probleem bij ontstoren van yak 50

• Topicstarter Topicstarter Frank61
  • Startdatum Startdatum
F

Frank61

Guest
hoi allemaal,
afgelopen zondag ben ik m'n yak 50 gaan invliegen, hij vloog echt geweldig maar bij het binnenkomen had ik redelijk wat storing.. :mad:
ik denk dat mijn fout is dat ik alles heb ontstoort (alle kanalen)
ik heb de rolroeren (2 servo's) en de hoogte (2 apparte servo's) met ferrit kernen ontstoord. Vlieg echter al jaren met big hots (38cc) en nog nooit storing gehad, hier heb ik echter alleen de rollen van ontstoort..
heeft iemand hier ervaring mee?

grtz

Is het een electro?
Zoja, ik had ook op mijn kleine yak dergelijk kleine storingen tot ik de stekker naar de ontvanger van de regelaar ontstoorde dmv een ferrietkern. Alle andere kanalen zijn niet ontstoord en ik heb nergens meer last van.

Niet om het een of ander, van harte welkom :p, etc.etc., maar is het niet handiger om dit op een ander forum te plaatsen?

Krijg je denk ik ook meer respons.

jan.

Hoi,
lijkt mij ook meer een vraag voor in het model elektronica draadje.
Als je dan zoekt op "ferriet kernen" kom je uit bij een citaat van Corrien:

"Dat je op z'n minst 1 servo zonder ferrietkern moet houden heeft met de werking van de ontvangerantenne te maken. Deze heeft namelijk een massa-vlak nodig en daarvoor zorgen de mindraden van de servo's en van de accu. Elke snoer dat van een ferrietkern is voorzien wordt door de antennekring niet meer 'gezien'.

Je had dus zelf al in de gaten dat je nooit alle servo's moet ontstoren.

mvgr Michiel

Welkom Frank op het forum.

Altijd 1 servo niet onstoren.
Het liefst degenen met het korste stroomsnoertje.
Geleerd van onzr electronica man Corien.
En een onevenaantal wikkelingen door de verietkern.

Groeten Han.

Back