Ik overweeg om 2 90mm EDFs in een FlyFly L-39 Albatros te plaatsen.
In elke inlaat 1 (past precies na wat schaaf en snijwerk), of achter elkaar in de straalpijp.
Reden: extra thrust, twin sound, fun toch
en ik heb 2 standaard 90mm EDF's voor handen (3660, 1500kv, 1000watt). 12-blads CS fan kan natuurlijk ook, maar het lijkt me leuk hier mee te experimenteren.
Heeft iemand hier ervaring mee of goede tips?
Normaal vlieg ik op 6S 5000ma. Ik kan me voorstellen dat dat niet mogelijk is in 'een achter elkaar' opstelling ivm te hoge toerentallen/rendement (?). Wellicht is dan 2x 4S 5000ma parallel geschakeld naast elkaar in de inlaat een oplossing (minder gunstig voor zwaartepunt + meer weerstand door lange uitlaat).
Graag gegronde tips of ervaringen, wat vooral wel / niet te doen. Is 2 EDF's naast elkaar in de inlaat op 6S beter, of 2 EDF's op 4S achter elkaar vlak bij het einde van de pijp de beste oplossing. Met wat voor effecten moet ik rekening houden als ik 2 EDF's naast elkaar, of achter elkaar in 1 pijp laat blazen. Wat gebeurd er met: rendement, toerentallen, risico van opblazen fan, hoeveelheid extra thrust, vliegduur, etc, etc.
Ik beloof een vid te plaatsen van de maiden
.
Hoor graag van jullie.
In elke inlaat 1 (past precies na wat schaaf en snijwerk), of achter elkaar in de straalpijp.
Reden: extra thrust, twin sound, fun toch

Heeft iemand hier ervaring mee of goede tips?
Normaal vlieg ik op 6S 5000ma. Ik kan me voorstellen dat dat niet mogelijk is in 'een achter elkaar' opstelling ivm te hoge toerentallen/rendement (?). Wellicht is dan 2x 4S 5000ma parallel geschakeld naast elkaar in de inlaat een oplossing (minder gunstig voor zwaartepunt + meer weerstand door lange uitlaat).
Graag gegronde tips of ervaringen, wat vooral wel / niet te doen. Is 2 EDF's naast elkaar in de inlaat op 6S beter, of 2 EDF's op 4S achter elkaar vlak bij het einde van de pijp de beste oplossing. Met wat voor effecten moet ik rekening houden als ik 2 EDF's naast elkaar, of achter elkaar in 1 pijp laat blazen. Wat gebeurd er met: rendement, toerentallen, risico van opblazen fan, hoeveelheid extra thrust, vliegduur, etc, etc.
Ik beloof een vid te plaatsen van de maiden

Hoor graag van jullie.
Laatst bewerkt: