Probleem Douane/Speedpost (Opgelost)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn beste, hoe geraak je nu nog wijs uit een topic met 1001 posts?
Bovendien komt de jongeman uit België, dat ligt net ietsje anders dan Nederland.
Doe me nou een plezier, wees eens een beetje meer sociaal met de mede modelbouwer en probeer mensen te helpen i.p.v. chagrijnige reacties te geven.

Kijk naar mijn post, daar heeft hij iets aan! Makkelijk toch?

Lieve straatfietser...

Kan je lezen? Lees mijn laatste reactie nog eens goed. Daar staat: "...een paar pagina's maar..."
Dat houdt in dat het antwoord op zijn vraag al in de eerste pagina's te vinden is.
Verder ben ik méér dan sociaal met mede-modelbouwers als het gaat om het geven van tips en hints op mijn "vak"(lees: hobby) gebied.

Waar ik een bloedhekel aan heb zijn mensen die hier vragen stellen die
a) hier helemaal niet thuishoren
b) te belazerd zijn om zich in de materie te verdiepen
c) al "tig" keer zijn beantwoord, maar eveneens te belazerd zijn om te zoeken.

Tevens word ik lichtelijk geïrriteerd van lieden die mij beschuldigen van "minder sociaal zijn" en zichzelf de hemel inprijzen met kreten als: "Kijk naar mijn post, daar heeft hij iets aan!"

Lieve straatfietser...

Kan je lezen? Lees mijn laatste reactie nog eens goed. Daar staat: "...een paar pagina's maar..."
Dat houdt in dat het antwoord op zijn vraag al in de eerste pagina's te vinden is.

Had je dat dan niet beter meteen in je eerste post gezet i.p.v. dat gezeik?
Die oude topic ligt trouwens al tijdje onder de zoden en vermoedelijk is het antwoord op zijn belgisch probleem daar niet eens te vinden.

Verder ben ik méér dan sociaal met mede-modelbouwers als het gaat om het geven van tips en hints op mijn "vak"(lees: hobby) gebied.

Waar zit je je dan zo druk om te maken?

Waar ik een bloedhekel aan heb zijn mensen die hier vragen stellen die
a) hier helemaal niet thuishoren
b) te belazerd zijn om zich in de materie te verdiepen
c) al "tig" keer zijn beantwoord, maar eveneens te belazerd zijn om te zoeken.

a) wie ben jij om te zeggen wat hier thuishoort en wat niet?
b) + c) je moet mensen niet direct afbreken, geef ze wat krediet!

Tevens word ik lichtelijk geïrriteerd van lieden die mij beschuldigen van "minder sociaal zijn" en zichzelf de hemel inprijzen met kreten als: "Kijk naar mijn post, daar heeft hij iets aan!"

Ik prijs mezelf helemaal de hemel niet in.
Wat ik wel doe is hem informatie geven waar hij iets mee is. Moet je eens proberen!

Kijk maar naar Flying Jesse, van zijn reacties kun je nog iets leren...

Laatst bewerkt:
Had je dat dan niet beter meteen in je eerste post gezet i.p.v. dat gezeik?
Die oude topic ligt trouwens al tijdje onder de zoden en vermoedelijk is het antwoord op zijn belgisch probleem daar niet eens te vinden.

Lieve straatfietser
a) Ik "zeik" hier niet. Daar zijn andere plaatsen voor. Bovendien lijkt me digitaal "zeiken" geen fysieke opluchting te geven, dus heeft het weinig nut.
b) Dat oude topic ligt nergens "onder de zoden"; het staat alleen niet meer op de eerste pagina van het Modelbouwcafé. En ja, dan moet je zoeken.
c) Jij stelt het antwoord op zijn Belgische probleem vermoedelijk daar niet is te vinden...
Je hebt het dus niet nagezocht? Tsss....

Waar zit je je dan zo druk om te maken?
Dat heb ik je toch net uitgelegd, "m'n beste"?

streetbiker1977 zei:
a) wie ben jij om te zeggen wat hier thuishoort en wat niet?

Je moet eens leren lezen. Ik vertel waar ik een bloedhekel aan heb. C'est tout.

streetbiker1977 zei:
b) + c) je moet mensen niet direct afbreken, geef ze wat krediet!
Dat doe ik ook... als mensen tenminste de moeite hebben genomen eerst zelf wat moeite te doen.

streetbiker1977 zei:
Ik prijs mezelf helemaal de hemel niet in.
Wat ik wel doe is hem informatie geven waar hij iets mee is.

"waar hij iets mee is":confused:

En ja, ik geloof wat ik wil geloven. Tenminste... dat geloof ik wel.

Verder heeft het weinig nut om deze discussie op de spits te drijven; het probleem van TS is opgelost, dus we kunnen doorgaan met de dingen van alledag.

