PRINCEPLES of HELICOPTER FLIGHT

Hallo Heli vrienden,

Ik merk dat er veel interesse is bestaat over "Principles of Helicopter Flight".Daarom stel ik voor en is het misschien leuk om een kleine meeting te organiseren bij vliegschool Lelykopters op vliegveld Lelystad.

Dan kunnen de geintereseerden de Robinson helikopters wat nader bekijken en kunnen de vragen over Rotor systemen met hun eigenschappen beter beantwoord worden.

Dus ook hoe het een en ander aangestuurd wordt.

Met vriendelijke groet

Leo van Dorsten

Lijkt me leuk. :D

Nu heb ik al eens één keer 1:1 gevlogen dus......
Ik durf het bijna niet te vragen. :mrgreen:

Is wellicht interresant, alleen bij zo'n Robison is het lastig uit te legen wat de paddelstang mix-verhouding voor effect kan hebben.
Aangezien de Robison, zei het ook een 2 blad's uitvoering, over een zgn. Rigid kop beschikt, dus zonder bell-hiller mixer.
Ter illustratie, tussen de eerste succesvolle vluchten met een 1:1 heli en een model-heli zit een tijdspanne van 30 jaar. Dus een model-heli is toch ff anders dan een miniatuur uitvoering van het echte spul.

Rick

Hallo

Over model vliegen is mij ook wel het een en ander bekent ,vlieg sins 1989 met vario helikopters.

Er word door een groot aantal mensen ook zonder paddelstang gevlogen.

Maar de ham vraag waar het in het lijntje " Hoe wordt Nick en Roll....." omgaat is hoe het een en ander wordt aangestuurd.

En ik kan je vertellen dat de aansturing van de Tuimelschijf bijna indentiek is.

Zoals de control advance angle ( 90') wordt zowel in RC als in de 1:1 helikopters toegepast.

Er zijn heel veel overeenkomsten,alleen de verhoudingen en krachten zijn anders.

groetjes

Leo

Als aanstichter ben ik natuurlijk ook geinteresseerd !!

Ton den Hartog

Is dat filmpje echt of gemaakt? Als Je langzaam kijkt zie je z'n hand vliegen maar lijkt nep? Anders wel een zeer luguber filmpje 8O

10 jaar later ....

kwam ik toevallig hier heen ..

lijkt me leuk, maar naar Lelystad te kijken voor de Robinson.

Groet
Heli-Uwe

Nou Uwe....

Je bent wel in de stoffige hoekjes van het forum aan het snuffelen vandaag, he?

;)

Groet, Bert

ja ja Bert,

maar het komt uit het hoekje van Leo van Dorsten,
die blijkbaar met Lelystad en de vliegschool dar te maken heeft,
Lelystad is bij mij in de buurt, na ja buurt ...

en ik ben nog steeds interesseert in 1:1 vliegen !

groetjes, Uwe

Alleen jammer dat dat "uitje" al tien jaar geleden is geweest volgens mij....

Groet, Bert

Back