Praten in een foto-album

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Robert K, 15 sep 2004.

  1. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Beste RCers

    ik wil door middel van deze topic even iets aankaarten bij de mod's en Robert.

    het volgende staat geschreven in de topic "foto's van je modelauto":

    daar ben ik het persoonlijk NIET mee eens.

    en wel vanwegen het volgende.

    als ik een foto zie van een 1:10 elektro auto, en iets schiet mij te binnen wat die gene beter zo zou kunnen doen dan wil ik het hem graag mede delen.
    ook is het altijd fijn om reacties te krijgen van, "mooie auto", "leuk gedaan die kap", "wow die ziet er koel uit"
    dit soort reacties zijn ook voor de eigenaars erg leuk.

    ook kun je door middel van die foto's elkander helpen, als jij je elektronica iets anders hebt gemonteerd waardoor je auto beter rijd, zou je het nadat je de foto hebt gezien, de eigenaar kunnen duidelijk maken,
    dit zou natuurlijk ook in een PB-tje kunnen MAAR er zijn meer mensen die dit doen, een voorbeeld:

    daarom ben ik het dus niet eens met de reachtie van Jaap, ik vind dat wel elkander toch moeten kunnen helpen NADAT we een foto van de ander zijn auto hebben gezien.

    zouden we hier bijvoorbeeld een volledig nieuwe topic over starten word het Forum alleen maar onoverzichtelijker.

    het forum is er tenslotte toch om de ander te helpen

    graag jullie mening er over, en misschien wel begrip van de moderator's

    Groet Robo
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    mijn mening en die van de meeste moderators is dat een fotoalbum daar niet voor is.
    het is niet zozeer dat als 1 persoon een reactie gaat geven dat een probleem is, maar er zijn ook situaties waar die ene opmerking een complete discussie ontketend en dat is nu niet de bedoeling.
    een fotoalbumdraad met 4 fotos en 25 paginas geneuzel is niet de bedoeling.

    just my 2 cents.

    gerard.
     
  3. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Je mist het punt een beetje Robo.

    Strikt genomen is een foto-album bedoeld om foto's te plaatsen. Strikt genomen zou dus elke tussenopmerking over hoe mooi iets is, hoe gezellig het was en hoe goed het weer meewerkte weggehaald moeten worden c.q. achterwege moeten blijven. Aangezien we niet in communistisch Oost-Duitsland leven maar aan de betere kant van de wereld wil ik zover niet gaan :wink: , maar het gaat om de essentie:
    In het topic waar ik dat riep (het "laat je auto zien" topic), schreef ik dat onder een reactie van jou. Dat jij je daardoor aangesproken voelt is begrijpelijk en zelfs deels waar, maar ik heb het in eerste instantie daar niet over. Begrijp me goed, van mij mogen reacties als "mooie kar man" of "Zooooow koel die bak" absoluut achterwege blijven, maar ook ik begrijp dat het leuk is om positieve feedback op je creatie te krijgen, dus daar kan ik mee leven. Wat ik wil voorkomen is dat we pagina's slowchat krijgen met, om maar even het voorbeeld aan te halen, er nu wel of niet een Xray FK heeft en wat de verschillen zijn met andere modellen. Ik snap het allemaal wel, maar het hoort er niet. Dat zal ik dan ook erdaags weghalen, evenals al te late of overbodige reacties.

    Suggesties om een topic te verplaatsen naar het autodeel wanneer er veel in gekletst gaat worden, kunnen niet op mijn enthousiasme regelen. Op zich wel een goed idee, maar met het nadeel dat de mods dan volcontinu topics aan het verplaatsen zijn en de essentie van het foto's plaatsen verloren gaat.
     
  4. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    @Robo je heb gelijk dat je wel is wat mag praten over de auto als je wat ziet. Maar vaak wordt het probleem dan dat iedereen zich er mee gaat bemoeien en op die manier een discussie krijgt. Die discussie kan je beter beginnen dan in het forum gedeelte daarvoor geschikt. Deze manier kan je het duidelijke houden hoe en wat.

    Zelfde als het Topic over de Serpent 710 die iemand sinds kort heeft. Is idd erg kewl dat hij hem heeft en reacties is altijd leuk. Maar het begint nu steeds meer op een topic te lijken over de auto zelf en niet over de foto's. Ik vind daarom ook dat ie beter in een ander forum gedeelte past.

    Wat me ook op valt is dat sommige alleen maar foto's in het foto-album zetten en niet in een ander forum gedeelte en dan over die auto gaan praten. In het auto gedeelte kan je ook makkelijk een foto plaatsen en gelijk een topic van maken bv over de eigenschappen en de plus en min punten van de auto. Kunnen gelijk andere mensen zien hoe die auto is en wat er mis kan gaan of juist goed. Goed voorbeeld daar in vind ik het topic over de Cen Genesis.

