De head en tailrotor van een T-REX 450 SE zijn al in elkaar gezet in de bouwdoos gedaan. Echter: ik controleerde op het gebruik van borgmiddel op de cruciale onderdelen en het zit er dus gewoon niet op.
Ergo: ik kan elk schroefje er weer uithalen, van borgmiddel voorzien en weer monteren. Ook geeft da bouw handleiding niet op elke te monteren schroef een borgmiddel advies. Bijvoorbeeld in de rotorkop onderdeel 4 (Collar screw) waarmee de "flybar seesaw holder" gemonteerd wordt, staat geen borgmiddel advies. Lijkt me toch dat die los kan trillen met alle gevolgen van dien.
Aan de ervaren T-Rex bouwers heb ik 2 vragen:
1) Zouden jullie elke metaal-in-metaal schroef borgen met blauw borgmiddel of de handleiding volgen en sommige schroeven niet borgen?
2) Hoe weet ik nu of de lagers met R48 geborgd zijn? En die R48 moet ik niet gebruiken las ik al, maar wat dan wel? Een minuscuul beetje dunne ZAP CA?
Ik hoop dat iemand me van een goed advies kan dienen.
Ergo: ik kan elk schroefje er weer uithalen, van borgmiddel voorzien en weer monteren. Ook geeft da bouw handleiding niet op elke te monteren schroef een borgmiddel advies. Bijvoorbeeld in de rotorkop onderdeel 4 (Collar screw) waarmee de "flybar seesaw holder" gemonteerd wordt, staat geen borgmiddel advies. Lijkt me toch dat die los kan trillen met alle gevolgen van dien.
Aan de ervaren T-Rex bouwers heb ik 2 vragen:
1) Zouden jullie elke metaal-in-metaal schroef borgen met blauw borgmiddel of de handleiding volgen en sommige schroeven niet borgen?
2) Hoe weet ik nu of de lagers met R48 geborgd zijn? En die R48 moet ik niet gebruiken las ik al, maar wat dan wel? Een minuscuul beetje dunne ZAP CA?
Ik hoop dat iemand me van een goed advies kan dienen.