Primer op Vario romp?

Hallo all,

Ik heb vandaag mijn spulletjes opgehaald voor mijn eerste schaal heli. Het is een Vario Hughes 500D 1:4,5 met benzine mechaniek geworden. Wat een pracht romp zeg.
Nu wil ik, voor dat ik ga verven, met fijn waterproof schuurpapier de romp mat schuren. Als dat gebeurd is moet ik dan nog een primer gebruiken? of is de ondergrond dan goed genoeg om de lak te dragen.
Als ik een primer moet gebruiken welk merk of soort raden jullie dan aan?

Ik ben natuurlijk nog lang niet zo ver maar ben erg benieuwd. Ben nog meer spullen voor de heli aan het verzamelen zodoende mijn vraag

Gr,
Ruud.

Hoi Ruud,

JA!!!! er moet primer op (ik dacht vroeger ook van niet, en heb nu dus een Cobra waarvan het kleurenschema best mooi gelukt is, maar hier en daar de verf (autolak met 2 x blanke laklaag erover heen) hier en daar loslaat
Met filler behandelen en daarna en dofschuren zijn dus NIET voldoende!

Groet, Bert

Even op het internet gekeken naar primer maar dan zie je veel typen.
Een ander forumlid gebruikt ColorMatic 1K Epoxy-Grundierung.
Heb ik op gezocht maar zie enkel maar ebaywinkels om het te kopen.

Ik ga wel naar een automaterialen zaak om te kijken of ze dat daar hebben.

Ik wil wel het juiste op mijn romp spuiten, je leest nog wel eens dat het fout gaat....

Gr.
Ruud.

Hoi Ruud,

JA!!!! er moet primer op (ik dacht vroeger ook van niet, en heb nu dus een Cobra waarvan het kleurenschema best mooi gelukt is, maar hier en daar de verf (autolak met 2 x blanke laklaag erover heen) hier en daar loslaat
Met filler behandelen en daarna en dofschuren zijn dus NIET voldoende!

Groet, Bert

Even op het internet gekeken naar primer maar dan zie je veel typen.
Een ander forumlid gebruikt ColorMatic 1K Epoxy-Grundierung.
Heb ik op gezocht maar zie enkel maar ebaywinkels om het te kopen.

Ik ga wel naar een automaterialen zaak om te kijken of ze dat daar hebben.

Ik wil wel het juiste op mijn romp spuiten, je leest nog wel eens dat het fout gaat....

Gr.
Ruud.

De colormatic kun je bij de betere autolakkenhandel kopen mar natuurlijk is 1K epoxy grondlak van een ander merk ook prima.

Ik heb hem gehaald bij automat.nl Hij hecht prima en eenvoudig gelijkmatig. Het zou inderdaad zonde zijn om hem niet te gebruiken.
Jakko

Back