probelem met moter.

hallo,

ik heb sinds kort een sebart sukhoi, nou wou ik mijn moter uitproberen maar als ik nu volgas geef (of een beetje met het gas doe spelen) lijkt het alsof de prop los schiet (is niet zo) en zakt ie weer helemaal terug, kan ik weer gas geven: precies t zelfde...... t is zelfs zo erg dat op het moment dat ie dat doet de prop los gaat zitten en de 2x schiet ie eraf.
ik hoop dat iemand mij kan helpen of ervaring heeft??:rolleyes:

wat informatie: prop 17x8 met 6s accu van turnigy 25-35c, regelaar: hobbyking ss series 90/100 ampere.
de moter kan 60 ampere maximaal aan, en gemeten met 16x8 50 amp en 17x8 55 amp, en de moter: silverblue c5065

ik hoor t graag.

gr rein

Volgens mij heb je vergeten een collar of zo'n circlip aan de achterzijde van de motor te bevestigen op de as.

Stevo

Maakt je motor een vreemd geluid als dit gebeurd? Zo ja dan klopt waarschijnlijk de timing van de regelaar niet met wat de motor nodig heeft om goed te draaien. De SS regelaars zijn beperkt in te stellen, ik hoop dat je die combo goed aan het draaien krijgt.

Heeft niks met de regelaar te maken.:confused:

De clip is er af .
Een clip kan nooit de kracht van een grote prop aan , daarom zit er ook een stelring bij die je op de as tegen de clip vastmaakt.

Dus eerst weer een clip er op en dan de stelring er tegen aan .
Imbus in de stelring met loctite vast zetten.

Mvg Johan

ik heb de clip er gewoon opzitten, ook zit er een extra klem achterop, als ie volgas haalt begint ie te stoteren. wat emanuel zegt komt meer in de buurt, de timing klopt niet nee, is nou verholpen. als hij het op de grond goed doet, kan ik dan ook verwachten dat het in de lucht ook is?

gr rein

Die kans is erg groot. Als je hem op de grond niet meer in de fout kan laten gaan door plots gas te geven of andere abrupte inputs dan zou het goed moeten gaan. Zet de moer van je prop gewoon goed vast.

Back