Prijzen F5J modellen 2011/2012

Discussie in 'F5J' gestart door jorrie, 25 nov 2011.

  1. jorrie

    jorrie

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    649
    Bij deze een draadje + google docs met een overzicht van F5J modellen en hun prijzen voor 2011/2012. Ik wil serieus iets met F5J en een overzicht van prijzen lijkt me essentieel omdat veel modellen zo dicht op elkaar zitten qua specs.

    https://docs.google.com/document/d/1tKdJz6dTk6wtmW4iguNCqnQnWwAcVGH6evqbeZto4tg/edit

    De prijzen van HKM staan erin als begin,
    Willen jullie deze aanvullen met jullie prijsinformatie?
    Dan hoeven we niet allemaal alle fabrikanten af te mailen voor een prijslijst, aangezien veel van die gasten de prijzen niet openlijk vermeld.
     
  2. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hee! Interessant!
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
  3. jorrie

    jorrie

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    649
    + samba pike
    Waar blijven jullie prijsinfos?
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De prijzen zijn lastig te vermelden, het ligt er maar net aan waar je hem koopt en wie je bent en hoe je hem gebouwd wil hebben.
    Wedstrijdvliegers hebben vaak contacten en die kunnen de modellen voor een andere prijs kopen.
    Ook kan je dezelfde modellen vaak bij een bedrijf in Duitsland kopen maar ook bij de fabrikant in Roemenie, Tjechie of Rusland.

    Beter lijkt het me om linkjes naar verschillende fabrikanten te zetten maar wat de een een F5J kist vind kan de ander een alledaags modelletje noemen.

    Ik heb voor mezelf een Cumulus F5J besteld (voor de wedstrijden) maar ook een naar mijn wens gebouwde Electra F5J, en die gebruik ik als speeltje om gewoon wat te zweven.

    GJ
     
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Wat is nou de levertijd van zo'n electra? Ik voel mn eindejaarsuitkering brrrrrranden ;-)


    ----------------------
    Sent from iPhone.
    Een typevautju is daarom snel gemaakt. Bij voorbaat excuses daarvoor :)
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De romp is nog in ontwikkeling..
    Standaard wordt ie geleverd met een dikke neus (45mm) maar ze zijn bezig met een 30 of 32mm neus.
    Die zal nu ongeveer klaar zijn.
    De mijne wordt ook nog eens anders gebouwd en in speciale kleuren, ik heb hem gezegd dat ik hem begin februari wil hebben.
    De normale levertijd zou 2 a 3 weken zijn.

    GJ
     
  7. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.964
    Locatie:
    Eibergen
  8. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
  9. fredmens

    fredmens

    Lid geworden:
    26 mrt 2008
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Roermond
    F5J alternatief ?? wellicht een bruikbaar model

    Ik bouw sinds een half jaartje F3J modellen en ben bezig een F3J electro (oftewel F5J versie) ervan te maken.

    F5J is een leuke klasse waar ik dit jaar wellicht ook zelf mee ga vliegen, alleen zijn de prijzen van de "betere" modellen (lees de bekende F3J versies) vaak erg hoog gegrepen. Onder de 1000 euro is er weinig te koop en de prijzengekte gaat maar verder en verder. Voor een "normaal" F3J model betaal je tegenwoordig al snel 1000-1400 euro. Bij F3B is het nog veel gekker.

    Ik heb de mallen van een 3,30m F3J model gekocht MH32 profiel, oftewel prima thermiekgevoelig. De romp die ik gebruik is die van de Supra, binnenkort dus de electro-uitvoering. Voor een F3J "Storm" uitvoering heb ik een gewicht, vliegklaar ca 2050 gram. Een normale uitvoering die goede lierstarts uithoudt ca 1850-1900 gram. Voor een electro uitvoering kan het een stuk lichter, immers hoeft de legger (lees roovings) niet zo extreem sterk te zijn. Voor de wedstrijdvlieger kan er bespaard worden op lak. Een dunne laag is voldoende, het hoeft niet dekkend, weer ca 100 gram bespaard.

    Een electro-uitvoering zonder aandrijving, maar verder geheel klaar zal volgens mij rond de 1650-1700 gram zitten, ergo vliegklaar rond de 2000 gram.

    Wie interesse heeft kan dat kenbaar maken. De (start)prijs ligt op 650 euro zonder electronica. er is inmiddels een wachtlijst van 3 a 4 maanden. Als je er dit seizoen nog mee wil vliegen moet je niet AL te lang meer mee wachten.

    Groet

    Fred
     

Deel Deze Pagina