primer of lak op metaal

Henri Kaper

verslagschrijvers
Weet iemand of er ook zwarte primer voor metaal bestaat? Ik heb alleen grijs en rood kunnen vinden.

Of heeft iemand ervaring met de zwarte Motip lak waarvan Motip zegt dat het houdt op onbehandeld metaal?
Lak Zwart - Motip

Gebruiksaanwijzing zegt;
Voorbehandeling
De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn. Loslatende oude verfresten en roest verwijderen, aansluitend schuren en gronden met een voor de ondergrond geschikte MoTip primer.
De grondlaag na droging licht schuren (korrel 600)
.

Dus toch een primer gebruiken. Zonder primer zou wellicht ook kunnen, ligt aan het soort metaal waarop het komet en mits je geen hoge eisen aan duurzaamheid etc stelt.
Bijv. over aluminium kun je niet zonder primer.

Op die webpagina staat
Sneldrogende lak met goede dekkracht en uitstekende hechting, voor het behandelen van behandelde en onbehandelde ondergronden van hout, metaal, glas en diverse soorten kunststof.

Het metaal is nieuw en schoon. Ik ga er nog wel een laag G4 overheen doen, over hout en zwart gespoten metaal samen.

Laatst bewerkt:
U vraagt wat mogelijk is,maar weet reeds hoe U het gaat doen.

Nee, nee, nee ... ik beschreef wat ik dacht te doen en weet nu dat dat niet gaat en dat de informatie op de Motip site dus incorrect is. Ik ben niet 100% eigenwijs, hoor.

Maar m'n andere vraag was: weet iemand of er ook zwarte primer bestaat?

-----------------------------------------------------------------------

Antwoord gevonden ... er bestaat zwarte primer. Geen reacties meer nodig in dit draadje.

-----------------------------------------------------------------------

Laatst bewerkt:
Back