pragrameren ESC tbv mcpx

Hallo. Ik heb de mcpx nieuwe en oude versie. En spectrum DX6i.
Ik heb bij WOW hobbies gekocht de mcpx brushless conversion kit met BL HP05 motor en de steve XP-7A-5 converter/ESC
Heeft iemand ook ervaring hoe je deze ESC moet programeren?
Want wat ik ook probeer ik kom niet in het programma set up.
ik hoor alleen maar 2 beebs gevolgt door 123beeb end dat niks meerwie weet een oplssing? Ik heb bijna alle engels handleidingen als geprobeert, maar steeds het zelfde resultaat... ik kom niet in de programma set up
Groetje Hans h

Jawel hoor, Ik heb vooral ervaring met mensen helpen die deze kits kopen ipv alles los wat 1/3e kost en het werkt. Je krijgt nooit goede 100% throttle resulutie op de manier zoals wow de signaaldraad aansluit, namelijk op de oude motor connector.

Programmeren is simpel. Bestaande witte en zwarte draad ongeveer 2cm vanaf de print een stukje kaal maken. Zwarte solderen en vervolgens de heli aanzetten met de tail motor LOS en throttle hold erop. Als het lampje constant blauw brand kan je met de hand de rode draad op het kale stuk van de witte draad drukken. Dan programmeren en als alles goed werkt deze ook solderen. Connector eraf solderen en krimpsok erom is het mooist.

Jawel hoor, Ik heb vooral ervaring met mensen helpen die deze kits kopen ipv alles los wat 1/3e kost en het werkt. Je krijgt nooit goede 100% throttle resulutie op de manier zoals wow de signaaldraad aansluit, namelijk op de oude motor connector.

Programmeren is simpel. Bestaande witte en zwarte draad ongeveer 2cm vanaf de print een stukje kaal maken. Zwarte solderen en vervolgens de heli aanzetten met de tail motor LOS en throttle hold erop. Als het lampje constant blauw brand kan je met de hand de rode draad op het kale stuk van de witte draad drukken. Dan programmeren en als alles goed werkt deze ook solderen. Connector eraf solderen en krimpsok erom is het mooist.
Dank je Wilow.
Bedoel je de witte en zwarte draad van de ESC? Je zegd : zwarte solderen... welke zwarte en waar aan solderen?
Je zegd ook... Als alles goed werkt deze ook solderen..... welke bedoel je? de rode ? en moet ik die solderen aan de witte?
En je praat over de print... bedoel je de print van de ESC 7A-XP ?
Sorry van deze vragen, maar ik wil geen fouten maken en kortsluiting veroorzaken..
Dus indien mogelijk zou je mij het iets meer uitgebreider willen uitleggen?
Groetjes hans h

Dank je Wilow.
Bedoel je de witte en zwarte draad van de ESC? Je zegd : zwarte solderen... welke zwarte en waar aan solderen?
Je zegd ook... Als alles goed werkt deze ook solderen..... welke bedoel je? de rode ? en moet ik die solderen aan de witte?
En je praat over de print... bedoel je de print van de ESC 7A-XP ?
Sorry van deze vragen, maar ik wil geen fouten maken en kortsluiting veroorzaken..
Dus indien mogelijk zou je mij het iets meer uitgebreider willen uitleggen?
Groetjes hans h

Je soldeert de zwarte draad van de esc aan de zwarte draad waar je je lipo op aan sluit (ongeveer 2cm vanaf de print op de draad solderen) De witte draad op de zelfde plek kaal maken en dan de mcpx aanzetten met th hold.

ZONDER STAART AANGESLOTEN!

Dan kan je thr hold eraf halen en full stick (100% curve instellen) als je dan de rode draad van de esc tegen het kale plekje op de witte houd, gaat hij in program mode. Als alles is ingesteld deze draad permanent solderen.

Je soldeert de zwarte draad van de esc aan de zwarte draad waar je je lipo op aan sluit (ongeveer 2cm vanaf de print op de draad solderen) De witte draad op de zelfde plek kaal maken en dan de mcpx aanzetten met th hold.

ZONDER STAART AANGESLOTEN!

Dan kan je thr hold eraf halen en full stick (100% curve instellen) als je dan de rode draad van de esc tegen het kale plekje op de witte houd, gaat hij in program mode. Als alles is ingesteld deze draad permanent solderen.
Ok. Je hebt het over de witte , zwarte en de rode, bedoel je de -. -, en de + ? dus geen signaal draad?
hans h

Dag Willow.
Even voor de duidelijkheid:
Je bedoeld de zwarte,witte en rode draad van de voedingen? dus de min ( zwart ) en de plus ( wit en rood )?
De gele draad heb ik in de + van de voeding van de standaard motor op het 3 in 1 printplaat van de mcpx. De BL motor ( HP05s) is aangesloten.
Als het lukt om in de program mode te komen, kan ik dan met de spectrum DX6i de ESC programeren?
Sorry van mijn vragen, maar je merkt dat het mij nog niet helemaal duidelijk is en om te gaan experimenteren met de zwarte,witte en rode draad lijkt mij te risicovol om kortsluiting te krijgen. Hoef ik verder niks te doen aan de bedrading van converter naar ESC? kan dat gewoon zo blijven? En kan ik gewoon 1 lipo gebruiken voor zowel de 3 in 1 printpl. van de mcpx en voor de converter/ESC? En te gelijk ze van de voeding voorzien of eerst power op de 3 in 1 dan de trottle hoog 100% en de power op de converter/ESC?
Je ziet heb nog veel vragen omdat het mij nog niet duidelijk is en op verschillende engelse/USA forums proberen ze het ook uit te leggen, maar wat ik ook probeer ik kom niet in de programmeer mode.
Groetjes hans h

