priklandingen

om de onstane discusie in een ander draadje even een plek te geven....

De reden waarom we liever geen priklandingen wilden was om de kosten te drukken.
Het kan heel was motorasjes, spinners en zelfs neuzen kosten.

Persoonlijk vind ik een priklanding een teken van onkunde.
Het is veel knapper om een model netjes neer te zetten, rekening houden met de ondergrond, als gras nat is glij je een heel eind door, als het droog is lig je meteen stil.
Dat soort omstandigheden inschatten hoort ook bij de wedstrijd, vind ik.
Als ik bij F5B priklandingen gedaan zou hebben dan had het me tientallen motoren gekost maar had ik wel steeds 30 punten gehad en niet per ongeluk 50cm doorgeschoten omdat het gras wat natter was dan ik dacht.

GJ

Persoonlijk vind ik een priklanding een teken van onkunde.onkunde??? dat weet ik nog zo niet , anders maar het vergt ook veel oefening denk ik.
de reden dat het succesvol is is dat je enkele factoren uitschakeld zoals doorglijden op nat gras , als je uiteindelijk voor de knikkers meedoet zoek je een modus operandi die het meest kans op succes geeft en daar train je dan op .

Het is veel knapper om een model netjes neer te zetten da's persoonlijk smaak natuurlijk .

ik ben akkoord dat het de vereisten die een kist moet hebben om succesvol mee te doen verhoogt worden als priklandingen zijn toegestaan en dat dat de sectie minder toegankelijk maakt maar het blijft een wedstrijd en een deel van de piloten gaat voor zo hoog mogelijk te eindigen en dus zal het onvermijdelijk zijn dat de evolutie naar priklandingen gemaakt gaat worden denk ik ...
het is gewoon niet te regelen via een eenduidige regel die discussie uitsluit en als je een wedstrijd hebt met 10 piloten die meedingen voor de overwinning dan zullen er onvermijdelijk bijzijn die als ze te hard komen aanvliegen toch duwen ....wie gaat hierover oordelen ? hoe hard mag je komen aanvliegen ? en hoe hard mag je duwen? mond uiteindelijk uit in discusie en er is maar 1 oplossing voor alle landingen toestaan.

je zou nationaal in 2 categorien kunnen vliegen , de experts die met kisten vliegen die een priklanding aankan en alle piloten die voor de knikkers vliegen doen hieraan mee , en dan nog een sportsman klasse die makkelijker toegankelijk is en gevlogen word door mensen die meer voor andere redenen komen meevliegen hierin kan een gentlemens agreement wel werken en blijven werken volgens mij , mocht hierin iemand niet meer passen moet hij maar naar expert....

beide klasses kunnen door elkaar gevlogen worden met een gelijkmatig aantal deelnemers in alle groepen verdeeld , zo blijft de wedstrijdduur hetzelfde , er word gewoon een apart klassement opgemaakt .
lijkt me zelf zeer intressant , zo kunnen beginners in een goeie dag ook eens hoog eindigen , en dat bevorderd de toegankelijk van een sectie zeer! progressie zien bij zichzelf door nieuwelingen is een sterke motivator om door te gaan !

Bij F5J heb je een cirkel van 2 (!) meter doorsnede om in te landen en de maximale 50 punten te scoren. De wedstrijduitslagen laten zien dat het voor de toppers maar ook de mindere goden geen enkel probleem is daar zonder prikken tamelijk consequent het toestel in te laten landen. Als de cirkel van 2 meter te klein voor je is kun je die van 4 meter gebruiken, dat kost je dan 5 punten. Wat minder aftrek is dan 2 meter te hoog stijgen.

Maar goed. Leuk onderwerpen om een heel jaar over te discusiëren en op de vliegersvergadering van 2015 in te brengen, dan kunnen we er over stemmen.

De reglementen voor aankomend jaar zijn vorige week vastgelegd.

Ah kijk 2 meter cirkel is ruim dus er hoeft echt niet geprikt te worden als je kist kent (remkleppen enz). Ik ga vliegen met een heel dun touwtje van 220 meter ... dan zal ik nooit boven de 200 meter komen :) Oh is zeker ook niet toegestaan :)
Maar als die 2 meter doorsnee cirkel blijft bestaan is in mijn ogen priklanden echt niet nodig en zal voor nieuwe vliegers wellicht afschrikkend werken.

Ik zou priklandingen ook in de officiële regelgeving willen verbieden. Maar dat zal waarschijnlijk niet echt lukken via dit medium.

