Probleem Fatshark Dominator Head tracker en Futaba FX-30

Hoi allemaal,

sorry als ik het beter in een ander forum plaats van de zenders, maar aangezien het over FPV gaat, probeer ik het allereerst hier.

Onlangs heb ik mijn Fatshark Dominator ontvangen samen met de head tracker en trainer kabel voor Futaba zenders. Eindelijk had ik vandaag tijd om alles in te bouwen.

Zoals beschreven staat in de handleiding, werd de camera geplugd in Kanaal 5 en kanaal 6 van de ontvanger. Daarna ga ik in het TRAINER menu en stel beide kanalen in op FUNC, zoals ook staat beschreven.

Toch werkt het daarna nog steeds niet.

Maar, ik merk echter iets heel bizar aan mijn FX-30 zender. Als ik naar het trainer menu ga, dan kan ik de TEACH settings instellen. Wanneer ik in dat menu zit, dan zie ik de status op INH staan (alhoewel ik denk dat het INA is oftewel INACTIVE). Als ik daar op klik, dan kan ik kiezen voor ACT/INA. Als ik scroll naar ACT en bevestig, dan zie ik echt er dat hij automatisch omschakelt naar OFF !!

Heeft er toevallig nog iemand dit probleem ?

Ik heb er een kort filmpje van gemaakt :

Wat ik verder nog merk zijn de volgende dingen :

1. Volgens de handleiding van de Dominator zou ik stroom moeten krijgen van de zender via de trainer kabel. Dit is echter niet zo. Ik moet de aparte 2S lipo inpluggen om stroom te krijgen.
2. Wanneer ik de 2S lipo inplug, gaat de Dominator biepen (elke 2 seconden).

Alvast bedankt voor eender welke help.

Davy

P.S. Ik heb ook een mailtje naar de verkoper en naar Fatshark gestuurd, alsook naar Futaba.

Laatst bewerkt door een moderator:
en heb je de trainer schakelaar ook geschakeld dan. hij werkt alleen als je die vasthoud.
tenminste bij mij moet ik de trainer switch vasthouden.
(dus switch op on volledige controle op headtracker, switch off camera weer neutraal, geen reactie op headtracker)

Als 't ie omschakelt naar off is de functie geactiveerd, maar staat je trainerschakelaar uit.

[edit]Oeps, dat stond hierboven ook al.[/edit]

Een mailtje naar Futaba (of liever gezegd de Amerikaanse importeur) is in dit geval niet zo zinvol. De FX30 wordt specifiek voor Robbe gemaakt, dus veel kans dat ze 'm daar niet eens kennen. Een mailtje naar Robbe kan natuurlijk wel.

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

allereerst enorm bedankt voor jullie antwoorden.
Dankzij dat ben ik al 2 stappen verder :

1. Blijkbaar gaat het wel via de lipo van de zender, maar die is idd vrij laag op dit moment door het vele testen en zal ik dus moeten laden.

2. Als ik de schakelaar INSCHAKEL (wat ik dus daarvoor niet had gedaan) krijg ik idd wel ON te zien. Oef, dus aan zender ligt niks.

Maar, als ik de schakelaar op ON zet, gebeurt er nog steeds niks... :-(

groetjes,

Davy

en staat de bril ook nog op de standaard instelling voor kanaal 5 en 6. ik zou even in het trainer menu de andere kanalen ook even op func zetten. dan in het servo menu even kijken welke kanalen nu bewegen als je de trainer schakelaar om zet en de bril beweegt.

Laatst bewerkt:
Pieter,

ik zal dat laatste vanavond even proberen, maar sowieso heb ik al via de setup van de dominator de default setup op kanaal 5 en 6 opnieuw ingesteld. Dus daar ben ik in principe 100% zeker van.

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

dit net nog even geprobeerd maar het helpt allemaal niks...
Wat ik nog extra geprobeerd heb is in het trainer scherm zelf nog extra CH5 en CH6 toegekend aan beide kanalen...

Groetjes,

Davy

Heren,

Na veel testen en hertesten en hertesten,... is het eindelijk gelukt.
De handleiding van de Dominator wat betreft de instelling op de Futaba zenders is maar summier jammer genoeg.

Blijkbaar ben je verplicht aan het kanaal voor de headtracker ook een “switch” of “slider” toe te kennen. Deze wordt vanzelf wel uitgeschakeld als je in trainer mode gaat, maar je moet ze dus wel degelijk aanwijzen. Gelukkig kan dit met een FX-30 zeer gemakkelijk, maar ja, je moet het maar weten dat het moet he !

Ik merk wel dat de servootjes van de camera af en toe "verlopen". Dus opeens staan ze heel anders. Gelukkig is er dan de HT knop om terug op nul te zetten.

Nu kan ik alleen maar hopen op tijd om het allemaal te gaan testen.

Groetjes,

Davy

Alles is dit weekend getest. 2x volledig gevlogen op FPV... Alles werkt goed, alleen heb ik het gevoel dat de cam pan af en toe volledig uit center wegtrekt. Of dit komt door een servo die kapot is of door een te gevoelige headtracker weet ik niet. Gelukkig is er de HT knop op de Dominator die dan alles netjes in het midden terugzet...

Back