printplaat

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door gertfransen, 4 nov 2009.

  1. gertfransen

    gertfransen

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Rijssen
    Hallo mensen,

    Ik lees op het forum vaak dat er printplaat wordt gebruikt voor het maken van een opbouw. Nu heb al wel gezocht op het forum, maar welk type printplaat is hiervoor geschikt. Hoe verwerk je deze, ik bedoel moet je het eerst in de primer zetten of kan het direct gesoten worden.

    vriendelijk groet,
    gert
     
  2. Laurent

    Laurent

    Lid geworden:
    17 nov 2003
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Luik , Belgie
    dag,

    ik gebruik printplaten om mijn schroefkooien te maken, maar deze printplaten kunnen heel goed gebruikt worden om bovenbouwen te maken, voordeel is dat het stijf is en je kan op de oppervlakte gemakkelijk solderen.

    Voor de verschillende diktes, liever een daarvoor bestemde site consulteren.

    de groetjes,

    Laurent
     
  3. tim elfering

    tim elfering

    Lid geworden:
    28 jan 2008
    Berichten:
    697
    Locatie:
    aerdenhout
    Hoi,

    Ik gebruik alleen maar printplaat voor me boten zoals opbouw dek verschansing etc super moooi spul om mee te werken. Koop epoxy dat je kan knippen anders als je de oude printplaat hebt kan je niet goed knipen omdat het dan afbladert en kapot gaat in plaats van dat je het mooi knipt. Je kan het gelijk spuiten nadat je het mooi het opgeschuurt en ontvet hebt. Ik zou persoonlijk eerst alles in primer zetten dat alles een goede gelijk kleurige ondergrond heeft. En koop vooral de dubbelzijdige printplaat omdat je dan je opbouw aan de binnenkant kan solderen en je er aan de buitenkant niks van ziet.

    tim
     
  4. joostt

    joostt

    Lid geworden:
    28 feb 2009
    Berichten:
    679
    Locatie:
    ureterp
    even :eek:fftopit:
    kan iemand mij vertellen hoe een printplaat er uit ziet ik denk steeds aan
    deze [​IMG]
    gr joost
     

Deel Deze Pagina