Ik zelf zal waarschijnlijk geen priklandingen maken, dan maar liever paar punten minder. Gaat hier ook voor mij om de lol en kapotte asjes, spinners of nog erger zit ik niet op te wachten.

Bij club wedstrijdje heeft het mij bijna een kist gekost, moest doellanden maar mocht geen remkleppen enz gebruiken. Servo tandwieltje beschadigt en volgende vlucht tot crash geleid. Servo begaf het net na stijgvlucht, daar voor zonder problemen. Zie hier mijn aversie tegen priklandingen.

Groet

Blacquièrdinges

Het is anders dan bij F3J, daar is de marge veel kleiner.
Bij F5J landt je bij een stip. Daar zit een koord aan. Als je binnen een straal van 1 meter van de stip komt is dat de maximale score van 50 punten. Je hebt dus een cirkel met een diameter van 2 meter, dat is best groot hoor.
Op 1 tot 2 meter van de stip (= een cirkel met een doorsnee van 4 meter) krijg je 45 punten, en zo door tot 10 meter van de stip. Meer dan 10 meter is 0 punten.

Als je daar een klein beetje op oefent zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

hi,

ik ben ook voor een reglementering die priklandingen verbied laat dat duidelijk zijn maar ik denk dat helaas niet het mogelijk is wegens niet te definieren.
hoemeer deze discipline vorderd hoe dichter de punten bij elkaar gaan liggen en dan gaat er gekeken worden naar manieren om meer onderscheid te maken , er zal gekeken worden naar de puntenreductie voor het stijgen op motor en ook naar de doellandingen (kleinere cirkels =meer punten).

zoals ik al zei , je kan volgens mij geen internationale wedstrijd organiseren waar top piloten tegen elkaar vliegen met een gentlemensagreement , wie zal de jury zijn dat beslist over priklanding of niet , gegarandeerd een hevige discussie!

daarom vind ik dat het gewoon moet toegelaten worden in minstens in 1 klase binnen f5j...

als er in het buitenland priklandingen gedaan worden kan je er zeker van zijn dat in de toekomst de cirkels kleiner gaan worden ...

just my 2c , we zien wel hoe het loopt , ik vlieg volgens de regels van de wedstrijdleider maar zou het jammer vinden als er zo een handicap gecreerd word naar de toekomst toe .

mij lijkt dat idee van 2 klasses te maken nog beter dan gewoon 1 klasse , zo kunnen de gemmidlde piloten in de sportsman klasse (om het maar een naam te geven) ook proeven van een podium of zelfs overwinning wat in 1 klasse met een brede groep aan toppers niet haalbaar zal zijn...

.....en dan gaat er gekeken worden naar manieren om meer onderscheid te maken ,
Ook hierin is F5J anders dan F3J. Bij F3J is de landing vaak het enige waar je je nog kunt onderscheiden van de rest. Je kunt een seconde eerder van de lijn gaan (=heel laag starten) maar dat maakt maar één punt verschil dus de landing is cruciaal.
Bij F5J heeft je uitgangshoogte een véél grotere invloed en daarmee zijn de verschillen veel groter. Als je de motor op 30 meter uitzet in plaats van op 50 meter heb je al een verschil van 10 punten. Als je op 200 in plaats van 220 meter de motor uitzet is dat verschil zelfs 60 punten. Die verschillen zijn met een priklanding niet goed te maken.

zoals ik al zei , je kan volgens mij geen internationale wedstrijd organiseren waar top piloten tegen elkaar vliegen met een gentlemensagreement ,
Dat gebeurt ook niet.

