Pre-assembled onderdelen

De head en tailrotor van een T-REX 450 SE zijn al in elkaar gezet in de bouwdoos gedaan. Echter: ik controleerde op het gebruik van borgmiddel op de cruciale onderdelen en het zit er dus gewoon niet op.

Ergo: ik kan elk schroefje er weer uithalen, van borgmiddel voorzien en weer monteren. Ook geeft da bouw handleiding niet op elke te monteren schroef een borgmiddel advies. Bijvoorbeeld in de rotorkop onderdeel 4 (Collar screw) waarmee de "flybar seesaw holder" gemonteerd wordt, staat geen borgmiddel advies. Lijkt me toch dat die los kan trillen met alle gevolgen van dien.

Aan de ervaren T-Rex bouwers heb ik 2 vragen:

1) Zouden jullie elke metaal-in-metaal schroef borgen met blauw borgmiddel of de handleiding volgen en sommige schroeven niet borgen?
2) Hoe weet ik nu of de lagers met R48 geborgd zijn? En die R48 moet ik niet gebruiken las ik al, maar wat dan wel? Een minuscuul beetje dunne ZAP CA?

Ik hoop dat iemand me van een goed advies kan dienen.

Die video's heb ik gezien, volgens mij riep -ie inderdaad ergens in het SE (new) V2 filmpje dat je de pre-assembled delen gewoon moet demonteren en voorzien van locktite moet monteren.

Ik vraag mij wel af bij een 'normale' SE (die volgens Joshua Dodds eigenlijk de 1e SE V2 is, en niet de "New V2" of "V3" : verwarrend!) of ik iets aan de Swashplate moet doen. Ik ben echt in de war met de type aanduidingen nu.

Ik heb een SE, volgend Joshua dus een 'oude' V2. Echter de tail heeft in het midden waar de lagers zitten een zwart (plastic?) busje precies in het midden. En hij heeft wel degelijk ook stalen armpje die de pitcharmpjes bewegen. De tailblades holders hebben geen ballinks maar een soort rol/glij busje.

In de filmpjes over de "New V2" zag ik al dat het echt om de NIET-NEW V2 gaat. Heeft dat ding nu swashplate problemen of niet? Heel verwarrend allemaal. Ik probeer het uit te zoeken, heb ik upgrades nodig of niet? Offtopic, i know, maar om voor elk wissewasje een nieuw topic te openen...

Die video's heb ik gezien, volgens mij riep -ie inderdaad ergens in het SE (new) V2 filmpje dat je de pre-assembled delen gewoon moet demonteren en voorzien van locktite moet monteren.

Ik vraag mij wel af bij een 'normale' SE (die volgens Joshua Dodds eigenlijk de 1e SE V2 is, en niet de "New V2" of "V3" : verwarrend!) of ik iets aan de Swashplate moet doen. Ik ben echt in de war met de type aanduidingen nu.

Ik heb een SE, volgend Joshua dus een 'oude' V2. Echter de tail heeft in het midden waar de lagers zitten een zwart (plastic?) busje precies in het midden. En hij heeft wel degelijk ook stalen armpje die de pitcharmpjes bewegen. De tailblades holders hebben geen ballinks maar een soort rol/glij busje.

In de filmpjes over de "New V2" zag ik al dat het echt om de NIET-NEW V2 gaat. Heeft dat ding nu swashplate problemen of niet? Heel verwarrend allemaal. Ik probeer het uit te zoeken, heb ik upgrades nodig of niet? Offtopic, i know, maar om voor elk wissewasje een nieuw topic te openen...

ipc moet je gewoon alles loshalen en locken, tenminste de metalen schroeven, de schroefjes die in plastic gaan, niet veel bij de se, kan je met een drupje ca borgen...

wat zou er met de swash moeten zijn?
en ik had eerst ook ballinks op de pitchslider, en heb ze onlangs vervangen door wat jij noemt de rol glij busjes, niet tot geen verschil...

en over al die versies, je hebt ipc de SE en de NEW V2

door de tijd heen zijn er wat upgrades direkt mee geleverd met de SE en vandaar dat ze er een v2 of v3 whatever aan hebben gegeven...

Merci. Okay. Dan zal ik daar niet te moeilijk over denken. V.w.b. borgen, ik haal alles los en borg elk boutje in metaal met locktight blauw.

En dan ga er vanuit dat de bearings door Align in de pre-assembled delen zijn vastgezet. Kreeg ze niet los in elk geval.

Ik weet alleen nog steeds niet wat het verhaal met die R48 nou is en wat je daar voor kunt gebruiken in de plaats als het nodig is.

je moet echt heel weinig gebruiken en t is los te krijgen door warm te stoken, t zit dus erg goed vast. nadeel is dus dat je de part waar de lager in zit altijd moet demonteren... anders wordt t te heet voor de carbon delen etc.

misschien heeft iemand anders een ander idee maar ik gebruikt t gewoon, maar dan "less is more"

succes!

Back