@ Roel: Wel... De 209 pagina's oude topic geeft helemaal geen duidelijk antwoord die je in één oogslag vindt op de eerste pagina, noch op de laatste pagina's. (vermoeden blijkt dus te kloppen)

Dan kun je die jongen het toch niet kwalijk nemen dat hij hier een vraag stelt?
En antwoord in het vervolg nou maar op een gewone manier... Verwijs onmiddellijk naar een relevante topic ofzo...

Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer. Iedereen is toch vrij van te kopen waar hij wil? Of niet soms?
Die jongen vraagt gewoon uitleg, meer niet.
Heb je geen informatie, reageer dan niet!

Zo simpel is het!

Weer dat gezeik van jou over het feit dat iemand een vraag stelt over douane. Dat mag toch?
Hetzelfde advies als hierboven, heb je geen meerwaarde voor het draadje, reageer dan niet!

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...
6 dagen na plaatsing nog lopen zeiken heeft wel meerwaarde???

De ouwe rotten hier op het forum verwachten gewoon dat mensen ook zelf tijd besteden en onderzoek uitvoeren. Niet klakkeloos hier alles neergooien en antwoord verwachten.

Dat er mensen zijn met meer kennis en ervaring ja dat klopt. Echter steeds meer van die mensen houden die kennis voor zichzelf omdat er alleen nog maar beginners langs komen welke niet gemotiveerd zijn om onderzoek te doen.

Ze kopen een model gaan ermee rijden varen vliegen etc en vervolgens wordt er hier op het forum gezegd hij doet het niet. HELP..
als er niet binnen 1 uur reactie is dan wordt er een volgend bericht achteraan gegooid. En na 12 uur zijn we allemaal een stelletje klootzakken die niemand willen helpen.

Als we dan er wat van zeggen dat mensen zelf onderzoek moeten doen zijn we ook een stelletje klootzakken.

Bij deze dus een nieuw voorstel:
Helpdesk openingstijden: Ma tot Vrijdag. 9:00 - 12:00, 13:00 - 17:00.
Kosten €1,- per minuut.
Aangezien we hier als helpdesk behandeld worden... Wat we niet zijn.
We doen dit om mekaar te helpen. Maar jij belt toch ook geen 112 voor een sneetje in je vinger?

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...
6 dagen na plaatsing nog lopen zeiken heeft wel meerwaarde???

De ouwe rotten hier op het forum verwachten gewoon dat mensen ook zelf tijd besteden en onderzoek uitvoeren. Niet klakkeloos hier alles neergooien en antwoord verwachten.

Dat er mensen zijn met meer kennis en ervaring ja dat klopt. Echter steeds meer van die mensen houden die kennis voor zichzelf omdat er alleen nog maar beginners langs komen welke niet gemotiveerd zijn om onderzoek te doen.

Ze kopen een model gaan ermee rijden varen vliegen etc en vervolgens wordt er hier op het forum gezegd hij doet het niet. HELP..
als er niet binnen 1 uur reactie is dan wordt er een volgend bericht achteraan gegooid. En na 12 uur zijn we allemaal een stelletje klootzakken die niemand willen helpen.

Als we dan er wat van zeggen dat mensen zelf onderzoek moeten doen zijn we ook een stelletje klootzakken.

Bij deze dus een nieuw voorstel:
Helpdesk openingstijden: Ma tot Vrijdag. 9:00 - 12:00, 13:00 - 17:00.
Kosten €1,- per minuut.
Aangezien we hier als helpdesk behandeld worden... Wat we niet zijn.
We doen dit om mekaar te helpen. Maar jij belt toch ook geen 112 voor een sneetje in je vinger?

Ik hou er ook niet van als mensen 100 keer hetzelfde vragen.
Alhoewel ik vind dat zijn problematiek wel heel specifiek is m.b.t. België.

Maar je hebt verschillende manieren waarop je kan reageren, en daar ligt het probleem. Je kunt dingen ook op een gewone manier zeggen...

Hadden ze nu gezegd, zoek eens op dit of google dat eens. Of gewoon een linkje geplaatst naar een topic (het oude topic bv.).
Was dat niet veel beter/constructiever geweest?

Laatst bewerkt:
@ Roel: Wel... De 209 pagina's oude topic geeft helemaal geen duidelijk antwoord die je in één oogslag vindt op de eerste pagina, noch op de laatste pagina's. (vermoeden blijkt dus te kloppen)

Beste straatfietser
Wederom lees je selectief. Ik ben er klaar mee.

Als iemand nog vragen heeft over douane, invoerrechten, wachttijden, postbezorging en/of hij de wereldvrede bevorderd kan worden door het telen van wiet, kan hij van mij exact hetzelfde antwoord krijgen als mijn eerste post in dit draadje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back