probleem controleverlies heli met nieuwe lipo's

ik vlieg met de mikado logo 600

een set lipo's is bij mij 2 keer 6s 3300 mah..

nu is het het volgende, als ik vlieg met mijn gens ace sets die al veel gebruikt zijn vliegt de heli goed zowel in loopings als inverted enzo

maar heb nieuwe lipos van thunder power en met die sets heb ik soms als ik vlieg, dat als ik loopings doe of inverted wil blijven hangen ik precies de controle plots kwijt ben enzo!! en heb dit al 2 maal voorgehad in een week en net op tijd de heli kunnen redden van een crash.. men lipo's liggen goed vast in de heli wat zou het probleem kunnen zijn ik weet het echt niet :(

Hebben de TP accus ook dezelfde C-rating als the Gens Ace? (C-rating geeft aan hoeveel stroom de accu continu kan leveren - bvb. 35C/3300mAh => 115A continu)

Soldeerwerk is leuk, maar als je gaat solderen aan een 600 of 700 helikopter moet je toch wel van wanten weten. Deze machines hebben serieuze kracht en het kan niet zo zijn dat de regelaar en accu met broddelwerk zijn gebakken.

Toch gebeurt het. Laatst nog met een speedkistje van mij, even invliegen, niks aan de hand totdat ik volgas gaf. Pats, de kabel van de accu eraf door slecht soldeerwerk.

Foto's van de diverse soldeerverbindingen tussen accu en motorspoelen? Ook foto's van solderingen op de regelaar.
FAQ - Plaatsen van foto's en filmpjes in berichten

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, natuur- en wiskunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Foto's van de diverse soldeerverbindingen tussen accu en motorspoelen, het hele hoog-stroom traject? Ook foto's van solderingen op de regelaar.

Forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, natuur- en wiskunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Back