als er in het buitenland priklandingen gedaan worden kan je er zeker van zijn dat in de toekomst de cirkels kleiner gaan worden ...
Dat weet ik niet. Bij alle wedstrijduitslagen die ik heb gezien zijn de verschillen in resultaten véél groter dan bij F3J omdat je met de landing, ook zonder te prikken, heel makkelijk de 50 punten kunt halen en de winst dus zit in hoe hoog of laag je de motor uit zet.
Door de cirkel groot te houden voorkom je juist de noodzaak tot prikken en blijft het belangrijker om laag te starten en goed te thermieken. Iedereen scoort immers die 50 op de landing :-)
En dat is wel grappig als je de uitslagen bekijkt; er zijn een aantal mensen die altijd of heel vaak de 50 scoren, maar dat zijn zeker niet altijd de winnaars van de wedstrijden. Om maar aan te geven dat je het belang van de landing ernstig overschat....en om aan te geven dat je met een beetje oefening als gemiddelde vlieger écht prima in staat zult zijn keer op keer in een cirkel van 2 meter te landen, zonder te prikken. Maar dan moet je dat wel trainen.
just my 2c , we zien wel hoe het loopt , ik vlieg volgens de regels van de wedstrijdleider maar zou het jammer vinden als er zo een handicap gecreerd word naar de toekomst toe .
Die handicap is er bij het NK al twee jaar en zal er ook aankomend jaar zijn.
In het buitenland mag je prikken zoveel je wilt.
Ter informatie: in de afgelopen twee seizoenen heeft dit tijdens de wedstrijden nog nooit tot discussie of onenigheid geleid. Wel hier op het forum en dan vooral door mensen die nog geen F5J wedstrijden hebben gevlogen......

mij lijkt dat idee van 2 klasses te maken nog beter dan gewoon 1 klasse , zo kunnen de gemiddelde piloten in de sportsman klasse (om het maar een naam te geven) ook proeven van een podium of zelfs overwinning wat in 1 klasse met een brede groep aan toppers niet haalbaar zal zijn...
Zolang er in de F5J rondes gewonnen worden door 2-assige Graupner Juniors zonder remkleppen (in een ronde tegen diverse toppers met absoluut topmateriaal) maak ik me daar geen zorgen over.
Nogmaals, bij F5J heb je ten eerste geen priklanding nodig om maximale punten te halen bij de landing (in die zin maakt het ook weinig uit of je het wel of niet toestaat), ten tweede kun je er veel minder mee winnen dan mensen lijken te denken.

Ben zo blij dat onze wedstrijdleider van 2014 het zo scherp ziet en kan verwoorden.

Mensen, stop met denken in F3J dogma's. F5J is echt anders, de starthoogte maakt het verschil, niet de landing. De landing is (met enige oefening) het gemakkelijkst en niet onderscheidend voor het resultaat. Wat mij betreft schaffen ze de landingspunten af, als je maar binnen een cirkel van 5 meter land voor een geldige vlucht of zo.

En ga eens een wedstrijd vliegen, ga het doen, en oordeel dan, niet vanaf de zijlijn met theoretische verhalen...

Zo, niet persoonlijk bedoeld, maar moest ik ff kwijt... :D

JB

ik geef maar aan dat het toch openstaat voor discussie een priklandingenverbod , in belgie is er ook een gentlemensagreement toch was er al discussie over iemand die naar sommigen zijn vlieger naar beneden drukte om niet over te vliegen , de wedstrijdleiding heeft er niet op gereageerd maar sommigen hadden er toch vragen bij.
(ik was er zelf niet bij , maar heb rumoer opgevangen!) vroeg of laat eindigd dat toch in een hevige discussie ...

als het aandeel toppiloten groter word stijgt ook de kans voor discussie ....

Laatst bewerkt:
Nou ik praat meer als (ex)deelnemer dan als wedstrijdleider. Mijn ervaring is dat je punten scoort of laat liggen met je starthoogte en 10 minuten boven blijven. En dat geldt óók voor de topvliegers. De landing is het probleem niet. Van mij mag de priklanding best toegestaan worden, ik heb hem niet nodig om 50 punten te scoren en dat geldt voor iedereen die een beetje oefent (dat is dan ook meteen het enige wat ik eigenlijk wél goed kan hihi).

Maar mensen blijven maar aan de F3J denken. Daar win of verlies je wedstrijden met de landing, omdat bijna iedereen op dezelfde hoogte start en die 10 minuten vol maakt. Bij F5J win je door je motor belachelijk laag uit te zetten en tóch 10 minuten te vliegen! Op 200 meter starten en 10 minuten vol vliegen, dat kunnen de toppers prima (voor mij is zelfs dat een hele opgave....). Maar als er eentje bij zit die op 50 meter begint en 10 minuten vol vliegt dan hoeft hij geeneens in de cirkel te landen om de ronde te winnen.

Ik ben het met Jacob eens dat als je bij F5J de hele puntentelling voor de landing weg zou laten de wedstrijden exact hetzelfde bleven verlopen. Als je bijvoorbeeld een vak van 50x50 meter zou hebben waarin je moest landen om een geldige vlucht te scoren, dan veranderde er verder helemaal niks aan waar het (nu al) om draait. Net zoals dat bij F3K het geval is Kristof :-)

Ik sluit me aan bij arjan, al vlieg ik zelf geen f5j...

