probeersel:raket maken +de lucht ik krijgen.

• Topicstarter Topicstarter .:rockstar:.
  • Startdatum Startdatum
R

.:rockstar:.

Guest
Hallo ik wil iets proberen: een raket maken en ze in de lucht krijgen zonder vuurwerk of motors en water

hoe kan ik dit doen.

mvg, rockstar

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wat vraagt op een forum en alleen reactie via pb wilt dan hebben we niks aan het forum. Dus antwoorden gewoon hier lijkt me het beste.

omhoog gooien of aan een touwtje omhoog trekken :p
Als je geen stuwstof wilt gebruiken zijn dit je mogelijkheden.
Begin gewoon eens met een waterraket maken. Daar is genoeg over te vinden op internet.

IPV een stuwstof gebruiken kun je er voor kiezen om hem af te schieten. Of het dan nog onder een raket valt weet ik niet maar je zult toch iets moeten gebruiken als aandrijving.

Wat had je zelf in gedachten?

Het principe van een katapult, boog of kruisboog.
Een stevige stelling maken, de onderzijde van de raket vergrendelen met veiligheidspen en 2 of meerdere elastieken opspannen en ophaken aan de top van de raket. Wanneer je de veilgheidspen eruit trekt dan zal je raket als een pijl uit een boog naar boven schieten.
Vroeger werden zo'n raketten verkocht en ja die kon je gemakkelijk 2 à 300 meter de hoogte in krijgen en kwam met een parachutte terug naar beneden.
Maar dat lijkt mij wel héééél gevaarlijk wat je wilt maken. Heb je soms terroristische neigingen :confused:

Een bruistablet in een leeg fotorolletje laat hem ook 15 meter de lucht in vliegen, si zoiets wat je zoekt?
Jakko

Een bruistableb in een fotorolletje wat moet je erbij doen ? vuur of ?

en dit bedoel ik ja . dankjewel.

omhoog gooien of aan een touwtje omhoog trekken :p
Als je geen stuwstof wilt gebruiken zijn dit je mogelijkheden.
Begin gewoon eens met een waterraket maken. Daar is genoeg over te vinden op internet.
heb ik al veel gedaan.

Het principe van een katapult, boog of kruisboog.
Een stevige stelling maken, de onderzijde van de raket vergrendelen met veiligheidspen en 2 of meerdere elastieken opspannen en ophaken aan de top van de raket. Wanneer je de veilgheidspen eruit trekt dan zal je raket als een pijl uit een boog naar boven schieten.
Vroeger werden zo'n raketten verkocht en ja die kon je gemakkelijk 2 à 300 meter de hoogte in krijgen en kwam met een parachutte terug naar beneden.
Maar dat lijkt mij wel héééél gevaarlijk wat je wilt maken. Heb je soms terroristische neigingen :confused:
neen maar ik wil gewoon zo als een soort vuurpijl maar dan zonder ontploffing zelf maken ?

IPV een stuwstof gebruiken kun je er voor kiezen om hem af te schieten. Of het dan nog onder een raket valt weet ik niet maar je zult toch iets moeten gebruiken als aandrijving.

Wat had je zelf in gedachten?

weet ik maar ik wil eigenlijk niet zo gwn een raketmotor en brandstof gebruiken.

loop voor de gein eens een modelbouw winkel in die hebben vaak van die kant en klaar pakketten
ikzelf weet niet precies hoe ze werken maar volgensmij is het met een kleine raket motor die als een patroon vervangen ken worden
deze setjes zijn niet eens zo duur ook maar perfect om te kijken of je het raket knallen wat vind of niet

heb net ff in google gekeken voor nog geen 30 euro heb je een starters pakket met een rakket die ongeveer max 300m hoog ken

zelf een raket maken is denk ik lastiger als je denkt alles moet precies recht en stevig zijn plus het mag niet veel wegen om zo maar ff door te gaan
vergeet niet de snelheid waarmee het omhoog geschoten wordt

grtz lip

neen maar ik wil gewoon zo als een soort vuurpijl maar dan zonder ontploffing zelf maken ?

Hier gaan we weer...

Modelraketten zijn GEEN vuurwerk.
De Raket kun je HEEL goed zelf maken.
Als je nieuw bent, ga dan NIET zelf proberen om de motor (brandstof) te maken.

Koop om te beginnen een (bouw of kant-en-klaar) model bijvoorbeeld bij:
- http://www.modelraketten.nl
- Home -> Cavemanrocketry

Ga eens langs op een DRRA lanceerdag (zie DRRA modelraketten. DRRA, d Nederlandse modelraket vereniging. Bouw je eigen modelraketten.).

Als je vragen hebt, zet ze dan duidelijk hier op het forum.

Succes,
Bas

Een bruistablet gooi ik niet in azijn voor ik het glas leegdrink.. Ik los ze meestal op in water voor ik ze inneem :D :D :D
Potje open, tabletje erin, potje dicht, even wachten en de rakket vliegt de lucht in met een knal :)
Mentos op het deksel plakken en potje vullen met cola, dichtdoen, omdraaien en neerzetten, even wachten en de rakket knalt de lucht in.
Bakpoeder met azijn bruist ook en kan dus ook als stuwstof dienen..

enz enz
Ben creatief...niet té creatief ;)
Jakko

Een bruistablet gooi ik niet in azijn voor ik het glas leegdrink.. Ik los ze meestal op in water voor ik ze inneem :D :D :D
Potje open, tabletje erin, potje dicht, even wachten en de rakket vliegt de lucht in met een knal :)
Mentos op het deksel plakken en potje vullen met cola, dichtdoen, omdraaien en neerzetten, even wachten en de rakket knalt de lucht in.
Bakpoeder met azijn bruist ook en kan dus ook als stuwstof dienen..

enz enz
Ben creatief...niet té creatief ;)
Jakko

dit is wat ik zoek dankje.
van mentos wist ik ook maar cola vind ik te lekker voor te verspillen :D

Back