prachtig stukje huisvlijt

Heb het hele filmpje gezien, fantastisch mooi vakwerk.
Als je dat zo kan, petje af.
Alleen vraag ik mij dan wel af, wat levert het op kwa vliegen.
 
Ja helemaal mee eens.
Maar super gemaakt.
Liever zou ik er dan toch 2 benzine motoren bij horen (zeg ik als electro man;))
 
Heb het hele filmpje gezien, fantastisch mooi vakwerk.
Als je dat zo kan, petje af.
Alleen vraag ik mij dan wel af, wat levert het op kwa vliegen.
Geen propeller koppel en geen tot weinig sidewash tegen je kielvlak . Dus je toestel blijft aerodynamische doordat je niet tegen hoeft te trimmen .
Al met al snelheidswinst .
 
De props draaien tegen elkaar in dus wat Serge zegt klopt.
Ik vraag me alleen af wat de achterste prop te verwerken krijgt vanwege de rare luchtstroom.
Je zou zeggen dat die prop een andere spoed moet hebben omdat de luchtstroom van de voorste prop draait.
Wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
 
RC contra-rotating, variable pitch prop for a Westland Wyvern - YouTube

Super gaaf!! :thumbsup:
Wel met Bertus eens dat zo`n setup met twee brandstofmotoren helemaal geweldig zou zijn ;)

Alleen vraag ik mij dan wel af, wat levert het op kwa vliegen.

Inderdaad o.a. neutralere voortstuwing want geen koppel (torque), 6% tot 16% meer efficient dan gewone prop, etc,... hier meer info
Maar in geval van het filmpje van de originele post van Nico,.. het is schaal! :thumbsup:
Wat ik helemaal gaaf aan deze setup vind is niet alleen de contra rotating props, maar vooral ook de variabele pitch van de bladen :worship:

Ik was een drie maanden geleden in het Fleet Air Arm Museum in Yeovilton.
Daar staat een echte Westland Wyvern, een zeer indrukwekkende kist:

upload_2023-10-9_9-44-16.jpeg


upload_2023-10-9_9-44-23.jpeg


Groeten, Ramses
.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top