Het kan wel zijn dat de doelen kleiner worden in de toekomst, maar dat is voorlopig niet, dus die 2m is toch een ruim voldoende target om je toestel heen te sturen.... en zelfs al mis je het wordt je niet grandioos afgestraft...

Dus zolang het doel niet kleiner wordt zou ik me geen zorgen maken hierover, en gewoonweg doellandingen toelaten waarbij niet geprikt wordt...
Ik weet het, fanatiekelingen strijk ik nu tegen de haren in, maar het blijft voor het gros onder ons een hobby, en die piloten staan echt niet te springen om kapotte spullen als gevolg van....

En zoals aangegeven, je kan perfect in de benelux fairplay proberen, ongeacht wat men in het buitenland doet... het kan zelfs een voorbeeld zijn kristof, ipv iets nagatief... dat weet je op voorhand nooit, maar we zijn niet de enige op deze planeet die priklandingen lievee niet zien in f5j...

Ik sluit me aan bij arjan, al vlieg ik zelf geen f5j...

Het kan wel zijn dat de doelen kleiner worden in de toekomst, maar dat is voorlopig niet, dus die 2m is toch een ruim voldoende target om je toestel heen te sturen.... en zelfs al mis je het wordt je niet grandioos afgestraft...

Dus zolang het doel niet kleiner wordt zou ik me geen zorgen maken hierover, en gewoonweg doellandingen toelaten waarbij niet geprikt wordt...
Ik weet het, fanatiekelingen strijk ik nu tegen de haren in, maar het blijft voor het gros onder ons een hobby, en die piloten staan echt niet te springen om kapotte spullen als gevolg van....

En zoals aangegeven, je kan perfect in de benelux fairplay proberen, ongeacht wat men in het buitenland doet... het kan zelfs een voorbeeld zijn kristof, ipv iets nagatief... dat weet je op voorhand nooit, maar we zijn niet de enige op deze planeet die priklandingen lievee niet zien in f5j...

zoals ik hierboven al aangaf zie ik ook liever geen priklandingen maar wat zijn priklandingen? je komt aanvliegen voor een gewone landing , maar je merkt dat je net te ver komt , iemand die competitief gericht is wil in dat doel landen dus is het eigenlijk een om het zo te noemen" natuurlijke reflex" van te duwen .

ik ga oefenen op gewone doellandingen maar als de competitie groter word ga je merken dat er piloten zijn die hun doel niet willen overvliegen en zet daar maar eens een jury op van wat wel wat niet....

stel het lijkt erop of ik net een half metertje te ver ga , ik vlieg traag laag maar merk dat ik dat ik dat tikkeltje te ver ga zitten dus ik zet flaps plots ,uit waardoor ik "uit de lucht val" vanop 10cm hoogte , is dit een priklanding? in het aanvliegen speel je ook met flaps om je aanvliegen bij te sturen ...kan haast geen priklandinggenoemd worden .

stel ik zit net wat hoger nog en doe het dan ???

of je geeft net een klein duwtje wanneer word het een priklanding ?

het zou idd een hele mooie oplossing zijn om gewoon een landing binnen een groot vak te organiseren alleen denk ik dat er argumentaties qua veiligheid zijn , als zoals in f3k ieder vrij in het vak mag bewegen en landen heb je ook aanvliegingen(zoals in f3k ) dan krijg je strafpunten maar een dlg van 300gram is niet hetzelfde als een 4meter kist van 2kg , dat kan serieus hard aankomen lijkt me .

een goeie oplossing lijkt me een cirkel van 10meter die 50 punten opleverd , ieder zen eigen cirkel zoals het nu is en priklandingen tolereren gezien de noodzaak wegvalt zal je ze niet vaak zien ...of zie ik dit verkeerd ?

jacob , ik kan me zeker vinden in de commentaar van jou , ik heb idd weinig ervaring op het veld in f5j , maar ik ben van plan me er vol op te storten en probeer me er dus in te werken , deze discussie is helemaal niet slecht of met de vinger wijzend bedoeld ik probeer me dus in te leven in deze discipline en te bekijken wat kan en wat niet kan .
maar alle competitities die er bestaan
zijn gebaseerd op duidelijke regels die opgevolgd dienen te worden en zijn er ergens grijze zones dan word hierop gespeeld en ontstaan discussies ...

ik heb alleen maar het beste voor en wil de sport zeker niet elitair zien worden .
zoals het in alle disciplines geld word er vaak evaluaties gemaakt en bijgestuurd met het oog op beter/duidelijker ....

