probleem brushless aandrijving trex

ik heb een trex en wil daarin een HD400 motor en een ele regelaar inhangen. Op een racingpack met het testdraaien gaat het prima. Zodra ik de lipo die ik ervoo wil gebruiken erin hang gaat het goed to 3/4 gas. Daarna begint de motor met schokken te draaien. Hiermee kan hij niet vliegen. Wie weet hoe dit zou kunnen komen en heeft er een oplossiing voor?

alvast bedankt!

gr,

niels

de lipo kan de stroom niet aan niels;)
dus of je motor vraagt te veel stroom, of je lipo is te klein voor een t-rex.
je kunt het best een lipo hebben die bij een capiciteit van meer dan 1500mah meer dan 15C kan leveren.

Kan niet! Ik heb een 2200 15C packet! :wink: Ik weet inderdaad dat je motor dan ook gaat schokken. De regelaar springt ook niet op de liposafe dus de stroomvoorziening is in orde! De accu is ook nieuw en nooit gebruikt!

Controleer stekker en bekabeling.

de Lipopakket heeft een hogere spanning dan het racepack?

Welke ESC wordt er eigenlijk gebruikt?

een ele 23A regelaar. De motor trekt zo'n 15 tot 18 A. De lipo is 11,1 V. De regelaar voor 3cellen lipo geschikt. Kabels in orde. Timing?? Tja.....ik mag er van uitgaan dat een brushless regelaar de toeren toch wel haalt? gaat om een 3200kv motort! vertraagd op 3 cellen moet dit kunnen. Hoe kom ik erachter of de regelaar het toerental niet haalt?

bedankt voor het meedenken trouwens!

gr,

niels

Timing?? Tja.....ik mag er van uitgaan dat een brushless regelaar de toeren toch wel haalt? gaat om een 3200kv motort! vertraagd op 3 cellen moet dit kunnen. Hoe kom ik erachter of de regelaar het toerental niet haalt?

Je moet de meeste regelaars zelf instellen, je kan dan zaken instellen als:

Brake - No Brake (rem/geen rem) of weinig rem/medium/hard
Timing low - mid - high
Vliegtuig - helicopter zonder governor - helicopter met governor
etc.

Heb je geen boekje bij die regelaar waar in staat hoe je hem moet calibreren??

Groetjes,

Richard

misschien is die 23 amp toch wat weinig? heb je een losse bec? de bec van die ele regelaars is niet echt supersterk... Die wordt al snel te warm waardoor de regelaar raar kan gaan doen.

hoe was het sietse? veel in de prak gevlogen :wink: :lol:
nog flips gemaakt met de df52? :D

nope, niet geflipt. wel best lekker rond lopen raggen :). Was weer heerlijk vliegen. Ook mijn blowfish op 3S bleek nogal hard te kunnen :D.

Jammergenoeg begon mijn staartservo van de T-Rex weer wat instabiel te worden. Blijkt dat ie nu nog maar heeeeeel langzaam draaid... Das al de 3e servo die ik op de staart heb geprobeert....

En aan het einde deed het motortje van de DF52 het niet meer. Misschien idd al doorgebrand, de rest deed het nog prima. Naja, gelijk maar brushless gaan dan :D, hoei, heb er nu al zin in!

De BEC en accu zijn uitgesloten :cry: Ik heb de motor getest op de 3cells lipo, de motor onbelast(uit de Trex) en de BEC alleen op de ontvanger aangesloten! Ik snap niet wat er mis is. Bij de ELE regelaartjes is het timing niet in te stellen. Ik neem aan dat hij toch wel een klein kv3200 motortje aan kan!

raar?!?!?!?!

Is mogelijk dat de regelaar het niet haalt. Maar dat het dan wel met 2cellen werkt. Misschien tog maar eens een ander 3cellen pakket proberen. Ik kom net tot de ontdekking. Dat er maar 500mah in gaat 8O ?????. De lipo is nooit gebruikt! Misschien iets geks mee gebeurd? Zou het kunnen dat de accu het dan tog niet levert ookal draait de motor onbelast? K'vind raar!

gr,

niels

Back