Prijsindicatie minimag.

• Topicstarter Topicstarter Niels II
  • Startdatum Startdatum
N

Niels II

Guest
Hallo,

Ik ben nog een leek op het gebied van modelbouwvliegen. Ik ben van plan een electrovliegtuigje aan te schaffen. Ik wou graag beginnen met een minimag.
Maar hoeveel kost een volledige Minimag, of een vergelijkend beginnersvliegtuigje (Incl. zender) nou eigenlijk?

Groeten,

Niels

minimag 49 euro
moter en regelaar 8+ 14 euro
accu+lader 20+ 20 euro
servo's (licht eraan hoeveel assen je wil ) minimaal 2x 5 euro
zender en ontvanger, licht eraan wat voor een je wilt maar reken 100 euro voor een mooie 2e hands of een goedkoope aanbieding
nou , dan was je er wel zon beetje dus schat een euro of 300 als je alles goed koopt.

De prijzen die ik aangeef zijn de laagst haalbare :wink:

Wartexx zei:
minimag 49 euro
moter en regelaar 8+ 14 euro
accu+lader 20+ 20 euro
servo's (licht eraan hoeveel assen je wil ) minimaal 2x 5 euro
zender en ontvanger, licht eraan wat voor een je wilt maar reken 100 euro voor een mooie 2e hands of een goedkoope aanbieding
nou , dan was je er wel zon beetje dus schat een euro of 300 als je alles goed koopt.

De prijzen die ik aangeef zijn de laagst haalbare :wink:

da's wel erg positief; vergeet niet de verzendkosten bij al die (vermoedelijke) internet-prijsjes
en dan ook nog lijm, activator, laadkabeltjes (met een lader van 20 euri kan je waarschijnlijk alleen lipo lader, dus moet je ook nog iets verzinnen voor je zender, of een duurdere lader kopen), eventueel een staartwieltje etc.

Voor 15 euro heb je een robbe unicharger 6 ofzo, dat volstaat in principe, maar of je er gelukkig van wordt is een 2e.

Ik zou als beginner toch iets meer uittrekken voor de lader en zender/ontvanger. Dat is misschien nu even bloeden maar zorgt er wel voor dat je op termijn meer waar voor je geld hebt.

Ik ga even uit van nieuw:

Minimag = 75 euro
Servo's 4x10 euro = 40 euro
NiMh 7 cells 1500Mah = 20 euro
Lader = 80 euro
Zender = 150 euro
Lijm = 10 euro