De eerste keer dat je de grond raakt (en voor de landingspunten als het toestel stil ligt, gemeten van stip top puntje van de spinner)
Buiten de werktijd van 10 minuten landen (dus voor het eerst de grond raken) geeft automatisch 0 landingspunten maar nog wel "vlucht-punten"; als je meer dan 1 minuut na het verstrijken van de werktijd landt ben je alles kwijt.

Trouwens oordelen of je prikt of niet moeilijk is, is de vraag. Namelijk er is binnen f5j al regel die zooming verbiedt, dat kan/is net zo moeilijk te beoordelen. Na motor uit zetten 10 seconden lang hard vooruit/licht dalend door schieten en dan die snelheid omzetten in hoogte wordt bv al snel door de hoogte meter verkeerde hoogte geregistreerd. En als er dan nog veel vliegers tegelijk vliegen wie controleert dat dan? Exact zelfde issue heb je dus met oordelen van prikken of niet, het is en blijft mensen werk en als eerlijke piloot hou je er ook aan in geval van zooming. Dus waarom zou priklandingen dan zo moeilijk te verbieden zijn in de huidige regelgeving?

Blacquièrdinges

jacob , ik kan me zeker vinden in de commentaar van jou , ik heb idd weinig ervaring op het veld in f5j , maar ik ben van plan me er vol op te storten en probeer me er dus in te werken , deze discussie is helemaal niet slecht of met de vinger wijzend bedoeld ik probeer me dus in te leven in deze discipline en te bekijken wat kan en wat niet kan .

Kristof,

Ik waarder de discussie net zoals jij, en het is zeker niet persoonlijk bedoeld.

Mijn punt is dat bij F5J de structuur van regelgeving zodanig is dat de wedstrijd in de lucht gewonnen word en niet in de laatste seconde middels een (prik)landing. Daarom de opmerking om F3J gewoon te vergeten en F5J te gaan doen. Dan zul je zien dat de opmerkingen van Arjan hout snijden.

Jouw punten begrijp ik ook, als we een paar jaar verder zijn en de kisten en piloten verder ontwikkeld zijn zal ongetwijfeld de landing belangrijker worden. Maar, nogmaals, daar haal je de winst niet, die haal je wel met laag starten en als laatste landen, want dan heb je thermiek gevonden en als je dat het beste doet dan ben je de winnaar van een wedstrijd waarin het gaat over thermiek. Als F5J evolueert naar een wedstrijd waarbij landen binnen een kleinere cirkel de winnaar bepaald ben ik de eerste die afhaakt en ga ik wel naar een atletiek baan om te gaan speerwerpen (moet die speer wel in een cirkel van 2 meter geworpen worden) ;)

Vwb priklandingen, vooral lekker toelaten, als je denkt dat je daarmee een wedstrijd wint dan toon je wat mij betreft aan dat je de geest van F5J niet begrepen hebt. Bovendien voorkomt toelating van priklandingen een hoop discussie op het veld. Dat discussiëren kunnen we beter hier doen.

Dus Kristof, als jij nu je energie in een fantastische kist stopt die heel goed de thermiek aangeeft dan ben ik blij want dan denk ik dat ik beter kan vliegen :D

Groet,

Jacob

Na motor uit zetten 10 seconden lang hard vooruit/licht dalend door schieten en dan die snelheid omzetten in hoogte wordt bv al snel door de hoogte meter verkeerde hoogte geregistreerd.
Nee, de logger registreert de maximale hoogte tussen de start en het moment 10 seconden na het stoppen van de motor. Als je na het uitzetten van de motor 10 seconden gaat dalen wordt de hoogte op het moment van uitschakelen van de motor onthouden. Als je na die 10 seconden weer optrekt kom je altijd minder hoog uit dan toen je de motor uitschakelde. Zoomen is daarmee gewoon onmogelijk. Hoef je niet eens te controleren.

Wel iets om rekening mee te houden als je een bel met stijgen van 5m/s invliegt en de motor stopt. Als je gelijk gaat thermieken heb je in 10 seconden 50 meter extra hoogte die bij je starthoogte optelt :-)

Andersom; als je eerst in een paar seconden naar 200 meter stijgt, je bedenkt en dan met sleepgas teruggaat naat 50 meter en de motor stopt heb je toch 200 meter aan je broek.

