probleem HPI blitz

In normale omstandigheden sluit je de lipo aan, zet je de zender aan en de ontvanger biept 2X, het ledje brand groen.
Nu had ik na het rijden de lipo opgeladen, lipo er terug in en hij biepte niet meer, ik kan nu enkel nog sturen en als ik gas geef knippert het rode ledje.
Weet hier iemand het probleem van? Motor stuk?
Graag jullie reacties

Misschien is het de beveiliging voor de gas trim,
check eens of deze in het midden staat. Anders even met een multimeter de motor doormeten.

In normale omstandigheden sluit je de lipo aan, zet je de zender aan en de ontvanger biept 2X, het ledje brand groen.
Nu had ik na het rijden de lipo opgeladen, lipo er terug in en hij biepte niet meer, ik kan nu enkel nog sturen en als ik gas geef knippert het rode ledje.
Weet hier iemand het probleem van? Motor stuk?
Graag jullie reacties
wat biept nu dan? de ontvanger of de ESC? ik bedoel, op het eind zeg je 'motor stuk?' maar de ontvanger zit helemaal niet aan de motor!

wat biept nu dan? de ontvanger of de ESC? ik bedoel, op het eind zeg je 'motor stuk?' maar de ontvanger zit helemaal niet aan de motor!

ik denk dat normaal de ESC biept, want die biept nu niet meer, en de ontvanger werkt want het sturen lukt wel, net de motor uitgemeten, die krijgt geen stroom bij gas geven...

ik denk dat normaal de ESC biept, want die biept nu niet meer, en de ontvanger werkt want het sturen lukt wel, net de motor uitgemeten, die krijgt geen stroom bij gas geven...
oke, de ESC biept dus (nu niet meer) heb je de zender al een keer opnieuw ingesteld (gekalibreerd) op de ESC?

ik denk dat de motor piept ipv esc en ontvanger, ik ben bang dat je koolborstels versleten of kapot zijn.

sla eens met een wat grotere schroevendraaierhandvat op de motor te slaan terwijl je hem op en neer rijd zonder alles aan staat, en probeer daarna nog eens alles aan te zetten.

mvg Hans

ik denk dat de motor piept ipv esc en ontvanger, ik ben bang dat je koolborstels versleten of kapot zijn.

sla eens met een wat grotere schroevendraaierhandvat op de motor te slaan terwijl je hem op en neer rijd zonder alles aan staat, en probeer daarna nog eens alles aan te zetten.

mvg Hans

Ik ga morgen de motor eens volledig afkoppelen en er 7,4V opsteken, als hij dan niets doet verklaar ik hem wel echt voor dood :p Ik moet wel zeggen, heb bijna constant op gras gereden, en dat bied veel weerstand, misschien daardoor te warm geworden en borsteltjes uitgesleten? Ik hoop dat je dan op dit vlak met een brushless heel wat verder komt :p

Zou de esc niet dood zijn als de motor geen spanning krijgt bij het gasgeven?

Drie manieren om uit te sluiten waar het probleem zit...

- Hang eens een andere motor aan de ESC.

- Probeer eens een andere ESC.

- Probeer eens een andere ontvanger. Want als die niets aanstuurt krijgt je motor ook geen stroom.

Voorop gesteld dat je nog ergens een andere auto/setje hebt liggen...Of er een bevriend RCer in de buurt woont bij wie je even iets kunt ritselen... Kwestie van het tweede setje ernaast houden en draadjes wisselen. Hoeft de auto niet eens voor uit elkaar.

Ik heb net alles uitgemeten, en krijg stroom tot aan de motor dus veronderstel ik dat de motor wel degelijk stuk is.
Ik was toch van plan een brushless te kopen, maar moet dit nu iets vroeger doen dan gepland.
Wat zou het max zijn dat ik er mag insteken, dus zodat ik het meeste vermogen bekom maar de wagen toch nog perfect onder controle blijft, ik dacht aan een 8.5 T ? Uiteraard met bijpassende regelaar, ga hem waarschijnlijk op HK bestellen.

En wat betreft die brushed motors heb ik het wel helemaal gehad!
Heb mijn hpi blitz nu slechts 1 week en de motor zit eral door :s
Ik moet wel toegeven dat ik meestal in gras gereden heb, misschien kwam hij te warm, overbelast?
Ik hoop dit met de brushless die ik ga kopen niet meer te hebben, want normaal moet zo een motor er wel tegen kunnen he.

nee hoor bl fikt nog 2 keer zo hard, zou niet door gras rijden, en niet te lang full trottle. vertanding is zeer belangrijk, koop alvast een temp metertje bij hobbylking ofzo voor 6 bucks

ik had hetzelfde probleem
bij mij kwam het omdat een van de motor draden aan de motor los was
ik moest dus effe overnieuw solderen
misschien is dat de oplossing

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad .... maar dan met men brushless setup... een Gm genius90 met een gm evo3 ..... symptomen lijken helemaal hetzelfde.... stond een van de pinnetjes van de socket voor de sensorkabel wat krom... en die raakt een pinnetje ernaast.... resultaat..... esc deed niets meer.... servo werkte nog wel.... pinnetje recht gebogen.. alles werkt terug perfect.. maar aangezien je met een brushed setup bezig bent zie ik niet in hoe dit je kan helpen... mss eens alle sockets nakijken of er nergens een pinnetje scheef staat?

nee hoor bl fikt nog 2 keer zo hard, zou niet door gras rijden, en niet te lang full trottle. vertanding is zeer belangrijk, koop alvast een temp metertje bij hobbylking ofzo voor 6 bucks

op wedstrijden zien die motortjes toch ook behoorlijk af? Wel jammer, had net zo een leuk circuit uitgezet op het gras :p

Back