Probleem icharger 208B

Heb hier een icharger 208B.

En heb hier een probleem mee.
Het ene moment laadt hij goed.
De een na de andere lipo geen probleem.
Ik doe er een volgende lipo aan en na alles waardes te hebben ingesteld en op start gedrukt te hebben om te starten met laden zegt hij:

Battery check, please wait....

Dit doet hij normaal ook maar dan duurt het te lang vergeleken met normaal.
En daarna zegt ie:

System check please wait....

Dat hoort ie niet te doen want hij hoort te beginnen met laden.
Hierna springt het display weer na het begin punt waar je Mah en het aantal cellen in kunt stellen.

Stroom eraf, andere voeding werkt niet.

Hij hoeft ook niet warm te zijn.
Kan gerust dat hij het 10 lipo,s goed doet en morgen vroeg bij de 1e bovenstaande gedonder..

Iemand ervaring mee?

Bedankt,

Heb daar ook een bericht geplaatst net als op het Hobbycity forum.

Echt zwaar irretant.
Kon daarnet 1 lipo laden.
Nu is de melding erweer.

Ik heb ook een jaar lang een 208B en nooit problemen gehad. Ik heb wel begrepen dat de voeding stabiel moet zijn dus ik weet niet welke voeding je gebruikt?

Server voeding 32A, 13v voeding.

Heeft er zeker 300+ ladingen opzitten zonder problemen.
Denk niet dat dat er echt mee van doen heeft want hij begint niet eens met laden, buiten dat heeft hij het altijd goed gedaan.

Ook nu geeft hij gewoon het juiste voltage.

Heb er net als test een kleine lipo aangehangen en een grote 6 cell lipo als voeding.

Kan hem nog even aan mijn autoaccu hangen als test.

Wederom hetzelfde.

Misschien de firmware een keertje updaten :?:

Als ik het goed heb komen ze regelmatig met updates voor de Ichargers , misschien het proberen waard :?:

Zou een slecht contact in je voedingslijn kunnnen zijn, de aansluitknijpers, draadbreukje in de aansluitdraad, voedingsdraadje lossig van de print.
Zou je eens een laadstroom van 0.01A in kunnen stellen en kijken of hij dan nog werkt?
Als hij dan ook niet werkt, is dat het in ieder geval niet.

Als je er niet uitkomt, gewoon contact opnemen met Junsi Charger (fabrikant). Erg behulpzaam. In uiterste geval kun je hem daar ook naartoe sturen, duurt wel een tijdje...

Groet,
Gerben

Back