Nee, de logger registreert de maximale hoogte tussen de start en het moment 10 seconden na het stoppen van de motor. Als je na het uitzetten van de motor 10 seconden gaat dalen wordt de hoogte op het moment van uitschakelen van de motor onthouden. Als je na die 10 seconden weer optrekt kom je altijd minder hoog uit dan toen je de motor uitschakelde. Zoomen is daarmee gewoon onmogelijk. Hoef je niet eens te controleren.

Wel iets om rekening mee te houden als je een bel met stijgen van 5m/s invliegt en de motor stopt. Als je gelijk gaat thermieken heb je in 10 seconden 50 meter extra hoogte die bij je starthoogte optelt :-)

Andersom; als je eerst in een paar seconden naar 200 meter stijgt, je bedenkt en dan met sleepgas teruggaat naat 50 meter en de motor stopt heb je toch 200 meter aan je broek.

idd zooming is mooi geregeld op deze manier! geen discussie mogelijk !

Trouwens oordelen of je prikt of niet moeilijk is, is de vraag. Namelijk er is binnen f5j al regel die zooming verbiedt, dat kan/is net zo moeilijk te beoordelen. Na motor uit zetten 10 seconden lang hard vooruit/licht dalend door schieten en dan die snelheid omzetten in hoogte wordt bv al snel door de hoogte meter verkeerde hoogte geregistreerd. En als er dan nog veel vliegers tegelijk vliegen wie controleert dat dan? Exact zelfde issue heb je dus met oordelen van prikken of niet, het is en blijft mensen werk en als eerlijke piloot hou je er ook aan in geval van zooming. Dus waarom zou priklandingen dan zo moeilijk te verbieden zijn in de huidige regelgeving?

Blacquièrdinges

de eerlijke piloot.....dat durft in een competiestrijd wel eens te verwateren en dat zijn geen enkele gevallen hoor ! er zijn competies waarbij de regels zo uitgepield worden dat het echt belachelijkk word.
bv ik heb gehoord dat in f5b een reflight word toegekend als de persoon die aan rak A of B niet op de knop gedrukt heeft als je er voorbij komt : gevolg = een slechte vlucht aan het maken en je gaat zig-zagend recht omhoog langs de rak , drukt hij 1 keer niet of 1 keer teveel krijg je een reflight....

zo'n dingen vind ik echt belachelijk maar ze gebeuren dus er dient een gegronde regelgeving te bestaan die zo iets onmogelijk maakt dingen die niet in een eenduidige regel kunnen gegoten worden kunnen er beter niet zijn volgens mij .

ik heb geen ervaring in f3j of iets waar priklandingen toegestaan zijn maar die grijze zone viel me op in f5j (lokaal)

en ik begrijp goed dat de punten niet te halen zijn in een priklanding maar als je op het einde van de wedstrijd voor de overwinning meedingt en je dreigt wat over het doel te vliegen.........

(kan je je inbeelden dat er een discussie op het veld ontstaat als dit beslist over winnen of verliezen? )

Kristof,

Vwb priklandingen, vooral lekker toelaten, als je denkt dat je daarmee een wedstrijd wint dan toon je wat mij betreft aan dat je de geest van F5J niet begrepen hebt. Bovendien voorkomt toelating van priklandingen een hoop discussie op het veld. Dat discussiëren kunnen we beter hier doen.

Dus Kristof, als jij nu je energie in een fantastische kist stopt die heel goed de thermiek aangeeft dan ben ik blij want dan denk ik dat ik beter kan vliegen :D

Groet,

Jacob

mooie samenvatting van wat ik tracht te voorkomen in de toekomst

mijn kist vliegt altijd recht de thermiek binnen ! vorige week toch , de dag ervoor vond hij alleen maar sink ;-)

Kristof,

Als F5J evolueert naar een wedstrijd waarbij landen binnen een kleinere cirkel de winnaar bepaald ben ik de eerste die afhaakt en ga ik wel naar een atletiek baan om te gaan speerwerpen (moet die speer wel in een cirkel van 2 meter geworpen worden) ;)

Volgens mij heet dat darten en wordt voornamelijk in kroegen gespeeld in plaats van atletiek baan... Of dat nu slim is ik weet het niet hoor alcohol scherpe pijlen en een precisie wedstrijdje... :)

Blacquièrdinges

Back