Voor 15 euro heb je een robbe unicharger 6 ofzo, dat volstaat in principe, maar of je er gelukkig van wordt is een 2e.
Ik zou als beginner toch iets meer uittrekken voor de lader en zender/ontvanger. Dat is misschien nu even bloeden maar zorgt er wel voor dat je op termijn meer waar voor je geld hebt.
Ik ga even uit van nieuw:
Minimag = 75 euro
Servo's 4x10 euro = 40 euro
NiMh 7 cells 1500Mah = 20 euro
Lader = 80 euro
Zender = 150 euro
Lijm = 10 euro
Totaal: 375.
Alles zal een paar euro's goedkoper kunnen door bij veel verschillende winkels te bestellen, maar dan komen de verzendkosten erbij en het is gewoon prettig om alles in 1 keer geleverd te krijgen. Voor bovenstaande prijzen moet je het op de meeste plekken wel kunnen krijgen.
Met bovenstaande kun je overigens zo'n 15~20 minuten vliegen en daarna zul je een aanzienlijke tijd (>1 uur) moeten wachten op het laden, mits je een lader kiest die bv. ook op de auto-accu kan. Om die reden zou ik 2 accupakketten kopen.
Omdat je dan toch al 2 accupakketten koopt, zou ik 2 lipo-pakketten nemen.
Als je dat doet, moet je nog zo'n 50 euro bij de 375 optellen.
Ik denk dat het reeel is om tussen de 300 en 400 euro uit te trekken hiervoor. Het kan theoretisch allemaal goedkoper maar in praktijk kom je toch altijd duurder uit en is goedkoop vaak weer duurkoop. Zo'n 7 cells NiMH daar vlieg je een tijdje mee en dan koop je waarsch. toch lipo. Kun je dus beter gelijk lipo's kopen.