Probleem: Dogfighter maakt torque rolls tijdens handstart

• Topicstarter Topicstarter Brainloos
  • Startdatum Startdatum
B

Brainloos

Guest
Goedemiddag,

Met dit mooie weer wilde ik net de maiden van mijn Multiplex dogfighter maken met de volgende setup: 2650 mAh 3cell lipo, 1450Kv brushless outrunner motor en een 9x6 Master Airscrew prop. Deze setup trok rond de 380Watt en rond de 38 Ampère.

Tijdens de handstart met half gas begon de Dogfighter om zijn as te draaien, tegensturen hielp niet. Met minder dan half gas had de dogfighter niet genoeg vermogen om weg te komen.

Ik heb het hierna nog een keer met volgas geprobeerd. Dat had hetzelfde effect. De dogfighter blijft ongecontroleerd om zn as heen draaien en tegensturen werkt niet.

Wat kan ik doen om dit tegen te gaan? Ik heb de aanbevolen uitslagen voor de roeren van multiplex aangehouden.

Bedankt!

Hoe heb je kunnen landen?

Heb dit een keer zien gebeuren, bleek dat de ailerons links/rechtsverkeerd waren aangesloten. Tegensturen maakte een rolbeweging alleen maar erger. Helaas voor de - best ervaren - piloot duurde de vlucht niet lang.

Grtz, Frans

Het schijnt dat dit deels bij het model hoort.
Heb je ook al geprobeerd om met juist meer dan halfgas te vertrekken en te hopen dat je snel meer snelheid op kan bouwen?
Of een andere prop erop met meer spoed?

Bedankt van jullie hulp. Maar ik had inderdaad mn rolroeren verkeerd om in mn ontvanger aangesloten. Stom stom stom. Gelukkig is alleen mn spinner en prop kapot!

Nou ja echt landen was het niet te noemen. Ik heb gewoon het gas dicht gegooid, sturen had geen zin meer ( nogal logisch als het verkeerd om zit) Gelukkig vloog ik op een weilandje waar de grond erg zacht was.

Yes 1-0 voor de grote meneer... pfff

Idd, de richting van de aileron is heel verneukeretief, ik check het zelf meerdere keren als ik e.e.a aansluit. Heb op mijn servokabels streepjes staan, corresponderend met de aansluitvolgorde.

Wat Dutchy zegt, klopt ook. Al mijn handstarters rollen naar links net na de start, flink hard gooien!

Gelukkig viel de schade mee, veel vliegplezier.

grtz, Frans

daarom leer je op een club altijd je roeren te checken voor elke vlucht over and over again.....

toch heb ik het ook gehad met een van mijn vliegtuigen :-(
het blijft vervelend dat als je tegenstuurt dat het alleen maar erger word :oops:

Laatst bewerkt:
daarom leer je op een club altijd je roeren te checken na elke vlucht over and over again.....

toch heb ik het ook gehad met een van mijn vliegtuigen :-(
het blijft vervelend dat als je tegenstuurt dat het alleen maar erger word :oops:

Dat heeft hij ook gedaan :D Maar ik denk dat je bedoelt voor elke vlucht ;)

Back