Predator II van HJZ-Models Taiwan

Frans Bal

PH-SAM
Gespot op BAYRC.com de Predator II.

HJZ Model eShop

004.jpg

001.jpg

Kost $200,=, moet die alleen nog naar Nederland worden gezonden.
Lijkt me een leuk model om voor relatief weging geld mee te beginnen.
Beetje Long-shot achtig.

Frans

Laatst bewerkt:
In die onderste foto heb ik het idee dat die staart me een heel raar oriëntatiegevoel geeft. Ik weet dat ik tegen de onderkant aan kijk, maar op een of andere manier lijkt het net of ik de bovenkant zie waarbij de staart scheef staat. Zal wel aan mij liggen :)

:rolling::rolling::rolling::rolling:
lach me naar, ééntje verzenden kost net zoveel als de kist.
Een stuk of 6 kost net zo veel. Dat helpt, echt wel!!
Maar ja wie koopt er nu zes kisten tegelijk.

Frans

Verzenden zo duur? Moet die kist uit tibet komen ofzo :?

Als ik de gegevens van de site inkijk zit het bedrijf in Hong Kong, verzenden zou dus maximaal 35-50 dollar moeten kosten, zelfs als de kist inclusief verpakking 5 kilo weegt. Met andere woorden, de verzendkosten worden gebruikt om de prijs van een goedkoop lijkende kist flink op te schroeven. Zoals je zegt, niemand zal zoveel toestellen bestellen en dus maken ze "onzichtbaar" even een forse extra winst.

Jammer, ziet eruit als een leuk toestel voor een nette prijs..

in eerste instantie klinkt het inderdaad erg interresant maar de shipping is me te duur...

staat verder ook geen info bij van gewicht ofzo. staartbomen zijn niet superduur vind ik (15 dollar) en het rompje al weer 60 dollar.

Een tijdje terug heeft BlueArrows de Venus ter beschikking gesteld aan F3K.NL.
Na toezegging kreeg ik een geschrokken mailtje van hen dat de verzendkosten veel te hoog waren naar Nederland en of ik die wilde betalen. Was inderdaad in de buurt van de 100 euro. No way natuurlijk. Het bleek dat verzending naar Duitsland nog geen kwart van dat bedrag moest kosten. Dat wilden ze wel betalen.
Uiteindelijk is het toen via Arno bij mij terecht gekomen.

Voor de liefhebbers is het wellicht een optie het te laten verzenden naar een kennis vlak over de grens.

Verzendkosten zijn geweldig.

Ik had info gevraagd voor een CNC-freesmachine uit China. Zit in een kist van 2*2*1.5 meter en weegt 300 kilo. Shipping naar Rotterdam 100 dollar en naar Amsterdam 20 dollar.:confused::confused:

Loet

hier live uit usa ik wil wel eens informeren bij een kennis deze vliegt voor TNT als gezag voerder hij neemt wel vaker wat mee uit die contreinen kosten 0,00

Ik ben toch wel heel benieuwd naar wat het nu werkelijk kost, dat verzenden.
Dus maar even een mailtje naar de bouwer.
Heb al een reactie en hij gaat navragen wat het moet kosten.

Even een rekenvoorbeeldje.

Met $200 kom je op 155 Euro, en da's niet duur.
Maar ja dan moet de belasting nog wat hebben.
Als je de prijs onder de 150 Euro kan krijgen.

Model € 149
Verzenden € 35 ??
Geen douanerechten omdat de waarde niet meer is dan € 150.
Omzetbelasting betalen over: € 149 + € 35= € 184
Omzetbelasting omdat de waarde het model meer dan € 22 kost.

Omzetbelasting(btw) 19% van € 184 = € 34,96

Totaal € 218,96

Zelf bouwen blijft dus nog steeds goedkoper.

Dus gelijk het fabeltje uit de wereld dat alles onder de 150 Euro vrij van alle belasting is.
Zie ook
Wanneer hoef ik geen of minder belastingen te betalen? (vanaf*1*december*2008)

Frans

PS ze hebben ook pookies.

Um Frans, zelf bouwen goedkoper.. Als je weet wat je doet, neem ik aan? ;)
Ik kan me voorstellen dat iemand als jij daar makkelijk een toestel voor bouwt (voor jezelf, als je dus de gebruikte tijd niet hoeft te rekenen)

Alwin,

klopt helemaal. Bij zelf bouwen kost een vleugel, zoals van de Predator, ongeveer 30 tot 35 euro om te maken.
Tja moet je nog wel wat gereedschappen hebben zoals een vacuumpomp, Mylar, snijapparaat, enz.

psssttt frans
wat vraag je per uur?? :lol:
een nieuwe vleugel voor mijn blaster zou niet verkeerd zijn. de orginele is nogal beschadigd en zwaar (205 gram)

Ja Loet ik zou de vrijdag ervoor terug komen maar de luchtvaart maatschapij heeft de totale reis een dag verschoven dus ik kom de 14de pas thuis

Rob, dat is balen! Kom je nog wel langs of is daar geen tijd voor?

Frans, daar noem je inderdaad een paar kostbare gereedschappen ;)
Ach wie weet ooit nog eens (of krijg ik een van jullie zo gek om wat moois voor me te maken) :D

Back