probleem inlopen traxxas N sport

ik heb vandaag mn eerste rc nitro auto : traxxas nitro sport, gekregen :D

alleen bij het eerste thankje inlopen bleef me auto rijden zonder gas te geven (niet op een slakke gangetje maar net zo hard als 1/4e gas)
idle screw klein beetje gedraait toen hield t op eerste thankje netjes af gemaakt niks aan de hand. bij de 2e (na de auto natuurlijk af te laten koelen enz) begon hij uit te vallen als ik remde en niet alleen bij vol op de rem maar begint al moeilijk te doen bij klein beetje remmen.
ik keek er zelf nog al van op omdat 1ste thankje zo goed ging en nu ineens zo gaat doen.

is dit gwn n inloop dingetje wat naar mate t 2e-3e thankje over gaat ?
of is het iets serieus ?
ben zoiezo van plan er een filmpje van te maken en te uploaden dat mensen aan de hand daarvan een betere mening kunnen geven.
in de handleiding staat dat alles goed staat voor inloop proceduure dus ik heb er verder ook niet aan aangezeten.

hij trekt verder wel goed op en komt een mooie rook pluim uit

weet iemand zo te vertellen wat er aan de hand is en wat ik moet doen of is het beter morgen eerst filmpje te uploaden er van ?

Ok denk dat in de 1e instantie de trim verkeerd stond, dat die de carb iets open hield, dus moet je de trim terug regelen zodat de carb net aan ook maximaal dicht is en dan pas met de stationair schroef de stationair inregelen.

okej ik zal het is proberen, als ik er niet uit kom denk ik dat ik maar ff langs een model winkel hier in de buurt langs ga

maar aangezien ik het model daar niet van daan heb tja
andermans rotzooi oplossen is nooit leuk natuurlijk (ook al zijn ze denk ik erg aardig)

ik ga er morgen ff met frisse blik naar kijken dat scheelt al n hoop denk ik en volg jullie raad op,
tot zo ver alvast erg bedankt :D

Zorgen dat de carb helemaal toe staat met nog een nageltje speling op de achterkant throttle linkage.
Als jouw servo de gasschuif openhoudt dan mag je de idle zover uitdraaien als je wilt, maar de motor zal blijven lopen. Tot wanneer je de rem aanraakt natuurlijk.

ik had het boekje nog eens goed door genomen en had toen op een beetje gok gwn maar alles opnieuw afgesteld zoals de afsteling moest staan volgends de instructies (beetje lastig alles engels maar kwam er uit) probeerde m uit en alle kwalen waren over :O
kon gwn weer remmen niks viel uit bleef mooi stil staan zonder throttle.

oftewel het is weer helemaal goed.
bedankt voor alle hulp heb er zeer zeker wat aan gehad.
ben ook meer trots dat het gelukt is dan dat ik t maar liet maken ^^

Back