pro-jet ecu

Wat is bij de projet met optische toentalmeting de ontvangende LED,de donkere of de heldere/

Op mijn Kangaroo komt deze ECU nu en ik wil de ontvangende LED bovenin zetten om zomin mogelijk storing door licht te krijgen,of is dit niet nodig?

Eric, gaat niet werken wat je zegt.
Je zal de sensor en lichtbron met hogere afstandbusjes moeten uitvoeren, zeker op een kangaroo waar de zon heel makkelijk bij kan.
Begrijp je wat ik bedoel? 2 langere aluminium busjes op de aanzuigkelk verlijmen en dan de sensor en bron plaatsen.

Groet Ger.

Als het een infrarood systeem is, dan is de donkere de zender en de heldere de ontvanger. Die ontvanger reageert echter ook op andere kleuren licht.

Bedankt Ger
Moet ik dan de led,s in de uiteinde van de buisjes dicht bij de spinner of gewoon in de kelk en de buisjes tot bij de spinner laten lopen.
Als de led.s bij de spinner zitten komt er met volgas denk ik wel een hele kracht op de buisjes.

eric

Hoi Erik, je hoefd ze niet dichtbij de spinner te plaatsen, de buisjes zorgen er voor dat er zo min mogelijke (zon)reflecties bij de sensor terecht komen. Sommige zelfbouwers doen ook wel de spinner zwart verven of anodiseren hoewel dat effect nooit echt bewezen is. Mat stralen zou beter kunnen werken maar de mijne zijn altijd glimmend geweest en ik heb nog nooit storingen gehad bij mijn optische ecu's.

Hieronder wat foto's wat Ger bedoelt.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-VZ3DFALL.jpg

GroteFoto-QEVNDFOK.jpg

GroteFoto-NKUX3CMZ.jpg

Oke bedankt

Ik zal ook zoiets gaan maken.
Ik kan alleen de buisjes niet lijmen want mijn inlaatkelk is van nylon.
Maar daar vind ik ook wel iets op
Nu weet ik meteen waarom ik op mijn oude HE 162 (zirolli) een paar keer een onverklaarbare motorstop gehad heb .

alvast bedankt

Eric

Back