Probleem failsafe futabe t14sg en jetcat v10 ecu

Hallo iedereen... ik ben ruim 1,2 jaar bezig aan een Avonds F-15 (old version) en deze is zo goed als klaar. Toch heb ik een probleem die ik momenteel niet vind na verschilende pogingen. Bij het inlezen van de zender in de ECU van Jetcat (turbine: P140RXI) lukt het mij niet om de failsafe in te lezen. Ik denk alles volgens het boekje te doen... Als ik na het inlezen de zender uitschakel dan verschijnt het failsafe icoon niet op de ECU display. ik zet de F/S ipv hold op F/S en geelf dan -100% (eindpunt gasservo) in. om dan vervolgens de eindpunten op - en + 50% te zetten. Dan lees ik opnieuw de zender in. Alles werkt perfect behalve de failsafe functie. Ik ben niet van plan om er mee te vliegen zonder de failsafe.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn.
11084269_10153207965134044_7027637313888020218_n.jpg
11202069_10153321616109044_7082240840896097028_n.jpg
11249839_10153321615829044_7076839645651062057_n.jpg
 
Hallo!

Ik heb het zelfde probleem. Welliswaar met een T12FG en een V6 ECU.
Ik kreeg het niet voor elkaar.
Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om de failsafe van de zender te gebruiken, wanneer er sprake is van signaalverlies gaat de motor uit.

Enige nadeel is dat je niet kunt zien na de vlucht of je een failsafe hebt gehad (een signaalverlies van een zeer korte periode)
Ik denk zelf dat dat niet veel uitmaakt, zeker niet met de huidige 2,4 GHz zenders.

Ik ben benieuwd of er iemand is die hier een oplossing voor heeft?

Schitterende kist trouwens. En erg netjes gebouwd!
 
Bedankt, maar ik krijg zelf de failsafe van de T14sg niet in orde, ik heb het geprobeerd op de elevator, maar als ik de zender uitschakel gaat hij niet naar de gewenste stand... Zelfs met de receivers te herbinden lukt het niet.

Fustratie...

Ps, thanks normaal volgend weekend maiden
 
Had het zelfde probleem met mijn T12 in combinatie met de v10 van de P100. Probleem zat erin dat de ecu teveel stappen ziet van je gascurve en dus niet in failsafe wil! Verklein je eindpunt van de gascurve maar naar 80% beide kanten op en het werkt! Dan valt het eindpunt van je ecu buiten het bereik van de zender en krijg je een failsafe.
 
Back
Top