Ik kan het niet duidelijker uitleggen helaas. Je moet de mcpx eerst opstarten met th hold, eerder geeft hij geen groen licht aan je esc om te armen, en dus kom je nooit in program mode. Lees het nog eens rustig door, het staat er echt duidelijk.

De rode draad van de esc is de + en de witte aan je mcpx ook. De zwarte is -

Lijkt me simpel, gewoon de esc paralel aansluiten op de draden van de mcpx waar je dus je lipo op aansluit. Je kan hem dan programeren.

Signaaldraad moet idd op het motorblokje alleen werkt dit niet goed. Wow blijft het helaas verkopen zolang mensen erin trappen.

De converter + en - , en de esc + en - kan je solderen aan de achterkant van de 3 in 1. Aan de andere kant van de print waar de zwarte en de witte gesoldeerd zitten. De draad van de + van de esc kan je doorknippen en een schakelaar, of bulletplug, of samenbinden om te programmeren.

Sluit de accu aan op de Mcpx plug, en wacht tot het lampje constant blauw brandt. Zet de throttlehold aan, en doe de gasstick naar boven. Nu de esc + verbinden/inschakelen. Nu kan je programeren,.. ;)

De converter werkt het beste als je hem direct via de + en - van de accu aansluit.

Suc6,..:cool:

PS,.. Haal altijd eerst de staart rotor los,.. Zo heb ik al de mosfet voor de staart motor verbrandt op de 3 in 1. Gelukkig is er voor de bl-mod wel een trukje voor.

Heren... dank u.... het is gelukt... zijn wel hele zachte beebjes, maar ik zal eerst mijn oren goed schoon maken.
Gr hans h

Wordt veel gedaan op de print, maar allebij de draden op de lipodraden zelf is naar mijn mening mooier af te werken en steviger. Als er een draad los breekt als het op de print gesoldeerd zit is een sluiting zo gemaakt.

Gewoon goed solderen. Als het allemaal eenmaal op z'n plek zit, heeft het weinig te houden,.. ;)
Ik heb de esc, en de converter met hotglue aan de voorkant van de 3in1 gelijmt.

@Hans, fijn dat het gelukt is,.. Een vraagje, waar heb jij de gele draad aan vast gemaakt?

De gele draad zit bij mij in de + van de motor uitgang op de 3 in 1 print van de mcpx. Ik durf nog niet de gele draad te solderen op de print ( dus zonder de 2.2K weerstand. Ze zeggen dat dat beter is, ik weet ook niet of je de weerstand op de ESC dan kan laten zitten of moet verwijderen.
Gr hans h

Als je de gele draad op de print soldeert (goed te doen, het is een stevig contact) dan krijg je een mooi lineaire gascurve. Bovendien kan je de dubbele fet's van de hoofdmotor gebruiken om een zwaardere/dubbele staartmotor aan te sturen, of als in mijn geval dat de staart fet doorgefikt is,.. :D De esc moet je laten zoals hij is.

Aan de andere kant,.. als het werkt dan werkt het,.. ;)

Als je de gele draad op de print soldeert (goed te doen, het is een stevig contact) dan krijg je een mooi lineaire gascurve. Bovendien kan je de dubbele fet's van de hoofdmotor gebruiken om een zwaardere/dubbele staartmotor aan te sturen, of als in mijn geval dat de staart fet doorgefikt is,.. :D De esc moet je laten zoals hij is.

Aan de andere kant,.. als het werkt dan werkt het,.. ;)

Heerlijk deze heli :D iedereen is zo lekker vindingrijk:

uyvClocNThY[/media] BL #2 burned tail motor mosfet mod.wmv - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de oude 3 in 1 main board gebrobeert en de nieuwe mcpx V2 3 in 1 print. Zit wel verschil in. Met de nieuwe versie mcpx heb ik een redelijke goede liniare curve met de gele signaal draad in de V + van de motor uitgang op de 3 in 1 print. Bij de oude versie mcpx krijg je haast geen soft start en de BL motor is al gauw op volle toeren.
Gr hans h

Weet iemand ook wat de beste set up is voor de ESC met de BL motor HP05s? Bij hoge toerental schud de mcpx een beetje, bij iets minder toerental heb ik daar geen last van. En ik heb de DX6i.... welke instellingen kan ik het beste toepassen in normal mode tbv thruttle en pitch? Ik ben nog geen 3D vlieger. Ben ongeveer 3 maand bezig met de mcpx
Gr. hans h

Dat kan van alles zijn,.. Vaak is het het een verschil in gewicht van de bladen, of een kromme feathering shaft. Deze komen bij de stock McpX gewoonlijk ook voor,.. :|

Back