Prijsschatting hpi savage x 4.6 en fusion 21 schumacher

Hallo iedereen!

Eerste post, en al direct serieuze vragen. M'n excuses daarvoor:P

Nu, om met de deur in huis te vallen: ik heb gisteren een lot gekocht. Een HPI Savage X 4.6 (geen idee van het specifiekere model?), een Fusion 21 Schumacher, en een Graupner XS-6 Pro-Sport afstandsbediening. Er zit ook een Rota Start 2, een bougieverwarmer/starter(of wat het ook juist is) en nog wat extra onderdeeltjes bij (andere banden voor de Fusion bvb).

De 2 auto's zouden in augustus nog een onderhoud hebben gehad, en er zou (zo goed als) niet meer mee gereden zijn. De motoren hebben ook veel compressie.

Nu, zoals jullie misschien al merken: ik ken er echt niets van. Ik ben ook niet van plan om beide auto's te houden(de fusion gaat vermoedelijk veel te snel zijn, en heeft een mooie effen ondergrond nodig). Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat al die dingen juist waard zijn, en kan er dus moeilijk een prijs op plakken om ze te verkopen. Vermoedelijk ga ik enkel de HPI houden. Mijn vader heeft ook modelbouw(voornamelijk helikopters), en hij heeft dus ook nog wel een starter enz liggen die ik kan gebruiken. 'k Heb hier ook nog een andere remote liggen (een klassieke, niet zo een pistoolvormige) die ik ga proberen te gebruiken.

'k Zou het heel hard apprecieren moest iemand prijzen op al die dingen kunnen plakken (nieuwprijs en 2ehands waarde bij voorkeur). 'k Heb al een beetje gezocht, maar 'k vind eerlijk gezegd minder dan ik verwacht had. De Fusion lijkt me precies ook een model te zijn dat niet meer nieuw verkocht wordt, en van de HPI ben ik niet zeker welk submodel het juist is.

Ik heb een hoop foto's gemaakt en geupload, als iemand me aan de hand daarvan meer info kan geven :)

Link: https://picasaweb.google.com/112382...authkey=Gv1sRgCJWKuIn63p29wwE&feat=directlink

Bedankt! :)

Is dat dan nieuw of 2dehands waarde? Volgens de verkoper zat er idd wel serieus wat geld in die onroad, maarja, het was de verkoper he :p Volgens hem zat er iets van een 2000 euro in die spullen, maar dat lijkt me nogal veel?

Voor 2dehands krijg je niet zo veel meer....

Bij de Schumacher zal het helemaal tegenvallen ben ik bang , euro of 100 zal de max zijn of je moet iemand hebben die er echt 1 zoekt...

De Savage zal iets meer opleveren maar met het grote aanbod aan Savage's ook moeilijker te verkopen tenzij je hem heel scherp aanbied....

Ik schat dat de onroad iets van 350 á 400 waard zal zijn?

Nieuw is die al goedkoper.......

Alles wat je opnoemt zijn goed vindbaar op het net in zowel nieuw als 2e hands en kan je van daaruit prima een verkoopprijs bepalen. Ik neem aan dat de zender voor beide auto's is, de rotostart is waarschijnlijk voor de Savage

Die prijzen lijken me wel erg laag, zeker voor die Fusion die in nieuwstaat is. Voor 100 euro heb je met moeite een elektrische speelgoedwagen? :/

Maar bedankt voor de info in ieder geval :)

Nou .. Ga voor de gein maar eens een kijkje nemen op Marktplaats....

De bedragen die Bart Banaan en ik hebben genoemd zijn gewoon wat je er voor krijgt..

Dit is nog het oude model Fusion met de .21/3,5cc.... Er heeft een hele tijd het nieuwe model met .28 op marktplaats gestaan met nog het nodige aan spullen en die kwam niet voorbij de 150,- zo uit m'n hoofd.....

Het is en blijf 2dehands spul nieuwstaat of niet ... En zeker met de Fusion moet je maar net iemand treffen die er echt 1 zoekt....

Inderdaad.. Geheel met Jaap en Danny eens.
De auto's die je hebt worden al erg veel aangeboden op marktplaats en andere fora.
Zoals de Savage, als je die zoekt via MP komen er best wel wat uit.. Dit was tot voor kort een heel stuk meer.
Vraagprijzen zo rond de 250 zijn heel normaal.. en de biedingen komen vaak maar net boven de 190 uit..

De Fusion is een ouder model en de onderdelen voor deze auto zijn in NL moeilijk te vinden, deze moet je zelfs vaak in Engeland bestellen..

Dit zijn factoren die nu eenmaal meespelen.

PLUS... Het zijn nitro auto's, als je kijkt hoeveel er aangeboden worden omdat de eigenaar over wil stappen naar brushless.. Dat zegt wel een hoop.

Die Schumacher Fusion is nog uit de eerste serie, met ThunderTiger motor, hij ziet er wel goed uit (aan de buitenkant) maar niemand kan van binnen kijken. De rotostart hoort bij de Fusion, want een andere motor kan je niet monteren, de motor heeft dit specifieke startsysteem nodig.
Er is helaas in de tweede hands markt weinig interesse in onroads; de meeste mensen zoeken toch een offroad. Als jij hem wil verkopen, heb ik wel interesse; over de prijs worden we het wel eens.

Bedankt voor de info allemaal!
@Bart_Banaan: de rotostart hoort blijkbaar bij de Savage X. Het startstuk van de Fusion is te klein voor de rotostart. 'k Heb nog een beetje verder opgezocht, en het is blijkbaar de bedoeling dat je een elektrische schroevendraaier oid gebruikt voor de Fusion :)

Ik heb uiteindelijk beide wagens gekocht.
De Fusion is in behoorlijke staat en was, naast een klein nazicht, startklaar. In vergelijking met mijn Kyosho (nog een ouwe V One S) is de Fusion een behoorlijk snelle wagen. Stukken kan ik her en der wel vinden, maar de grootste hoop moet je inderdaad bestellen in de UK.

De Savage reed voor de aankoop goed. Maar thuis was er heel wat kuiswerk nodig. Dat de Savage een onderhoud heeft gehad kan ik moeilijk geloven. Ik heb de brandstofleidingen vervangen, het bewuste schroefje van de cardan achteraan ontbrak en werd vervangen. De engineguard heb ik meteen ook vervangen.

In de toekomst de diff's inclusief de shaft's & dogbones vervangen door alu exemplaren.

Eén van de chassisplaten ook vervangen, eentje heeft een flinke tik gehad.

Maar dat is voor de winter... Nu is hij rijklaar en het is best dikke fun.

Back