Prather Lapcat 1 electro conversion ( Regelaar advies )

Tijd je terug een Lapcat 1 kunnen kopen met een 3.5 cc osmax outboard, met de bedoeling deze te slopen en opnieuw op te bouwen naar electro.
Aangezien deze boot echt heel netjes is opgebouwd, van buiten en van binnen en eigenlijk gewoon nieuw is vind ik het ook wel zonde om deze helemaal kaal te maken.

Mijn idee was om de staart om te bouwen, accu's op plek van de tank (wat helaas weinig schuif ruimte geeft) en de gas servo en al het andere onnodige er uit zonder te slopen zodat ik hem ooit weer terug kan bouwen naar nitro.
Adapter voor de motor zal ik zelf draaien/frezen.

Nu heb ik 2 motoren liggen, het enigste wat ik er van weet dat het typhoons zijn van High End Technology, de ene 4300 en de andere 5000kv, deze heb ik ooit eens gekocht als combo set en de regelaars zijn beide al defect.
Verder geen enkele info daar over.

Zou graag een bijpassende regelaar willen bestellen, liefst een waterdichte. Zat zelf aan een 130 amp te denken.
Zou iemand mij hier een advies over kunnen geven of een drukje in de juiste richting?

Bootje is 68 cm,
2800 gram, dit zal een stuk lichter worden.
propje is standaard, geloof 42 x 1.2.
accu zal 3s worden.

Omdat ik eigenlijk altijd combo setjes heb gekocht en dit een ''part time'' hobby is ;) Blijft mijn kennis een beetje beperkt.

Alvast bedankt.

TodHVJRc.jpg

3L7oxjlV.jpg

3m1dmtR9.jpg

3etKOAye.jpg

@Falco ik begrijp je vraag en ik vind de Prather ook erg mooi, maar persoonlijk zou ik hem niet ombouwen naar elektro. Ik vermoed namelijk, dat eenmaal gestript en ontdaan van alles wat herinnert aan het brandstof-verleden de romp veel te zwaar is voor de setup die je in gedachten hebt. Stel dat je wèl een zware elektro-setup gaat aanschaffen en inbouwen, dan is het nog steeds de vraag of je niet beter af was geweest met de brandstof-uitvoering die je nu hebt.

@eric_laermans Ik was er ook al een beetje bang dat hij te zwaar zou zijn, ook al is het een klein rompje.
Had eigenlijk nitro varen helemaal opgegeven, eigenlijk geen zin om alles weer opnieuw aan te schaffen. start motor heb ik nog, dat scheelt;)
Misschien kan ik beter investeren in een iets zwaardere setup of een kleiner/lichter rompje (Hornet, Hobbyking) en deze staart gebruiken.Of toch maar een kannetje nitro halen ;)

@HeliKoper , bedankt voor de linkjes, ik zal het doorspitten.de eerste link is een lapcat 3, gelijk een heel stuk groter als de 1.
Voor zo ver ik het begrijp, hoe groter en zwaarder het model, grotere motor(meer koppel), lager in kv en hoger in volt?

Bedank voor de antwoorden:)

81758_high.jpg

6s setup met bijvoorbeeld een tp4060 rond de 2000kv doet het leuk in jouw rompje. Regelaar 180A, wel op het gas blijven. Electro houdt niet van half gas.

Als er niets mis is met de OS outboard dan zou ik die er gewoon lekker achter laten zitten.
Dat hoort nou eenmaal bij zo'n boot (vind ik).
Conversie naar elektro vind ik bij dit model zonde.
De Prathers zijn nogal zwaar opgebouwd (dik glasweefsel) en hou je ze moeilijk echt droog aan de binnenkant.
Ik zou een ander licht rompje kopen en daar dan met elektro aan de gang gaan.

GJ

@eric_laermans heb boven staande motoren eens gebruikt in een klein hydro rompje van Hydro&marine, dat ging aardig tekeer op 3s. de maat is diameter 28 en lengte 40. achteraf veel te klein voor mijn plannen. ik zal dus moeten kijken voor het 540 type formaat, mocht ik wel door gaan met mijn plannen

@GJVO ja ik vind het ook zonde, achteraf had ik deze ook nooit moeten kopen met de plannen om hem te verbouwen, zit ook sterk er aan te denken deze zo te laten en een ander rompje+ staart aan te schaffen voor electro.

Back