Ik heet niet voor niets Fox35 op dit forum hè!
Probleem is dat er waarschijnlijk niemand meer is waar je hem nog binnen de EG kunt bestellen. Ik heb er een jaar of 4 terug met Jan Odeyn nog een gescoord voor een kennis in een zaak in een plaatsje bij Brussel. Ik vond hem daar toen al niet goedkoop (ik geloof iets van 115 euro). Hij zal dus uit de states moeten komen en we zullen even moeten googelen.
De prijs voor een Fox 35
zonder demper lag de laatste keer dat ik het bekeken heb (en dat is al weer een jaar of 4/5 geleden) bij de goedkoopste Amerikaanse leveranciers rond de 60 dollar. Hij was toen bij Fox rond de 80 dollar, maar dan geloof ik wel met demper. Om comerciele redenen zijn dingen bij de fabrikant vaak duurder dan bij de leveranciers. De site van Fox vind je op
www.foxmanufacturing.com, en daar is de 35 stunt nu net geen 100 dollar. Dus dan zou hij bij andere amerikaanse leveranciers denk ik voor rond de 80 dollar (65 euro) te vinden moeten zijn.
OK, door googelen, bij .Tower Hobbies (
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXG888) kost hij nu ....................
nog steeds € 60 dollar (59,99) zelfs mét demper. Hou er wel rekening mee dat het verzenden soms behoorlijk wat kosten en dat als de douane hem in de klauwen krijgt dat je er dan nog invoerrechten en BTW, (ook over de verzendkosten) over moet betalen, en dat de motor dan twee keer kan kosten wat hij in de VS kost, maar waarschijnlijk blijf je dan nog onder de 115 euro die ik er al weer jaren geleden voor betaald heb.
Op een Belgische site zag ik er trouwens een, volgens mij nieuw aangeboden voor 50 euro, dus die zou je eerst kunnen proberen! (
www.2dehands.be/fox-35-stunt-27282120.html?afdeling=hobby&rubriek=v_model - 16k - ). Dit is de 'shiny case' versie uit de jaren 70 en het geld echt waard,
maar deze versie heeft nog geen oortjes voor een demper. Je zult dus een andere demper moeten aanpassen, of zelf een 'tonguemuffler' moeten maken of iets dergelijks (of een after market muffler voor een 35 zonder oogjes moeten bestellen).
Tenslotte kun je bij Randy Smith (
www.aeroprodcut.net) geblueprinte 'Super Foxen' krijgen, die je tegen meerkosten kunt laten uitrusten met een stuffer backplate, hemihead, ABC binnenwerk en een Hi-Zoot crankshaft. De Fox 'met alles er op en er aan' kost 200 dollar (160 euro), maar dan moet je dus nog wel verzendkosten betalen en rekening houden met invoerrechten en BTW. Van de ene kant heb je dan een geweldige 6cc motor, van de andere kant moet je je afvragen of het zo duur moet (een OS LA 40 of 46 is ook een geweldig goed bruikbare stuntmotor) en of je voor dat geld niet een betere motor kunt krijgen.