prather lap cat met 7,5 cc k&b

• Topicstarter Topicstarter dave
  • Startdatum Startdatum
D

dave

Guest
dag mensen zal me even voorstellen
me naam is dave 23jaar
woon in almere
en heb 2 hobby modelbouw en vw oldtimers
ga zo een prather lap cat met 7,5 cc k&b motor
ophalen
daarna door na 2b voor de rest
zijn hier mensen met deze boot of motoren op het forum
pm me even
nog vragen hoor het wel
mvg dave

update filmpje onder aan gepost
dave

zow ben nu bezig om de besturing in te bouwen past net naast elkaar mvg dave

zow ben nu bezig om de besturing in te bouwen past net naast elkaar mvg dave

hier nog iemand die met outboard vaart ..
en ook helemaal outboard verslaaft is.
heb ondertussen de hele K&B serie gahad op de 16 cc na.
vaar momenteel met een 3,5cc K&B 7,5 K&B 13,5K&B en 3,5cc rossi special edition.

ook heb ik een lapcat 2 gahad.

een vriend van mij vaart ook met tunnel outboard boten en vaak gaan wij samen varen in vinkeveen , amsterdam , almere of amersfoort.

mocht je ulp nodig hebben bij afstellen etc etc neem dan maar contact met me op.
eventueel mag je me op msn toevoegen .

moet je wel zeggen dat je de nitro outboard/tunnel vaarders in nederland die er echt verstand van hebben maar op 1 hand kan tellen .
1 ik
2 daan
3 marc
4 paul
5 jack

nou hopen dat je aan die lijst kan toevoegen en de uitgestorfen tack van de hobby weer kan doen herleven.

greetz jaimy

goed bekeken Jaimy, mooie boten om mee te varen.
Ik had zelf budget nodig voor andere zaken en heb zodoende het meeste verkocht, ik heb er nu toch wel een beetje spijt van.
Moeilijke boten om goed aan de gang te krijgen (en te houden) maar als je het eenmaal doorhebt is het echt mooi spul om mee te varen..

Ik heb zelf een Prather racing tunnel, de versie met dichte cockpit van de Lapcat. Vaar hem ook met 7,5cc K&B en het is inderdaad echt mooi spul. Vaar er niet zoveel meer mee omdat ik me meer met heli's bezig hou. Onderdelen voor de oude K&B waren een tijdje moeilijk leverbaar, weet niet of dat nog zo is? Iets om anders rekening mee te houden! Heb zelf ook nog diverse nieuwe zuigersets en cilinders liggen zodat ik nog even vooruit kan.

Groeten,

Kris

ik kan in iedergeval weer redelijk goed aan onderdelen komen ..
standaard dingen zoals propshafts en flex assen heb ik meestal met een 1½ a 2½ week in huis .
de inwendige onderdelen zoals lagers drijfstangen krukassen etc etc etc duru meestal wat langer maar kan ik ook aan komen .
meetal met 3 maanden zeker in huis..

het zijn idd niet de makelijkste boten maar als je er goed op gericht blijft kunnen ze heel hard gaan en heel goed varen..
wie kan er immers bijna stil liggen met een 3,5cc outboard of een 13,5cc outboard.

ik heb het nog niemand zien lukken ..
mij lukte het wel .
puur omdat ik op 1 ding ben gericht op dat momend.
goed afstellen en de tijd er voor nemen .
als ik een dagje ga varen ben ik 30 tot 60 minuten bezig met afstellen van de motor.
maar als ie dan eenmaal is afgestelt dan loopt het als een trein..

@dave
ik zie dat je me heb aangemeld op msn ..
spreek je daar wel :wink:

greetz jaimy

Back