Prôtos FBL ombouwkit probleem

Heren,

Ik ben mijn Prôtos aan het voorzien van een V-bar en heb hiervoor de FBL kit van MSH aangeschaft.
Maar deze FBL kit heeft een vreemd symptoom. Het is in woorden haast niet uit te leggen:

Bij de FBL kit zaten nieuwe balletjes met een grotere "stand-off". Dus balletjes die erbij zaten staan
verder naar buiten als de originele balletjes. Als het linkje scheef op het balletje zit, kan hij het "nokje" raken.

"gebruik dan de originele balletjes"

Ja dat kan, maar de langere zitten er toch niet voor niks bij toch? Daarbij denk ik dat het te maken heeft
met de hoek van de link naar boven. Ik heb nu de linkjes op de originele balletjes gedrukt, maar nu maakt
de link een grote hoek waardoor hij er ook snel af kan flicken.

Weet iemand hier meer over? Heb ik misschien een oud type swashsplate?

Groenten,
Tjerk ;)

Laatst bewerkt:
Tjerk,

Natuurlijk kan ik geen antwoord op de vraag geven, Maar het is misschien een oplossing voor je om korte stukjes siliconenslang over de verlengde kogels te schuiven zodat die op de te "slanke" hals komen , en dan de kogellink erop te doen.

steven

Zodat ze niet meer kunnen "draaien".

Geweldig plan! Daarbij misschien iets van de "nokjes" rondvijlen, dat wanneer de link raakt deze er zacht langsheen geleid wordt en niet meer zo blijft steken.

Voorlopig nog even andere oplossingen afwachten.

Groenten,
Tjerk ;)

Nee, de handleiding op de site vertelt mij dat ik de originele balletjes van de "upper-swash" (zo noem ik het maar even) moet vervangen met de langere. Ik denk dat het echt wel wat te maken heeft met de hoek die het linkje maakt op het balletje.

Groenten,
Tjerk ;)

Edit: Idee Zteven uitgevoerd, benieuwd naar hun reactie.

Laatst bewerkt:
Goed...

USER ERROR.... REPLACE USER!!!

Ik was niet op m'n scherpst toen ik hier zaterdag avond mee aan het knutselen was.
Met koorts, koppijn en misselijkheid moet je in bed liggen, niet enthousiast een heli bouwen.

De balletjes moeten wel aan de "lower-swash", de tekening is wel een beetje vreemd,
als je er snel overeen kijkt (wat ik gedaan heb) kun je wel eens op het verkeerde been gezet worden.

Toch bedankt allen!

Tjerk ;)

Back