Printerpoort kabel in XP!

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Joost, 5 mrt 2004.

  1. Roger B.

    Roger B. Guest

    XP, maar met ppjoy zou de printerpoort moeten werken
     
  2. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    kyosko
    je heb een pbtje
     
  3. kris_geusens

    kris_geusens

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Begijnendijk (B)
    Voor wie interesse heeft, ik heb nog een printerpoortkabel die 100% werkt onder WIN9x en mbv PPJoy ook onder XP, getest op beide versies.
    Ik doe 'm weg omdat ik nog een parallelle printer heb en maar 1 poort, ik heb een USB versie besteld.

    Er ligt hier ook nog een seriele versie van die kabel, alleen werkend onder WIN9x.

    Als je interesse hebt => PB dan spreken we zo wel verder af.

    Kris
     
  4. Ghost_Whiper

    Ghost_Whiper Guest

    past die ook op de f-14 zender van futaba?
     
  5. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Dat zou ik ook graag willen weten.
     
  6. taz3d

    taz3d Guest

    ben zelf ook van plan om een trainer kabel te maken maar op mijn zender zit een mini din aansluiting ( 4 polig dus )
    iemand enig idee hoe ik dat aan moet sluiten ?
    Het is de zender die geleverd wordt bij de smartech aerohawk :)
     
  7. Jan Heino

    Jan Heino Guest

    Beste lezers,
    Met veel interesse heb ik de berichten over de printerpoort interface gelezen. In het voorjaar heb ik uit Elektuur de FMS Flight simulator encoder met een microcontroller gebouwd. Dit interface is bedoeld voor een Com poort. Op de FMS simulator werkt alles perfect ( Win XP).
    Nu mijn probleem: Ik wil deze Elektuur interface graag voor Aerofly gaan gebruiken op Com 1 . Mijn virtuele dongel is op Com 3 en 4 aangesloten. Het hoofdmenu van Aerofly werkt prima. Doch ik kan de zender via de Pic interface niet aan de praat krijgen op Com 1 (ook niet Com 2)

    Wie kan mij verder helpen? Vr gr Jan
     
  8. Gizmo

    Gizmo Guest

    Hallo allemaal

    Ik heb nu alles gelezen en nu durf ik het niet aan om ook een interface te maken voor een cockpit mm. Ben tenslotte niet een hele technische meid.
    Nu is mijn vraag wie wil er 1 voor mij maken en die voor mij opsturen? je krijgt er op een goed gemaakte afspraak je verdiende geld. Wie wil mij helpen?
     
  9. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
  10. Gizmo

    Gizmo Guest

    HELP!

    Hij doet het niet. Ik heb ook geprobeert om een kabel te maken voor mijn cockpit mm maar nu krijg ik steeds problemen als ik via ppjoy de joystich wil instaleren hij zegt steeds:
    Unalbe to verify IRQ setting for Lpt1, Reason 5. Please make sure IRQ is assigned to this port.

    Wie kan mij helpen wat dit nu is.

    @Joost
    Zou jij mij een foto willen laten zien hoe jij die draadjes hebt vastgemaakt aan de printerstekker. Ik heb namelijk ook een oud toetsenbord snoer er liggen dan probeer ik het anders daar op.

    Wie oh wie helpt mij.
     
  11. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  12. Gizmo

    Gizmo Guest

    Het software probleem is opgelost maar volgens mij heb ik gewoon het snoer verkeerd gesoldeert maar uit dat schemaatje kom ik niet zo uit zou je dat aan de hand van die tekening uit kunnen leggen. Ik weet wel hoe je die pins moet vinden maar wat houden die tekentjes is?

    ik heb dus alles wat ik nodig heb een weerstand en transponder of zo iets. als je mij daarmee wilt helpen graag.

    Of een foto van jou toetsenbord snoer en printerstekker.
     
  13. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    @Gizmo,

    De simpele versie met een weerstandje en zenerdiode werkt niet met een MPX Cockpit, rede de spanning van de pulsuitgang heeft een te laag voltage, met als gevolg dat de (meeste) printerpoorten geen "puls" (normaal 5 Volt) herkennen.
     
  14. Gizmo

    Gizmo Guest

    Ja wat moet ik nu doen dan?!
     
  15. Gizmo

    Gizmo Guest

    Ik heb het toch anders geprobeerd en nu heb ik wel een signaal alleen ook nog een naar irritant gezoem/gebrom wat is dat nu? Heb ik iets verkeerds gedaan?
    Zo heb ik de kabel voor de cockpit gesoldeerd:
    Pin 4, snoer, weerstand, middelste tand van de transponder. dan gaat de rechte draadje naar pin 18 en de linker gaat naar pin10 plus het snoer die verbonden zit met pin 3 en 5. is dit nu goed. graag reacties
     
  16. Gizmo

    Gizmo Guest

    Ik heb inmiddels alles al zelf opgelost en de zender werkt prima. Mijn doorzettingsvermogen heeft toch de doorslag gegeven.
     
  17. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Mooi zo!

    Maar wat was de oplossing?
    Zoem optie in register aan (uit) gezet?
     
  18. DavidD

    DavidD Guest

    Ik heb net dit hele draadje doorgeworsteld en behalve de vraag of (en hoe) het ook werkt met een Robbe FX-18 heb ik nog geen antwoord hierop gevonden.
    Heeft iemand deze kabel al op een FX-18 geprobeerd en voorzover ik op internet verder kan vinden zou het ook zonder weerstand en diode kunnen als het signaal niveau niet te hoog is, ik heb mijn zender nu niet bij de hand dus kan het niet nameten.
    :?:
     
  19. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ik heb hem zelf een tijdje gebruikt met de fx-18 dit ging super alleen had ik het probleem dat toen ik de boel opnieuw geinstaleerd had het niet meer stabiel werkte. maar dicht lag puur en alleen aan ppjoy
    o en het was de gene met de transistor die zonder transistor werkte niet
     
  20. Roozeken

    Roozeken

    Lid geworden:
    4 jul 2004
    Berichten:
    201
    Locatie:
    Berlare
    Kan er iemand helpen PLEASE?????????


    Kon PPJoy perfect installeren, als ik bij spelbesturing kijk dan reageren alle hendels.

    Bij FMS krijg ik helemaal geen reactie. Ook niet als ik wil calibreren.

    Op de computer van mij zoon werkt wel alles, maar op de mijne vindt ik de oplossing maar niet.

    ALs ik bij FMS ga kijken bij besturing bronnen : dan is er geen joystick beschikbaar.

    Heeft er iemand een tip voor me?????

    :( :( :( :) :) :D
     

Deel Deze Pagina