Probleem met Accu

Discussie in 'Electro onroad' gestart door svn7, 3 okt 2019.

Tags:
  1. svn7

    svn7

    Lid geworden:
    29 sep 2019
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Amsterdam
    Goedemiddag,

    Onlangs heb ik de RC business weer opgepakt, hiervoor altijd bezig geweest met nitro. Nu omdat ik minder vrije tijd heb wil ik af en toe naast mijn studie bezig zijn met electro RC.

    Nu heb ik een Tamiya TT-01 Type-E overgenomen en netjes gemaakt, alleen heb ik een probleem met de accu. Toen ik deze nimh accu voor het eerst ging laden was de accu naar mijn zeggen zo goed als leeg, maar na 10 min laden was de accu vol volgens de lader. Nu heb ik voor het eerst gereden en was de accu na niet eens 5 min leeg. Daarna de accu weer aan de lader gelegd en weer binnen 5 min geeft de lader aan dat de accu vol is. Waar gaat het mis? Is de accu dood of kan dit ergens anders aan liggen? De lader is overigens nieuw.

    Accu: XCell Ni-MH 3000
    Oplader: Voltcraft V-Charge eco Ni-MH 3000
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2019
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    als de accu ouder is, is de inwendige weerstand hoog, je lader stopt dan snel
    laad die accu eens met een lage stroom op 300mAh b.v
     
    svn7 vindt dit leuk.
  3. svn7

    svn7

    Lid geworden:
    29 sep 2019
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Amsterdam
    Bedankt voor de snelle reactie, alleen heb ik met deze lader niet de mogelijkheid om zelf in te stellen hoe hoog of laag de hoeveelheid stroom is. En ik weet inderdaad niet hoe nieuw of oud de Accu is.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Als de accu niet warm is moet je de lader nog eens starten. Net zo vaak totdat de accu wel warm voelt
     
    svn7 vindt dit leuk.
  5. svn7

    svn7

    Lid geworden:
    29 sep 2019
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Amsterdam
    Oké ga ik dat even proberen.
     
  6. svn7

    svn7

    Lid geworden:
    29 sep 2019
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Amsterdam
    Heb de accu nu een paar keer opgeladen (accu werd goed warm) en ontladen maar veel langer dan 5 min kan ik er niet mee rijden. Ik wilde sowieso al een extra accu of 2 kopen, welk merk accu is van goede kwaliteit? En welke site verkoopt een beetje goede accu's?
     
  7. Coyote

    Coyote

    Lid geworden:
    17 okt 2018
    Berichten:
    89
    Locatie:
    julianadorp
    Ik haal al mijn accu's bij hobbyking.
    Goed en goedkoop.
    Lees wel de referenties van eerdere kopers erop na.
    Soms zijn de accu's niet geweldig maar ik heb nog geen lemons gekregen van ze.
     

Deel Deze Pagina