Prijsindicatie minimag.

• Topicstarter Topicstarter Niels II
  • Startdatum Startdatum
N

Niels II

Guest
Hallo,

Ik ben nog een leek op het gebied van modelbouwvliegen. Ik ben van plan een electrovliegtuigje aan te schaffen. Ik wou graag beginnen met een minimag.
Maar hoeveel kost een volledige Minimag, of een vergelijkend beginnersvliegtuigje (Incl. zender) nou eigenlijk?

Groeten,

Niels

minimag 49 euro
moter en regelaar 8+ 14 euro
accu+lader 20+ 20 euro
servo's (licht eraan hoeveel assen je wil ) minimaal 2x 5 euro
zender en ontvanger, licht eraan wat voor een je wilt maar reken 100 euro voor een mooie 2e hands of een goedkoope aanbieding
nou , dan was je er wel zon beetje dus schat een euro of 300 als je alles goed koopt.

De prijzen die ik aangeef zijn de laagst haalbare :wink:

Wartexx zei:
minimag 49 euro
moter en regelaar 8+ 14 euro
accu+lader 20+ 20 euro
servo's (licht eraan hoeveel assen je wil ) minimaal 2x 5 euro
zender en ontvanger, licht eraan wat voor een je wilt maar reken 100 euro voor een mooie 2e hands of een goedkoope aanbieding
nou , dan was je er wel zon beetje dus schat een euro of 300 als je alles goed koopt.

De prijzen die ik aangeef zijn de laagst haalbare :wink:

da's wel erg positief; vergeet niet de verzendkosten bij al die (vermoedelijke) internet-prijsjes
en dan ook nog lijm, activator, laadkabeltjes (met een lader van 20 euri kan je waarschijnlijk alleen lipo lader, dus moet je ook nog iets verzinnen voor je zender, of een duurdere lader kopen), eventueel een staartwieltje etc.

Voor 15 euro heb je een robbe unicharger 6 ofzo, dat volstaat in principe, maar of je er gelukkig van wordt is een 2e.

Ik zou als beginner toch iets meer uittrekken voor de lader en zender/ontvanger. Dat is misschien nu even bloeden maar zorgt er wel voor dat je op termijn meer waar voor je geld hebt.

Ik ga even uit van nieuw:

Minimag = 75 euro
Servo's 4x10 euro = 40 euro
NiMh 7 cells 1500Mah = 20 euro
Lader = 80 euro
Zender = 150 euro
Lijm = 10 euro

Totaal: 375.

Alles zal een paar euro's goedkoper kunnen door bij veel verschillende winkels te bestellen, maar dan komen de verzendkosten erbij en het is gewoon prettig om alles in 1 keer geleverd te krijgen. Voor bovenstaande prijzen moet je het op de meeste plekken wel kunnen krijgen.

Met bovenstaande kun je overigens zo'n 15~20 minuten vliegen en daarna zul je een aanzienlijke tijd (>1 uur) moeten wachten op het laden, mits je een lader kiest die bv. ook op de auto-accu kan. Om die reden zou ik 2 accupakketten kopen.

Omdat je dan toch al 2 accupakketten koopt, zou ik 2 lipo-pakketten nemen.

Als je dat doet, moet je nog zo'n 50 euro bij de 375 optellen.

Ik denk dat het reeel is om tussen de 300 en 400 euro uit te trekken hiervoor. Het kan theoretisch allemaal goedkoper maar in praktijk kom je toch altijd duurder uit en is goedkoop vaak weer duurkoop. Zo'n 7 cells NiMH daar vlieg je een tijdje mee en dan koop je waarsch. toch lipo. Kun je dus beter gelijk lipo's kopen.

Oké.. Het is me wat duurder uitgevallen.
Nu zit ik niet persé vast aan die Minimag, maar een ander beginnersvliegtuigje (Tips?) die toch rond de 100-200 E blijft zou me wat meer trekken.

Als je een fatsoelijk vliegtuig wil zit je toch altijd aan 300 euro vast ( 375-75 voor minimag) dat zijn zon beetje de standaart kosten, maar je kan ook gewoon voor een x twin of een tweedehands setje gaan!

Niels II zei:
Oké.. Het is me wat duurder uitgevallen.
Nu zit ik niet persé vast aan die Minimag, maar een ander beginnersvliegtuigje (Tips?) die toch rond de 100-200 E blijft zou me wat meer trekken.

Je zou voor een Cessna 182 kunnen gaan, incl. een 4 kanaals zender, en alle electronica die je nodig hebt om er mee te kunnen vliegen.

Kijk hier maar eens.... http://www.rchobby-online.nl/

Maar ik ben niet degené die zegt, dat het een beginners model is.....ondanks ik er wel mee geleerd heb om te vliegen.

En heel veel oefenen op de
http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html dat scheelt ook een hoop.

Maar dan ben je wel klaar voor 155.-

Of wat de meeste hier zeggen een easystar...maar dan zit je wel met zender en electonica boven de 200 Euro.

Grt,

Hobby

Back