Prima plamuur voor finish

Even een tip,

Voor een echt supergladde finish was ik op zoek naar kwastplamuur maar kon dat even niet krijgen en ging met een potje vullende grondverf naar huis. Aai aai aai dat loste dus mooi mijn schuim op. Stom had ik ook maar even moeten testen.
Ik heb het volgende alternatief gevonden:
Meng wat alabastine vulmiddel uit een tube aan met wat water totdat je een melkdikke pap hebt. Dit is nu prima met een kwast aan te brengen. Het droogt snel en laat zich prima glad schuren. Stap voor stap kun je de oplossing ook steeds dunner maken naarmate je de eindfase bereikt.

Misschien een oude tip, maar ik wist het niet.
Suc6

Tips zijn altijd leuk om te horen! :wink:

Ik zal hem nog even iets uitbreiden:

HISTOR heeft kwastplamuur! :idea:

Wat ik zelf het liefste gebruik is MOTIP FILLER, is een echte aanrader! Je spuit het erop, niet te veel natuurlijk. En daarna ga je met water en waterproof 400 terugschuren. Het spulleke schuurt zich echt ongelooflijk goed, en als je het goed doet breng je maar HEEL weinig gewicht extra toe. Tja en het eindresultaat, het spiegelt zo glad!

PS: Met spuiten moet je wel eerst een proefstukje uitproberen, want de verdunning die wordt gebruikt mag je niet overal op gebruiken!

Grtz,
Emile :P

Emile,

klopt allemaal Emile, maar schuim kan daar niet zo best tegen en je moet in dat geval dus iets hebben op waterbasis.

is dit alles niet wat zwaar, mijn plamuur van de modelbouwwinkel (merk: rapid Hobby Import (6 euro 33)) weegt, incl verpakking (het zwaarste gedeelte dus) 100 gram. Het pottje heeft een volume van 120 cm3, dt is dus 1,2 gram per cm3 (jawel, heb het berekent!), en een glad resultaat, helemaal als je het even bewerk met een druppeltje secondenlijm. maar realiseer me nu dat dit misschien niet zo handig is voor hele schuimvleugels, maar ja... :wink:

Hallo Rogier,

Ik ken dat spulleke dus nog niet, maar ik zal het zeker eens proberen.
Ik heb onlangs op mijn F16 glasmat gezet en daarna met MOTIB FILLER het zaakje glad gemaakt. SPUITEN en SCHUREN. :roll:

In totaal kwam er 2 gram per vleugelzijde aan gewicht bij, dus het is de vraag wat je dicht wil plamuren. Tempex lijkt mij inderdaad niet zo geschikt, dan zou ik uiteraard voor ander spul gaan rondvragen. Maar dat hoeft niet meer want jij hebt die bij deze beantwoord. :wink:

Grtz,
Emile :P

rogier zei:
weegt, incl verpakking (het zwaarste gedeelte dus) 100 gram. Het pottje heeft een volume van 120 cm3, dt is dus 1,2 gram per cm3 (jawel, heb het berekent)

Het is zelfs nog lichter: 100/120 = 0.83 g/cm3 :wink:

klopt!! rekenfoutje! en nog wel met verpakking, moet je na gaan hoe licht dat spul is als het droog is, zonder vocht dus!

Back