probleem lama v4

• Topicstarter Topicstarter dave1109
  • Startdatum Startdatum
D

dave1109

Guest
heb sinds een paar weken een lama v4, top dingetje!!!
maar na een weekie ermee gevlogen te hebben viel hij opeens uit de lucht nadat ik ong 5 min gevlogen had...
op de grond begon hij rondjes te draaien... en het ledje wat normaal greon hoort te branden was rood...
dus ik dacht.. accu leeg..
ik die weer opgeladen... daarna gebeurde weer precies hetzelfde...
dus ik denk.. accu stuk ofzo... haha heb er nog weinig verstand van, is net me eerste heli...
dus ik accu besteld.. een 850mah 7.4v extreme accu... denk das vast goed... nou die kreeg ik vandaag binnen, eerst nog ff opgeladen..
toen ik ging vliegen gebeurde weer precies hetzelfde...
dus er is vast wat anders aan de hand, maar wat????????????

iemand weet hier vast wel raad op...

gr dave

35Mhz of 2.4Ghz. Bij 2.4Ghz wil het nog wel eens gebeuren dat de zender en ontvanger niet op 1 lijn zitten. bij 2.4Ghz zit aan de voorkant van de ontvanger een klein gaatje waarmee je de zender weer met de ontvanger kan pair(en).

nou het is een 2.4ghz... maar de eerste paar minuten werkt hij wel gewoon goed... en daarna valt ie pas naar beneden en blijft hij rondjes draaien... dan ken er toch geen armpje van me servo los zijn...??
en dat pairen...hoe werkt dat precies???

Als hij het eerst wel een paar minuten wel goed doet is er geen armpje los.Het lijkt me dan eerder een elektronisch probleem, en dus ook geen Binding probleem.Maar je kunt het allicht proberen hem eens opnieuw te binden.Ff googlen en je vindt vast wel wat.Ik heb het wel eens ergens gezien maar weet het zo niet meer.:confused:

Misschien een breukje in het ESC gedeelte,. naarmate de tijd verstrijkt en de print warm wordt kan er misschien wat uitzetten waardoor er storing optreed.

Wat eigenlijk mooi zou wezen is freezer spray spuiten op het printje meteen nadat dit probleem zich voordoet.
Mocht dan het probleem over zijn, dan zit er breukje of component niet helemaal vast, of een component is zelf niet helemaal lekker meer.

Wat ik ook wel eens gezien heb is dat 1 van de motoren gewoon op is.
Dus geen vermogen meer heeft en de heli dus gaat tollen.
Maar in jouw situatie lijkt me dat niet het geval aangezien het na een poosje pas optreedt.

Misschien een breukje in het ESC gedeelte,. naarmate de tijd verstrijkt en de print warm wordt kan er misschien wat uitzetten waardoor er storing optreed.

Wat eigenlijk mooi zou wezen is freezer spray spuiten op het printje meteen nadat dit probleem zich voordoet.

Je kunt ook op de werkbank de 4in1 warm maken met een föhn. Af en toe gas geven en kijken of er wat mis gaat.

Valt hij eerst naar beneden en dan rondjes draaien of gaat hij eerst rondjes draaien en valt hij dan beneden?

Bert

Laatst bewerkt:
hij valt eerst naar beneden en gaat op de grond rondjes draaien....

wat is het esc gedeelte????

Misschien heb je kortsluiting waardoor de heli zich zelf uitzet.
Nadat de heli op de grong valt en draait kijk dan even of er een kabel warm is en kijk of je 4-in-1 ook warm is .

je ken m nog besturen maar hij maakt veel tekort toeren waardoor ie op de grond blijft als ik volgas geef...
en wacht ik dan bijv 10 sec of ff langer... dan ken ik weer heel ff vliegen.. voordat ie weer naar beneden valt...
ow zal er ff op letten of die 4 in 1 warm word...

je ken m nog besturen maar hij maakt veel tekort toeren waardoor ie op de grond blijft als ik volgas geef...
en wacht ik dan bijv 10 sec of ff langer... dan ken ik weer heel ff vliegen.. voordat ie weer naar beneden valt...
ow zal er ff op letten of die 4 in 1 warm word...
Het kan wel zijn dat je 4 in 1 kapot is.
Weet ik niet zeker .
Maar zet je heli op tafel en laat de motoren draaien dat hij net niet vliegt of maak hem vast met plakband en daarna moet je kijken wat er na 5min gebeurt.

nou... heel raar, maar had me body eraf... en denk zal es ff kijken,
zat er 1 stekkertje niet helemaal lekker op die 4 in 1... ik die dus aangedrukt... en nou goed vliegen weer he... gelukkig!!!!

Back