Probleem Easyglider

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
J

jantje16

Guest
Hallo,

Na enige tijd frutselen en proberen werkte mijn ontvanger en werkte echt alles perfect... Nu, gisteren is gewoon geworpen vanuit de hand en dan wat toertjes proberen te maken en dat ging redelijk. Nu, daarnet, ik zet mijn zender aan en alles gaat weer goed, totdat er ineens van de batterij een hele laag witte rook komt. Nu werken de servo's nog maar soms, nuja de batterij zal ik maar zeggen want de servo's doen het nog steeds. Maar wat ik echt raar vind is die WITTE ROOK..??? Volgens mij is mijn ontvangeraccu naar de vaantjes, maar heel soms werkt ie nog, ja zo in schokjes.. Weet iemand hoe dit komt en of ik mijn accu nog kan redden??

Groetten

Jan

Alle elektronica werkt op rook. Zo gouw de rook eruit is doet het het niet meer!

Ik zou het in ieder geval niet riskeren, maar gewoon een nieuwe accu erin doen. Stel je bent lekker aan het vliegen en ineens ben je je besturing kwijt!

Als beginner nooit een ontvanger accu zelf gaan solderen .

Kan je het vliegtuig kosten en is dan ook nog gevaarlijk voor de omstanders als je vliegtuig crasht .

Nu ben je nog duurder uit .

Mvg Johan

nene, mijn ontvangeraccu was gekocht:D
Maar ik had het vliegtuig toegelijmd met secondelijm en volgns mij werd de batterij heet en gebeurde er iets met de secondelijm...

Ik weet niet maar vind het echt erg vreemd

Jan,

Wat voor soort accu heb (had) je? NimH, Nicad, Lipo?

Spanning 4,8V? Capaciteit?

Zijn er blanke draden zichtbaar, of heeft de secondenlijm een sluiting veroorzaakt?

Vervang in iedergeval de batterij!!!!!!!!!!!!!!!! Kost weinig en bespaard veel geld.

Gr Harry

Back