probleem brushless

hallo,

ik heb sinds kort een brushless, nieuwe zender, lipo. Voor het eerst lipo opgeladen wilde ik gaan testen, eerst zender ingeregelt toen motor ingeregelt maar wanneer ik vervolgens gas gaf begon de motor alleen te piepen maar wilde niet draaien. Hij liep gewoon vrij en met de hand kon ik hem wel gewoon bewegen. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

Waarschijnlijk regelaar verkeerd geprogrammeerd, welke regelaar heb je?

En wat voor piep hoor je? een melodie, of toontjes, of een ononderbroken "aarzelende" toon?

Dat klinkt alsof hij de motor wel probeert op te starten. Schokt de motor een beetje als je hem met de hand draaid en gas geeft (en veranderd de piep dan)? (Pas wel op wat je doet, doe dit niet met een propellor er op!)

Is je gascurve in je zender wel van 0 tot 100%? (doe desnoods even een servo op het gas kanaal om er zeker van te zijn dat je een volledige uitslag hebt op dat kanaal)

ja satoer wat je zegt als ik gas geef en ik geef er een draai aan dan gaat de motor schokkeren en het word dan een beetje een andere piep toon. en mijn zender staat van 0 tot 100 % ingeregelt

De borstelloze variant heet bij Robbe: ROXXY BL CONTROL 818 (bestelnr: 1-8622) prijs ca. € 46,--.......

De Robbe AIR CONTROL 819 LIPO (bestelnr:1-8439) prijs ca. € 36,-- is voor geborstelde motortjes als je die op een brushless aansluit (houdt je wel een draadje over, dus afknippen maar) en hij piep vrolijk met ca. 1500 Hrz (de schakelfrequentie) alleen bij volgas zal je niets meer horen .... hooguit wat rook zien of iets verbrands ruiken ...... maar draaien zal hij nooit

Volgens mij moet je de regelaar anders instellen. In de handleiding staat wel uitgelegd hoe je dat moet doen.
Normaal vol gas geven, dan batterij aansluiten aan regelaar.

Of je lipo geeft te weinig volt, zoals ik onlangs heb voorgehad :(
Ik had nl een 11V motor maar een 7,4V lipo!

ik ben daarnet terug naar die winkel geweest en ze hebben me de verkeerde regelaar mee gegeven (ik ben beginner dus wist van niks) dus dat verklaard het probleem inderdaad

Ook weer opgelost hoop ik...

nu maar hopen dat er niest stuk is door het aansluiten oop de andere regelaar...

Maar wat ik mij nog altijd afvraag is ...ziet men dan niet dat er 3 draden aan de motor zitten en 2 aan de regelaar.....dus dat er iets niet klopt??

of hoe intepreteer je dat op dat moment??

of nooit een boekje gelezen dat er bij zit?

Groeten

Back