    Ik vind het foto album een plek waar je je foto's kan plaatsen en dan een reactie kan gegeven van he dat is mooie auto etc.. maar niet dat gelijk alles uit de kast wordt gehaald om er een topic van te maken hoe de auto is en rijd. Vind dat meer passen in het auto gedeelte en plaats ook foto;s kan gewoon.
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ok maar nu is het punt WAT MAG WEL en WAT MAG NIET.

    uit al jullie verhalen gehaald te hebben mag je dus wel tips geven,

    en je mag ook feeback geven op een auto MITS er niet al te veel mensen dit al gedaan hebben...

    maar je mag dus wel wat zeggen. maar toch ook weer niet.. iet wat onduidelijk, zeker voor de beginnende forum-ers.

    en het verplaatsen van een onderwerp word je dus niet in dank afgenomen...
    maar je mag ook weer niet overbodig veel topic's starten... ik word dus iet wat van het kastje naar e muur gestuurt...

    Groet robo
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... als er ineens een discussie ontstaat als iemand wel of niet een Xray FK heeft lijkt mij dat geheel off-topic.

    Als er vragen en of opmerkingen zijn lijkt mij dat dat moet kunnen maar lijkt het mij beter om eerst te denken als het een toegevoegde waarde heeft aan de foto-topic, misschien interessant genoeg is voor het starten van een normale topic in de gewone auto forums of als het een heel directe vraag is een PB´tje.

    En nee, de draadjes onderlangs wegwerken zal niets toevoegen aan het verlagen van het centrale gewicht :)
     
  7. Qlone

    Qlone Guest

    Dat is mijn topic :) .

    Het was inderdaad oorspronkelijk bedoeld als kort topic, alleen om even te showen en wat foto's van de auto('s) te laten zien. Na een tijdje is dat inderdaad verzand in een wat algemener topic over de 710, maar wel een met veel foto's :) . Als ik het aan had zien komen zou ik 't in het brandstofwagens deel hebben geplaatst, maarja, helderziend zijn we geen van allen.
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    het verplaatsen van een stuk uit bv zo'n fotoalbum thread geeft altijd problemen, waarom ?
    we kunnen alleen afsplitsen vanaf een bepaalde post, als er in het gezwam stuk daarna nog anderen hun foto hebben geplaatst dan zijn die hun post uit het album kwijt.

    verder niet zo moeilijk doen :wink:
    je bent een normale hollandse jongen, en ik neem aan dat je dat je zelf wel het verschil kan ontdekken tussen een fotoalbum en een discussie.
     
  9. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Persoonlijk vindt ik het volgende:

    Het foto-album is er om bijvoorbeeld een evenement te laten zien in beeld (foto's dus) Of, om bijvoorbeeld groot aantal foto's over 1 onderwerp te plaatsen.
    Naar mijn mening mag een topic in het foto-album NOOIT uitgroeien tot een discussietopic. Dit hoort altijd nog in het forum thuis dat daarvoor bedoeld is. Het staat niemand in de weg om daar ook een paar foto's in te plaatsen. Hier en daar een losse opmerking wordt absoluut niet moeilijk over gedaan.

    Ik vindt het dus prima dat topic's in het fotoalbum opgeschoond mogen worden door een moderator (of door mijzelf)

    Fotoalbum = fotoalbum
    Discussieforum = discussieforum

    Robert
     
  10. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Robo, wil je nu dat we een strikte richtlijn op gaan stellen wat wel en niet mag? We hebben allemaal toch voldoende grijze massa tussen de oren?! Ken je het gedoogbeleid van Nederland ten opzichte van softdrugs? Laten we zeggen dat wij dat ook hanteren voor het foto-album. Eigenlijk is het helemaal niet de bedoeling, maar als we het nou niet overdrijven, zien we het gezellig met zn allen door de vingers.
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ok, bij deze geef ik me gewonnen, ik denk dat ik de aller eerste ge-quote reactie iet wat te strikt interpeteerde,

    Groet Robo
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Gewoon als het te erg wordt (De Discussie) nieuwe topic aan maken => Geen gezeur :cool:
     
  13. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    als je een discussie wilt over je auto, start dan een discussie in het gewone forum met als titel een verwijzing naar foto album.
    Je eerste zin kan dan de link zijn naar het fotoalbum waar je wagen staat en dan kan je beginnen leuteren (als je van plan bent veel te leuteren over servodraadjes en weetikwatallemaal).
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    YES! Dat bedoelde ik dus :)
     
  15. Guest

    Guest Guest

    Robo, wat ik vervelend vind aan al die opmerkingen en discussies in fotoalbums, is dat ik me heb geabonneerd op dat topic omdat ik graag nieuwe auto's zie. Nu heb ik heel wat mails binnengekregen over die electroauto en zijn problemen ( ik wil dus liever mijn mailbox niet vol), en dat wil ik liever niet, daardoor die reactie van mij in dat topic, verder vind ik dat leden net zo goed een reply met deze inhoud mogen plaatsen, e niet álleen de mods.
     
  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Dat zegt toch ook niemand Jasper? Alleen wij hebben misschien wat meer invloed dan jij. Iedereen mag er wat van zeggen, of er iets mee gedaan wordt is twee.
     
  17. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Voorbeeldje...

    Ik heb onlangs in het foto-album het topic over Groningen geopend... met het verzoek om er alleen foto's te posten, eventueel met een regeltje kommentaar...

    Aantal mensen vonden het nodig in dat topic te gaan discussieren... Ik heb toen het verzoek gedaan aan een aantal MOD's om de boel schoon te vegen... daarna is het volgens mij goed gegaan...

    Je kan altijd nog een fotootje plaatsen in het discussie-forum als je dat nodig vind... toch?
     

Deel Deze Pagina