Probleem met al me lipo batterijen

Verschil is er pas bij het laden, en bij alle accu's gelijk. Dat moet dan haast wel een meetfout in de lader zijn.

Aangezien de cellen in rust na de vlucht gelijk liggen is er niets aan de hand. Meet ze ook eens na het laden, dan zijn ze waarschijnlijk ook gelijk.

Vergeet ook niet dat de goedkopere accu's tijdens het laden enorm ver uitelkaar lopen terwijl ze in rust gelijk liggen. Dit zie ik bij al mijn pakketten maar dan zijn het wel steeds andere cellen die verlopen, nooit dezelfde. De Hyperion's blijven wel erg dicht bijelkaar tijdens het laden. De turnigy's willen bij 2C laden wel tot 0.080V uitelkaar lopen, terwijl ze na de vlucht maximaal 0.008V afwijken.

Ik heb alles 2x gelezen, maar snap je laatste post niet...

3.84 3.84 3.83

je hebt dus nog steeds een onbelans van 0,01 volt....

Ik heb precies hetzelfde met mijn Turnigy's, helaas kan ik nergens terug vinden of dit normaal of acceptabel is.
Ik zit er aan te denken om meteen dure hyperions te nemen, vind het onbelans een beetje irritant....

Ik heb rond gevraagd bij mensen met ervaring op dit gebied. En naar het antwoord wat ik heb gekregen is dit een verschil waar ik me geen zorgen over hoef te maken. ik gebruikte hyperion en kds, maar ik ben over gestapt naar gens ace, stuk goed koper en ben zeer tevreden.

Verschil is er pas bij het laden, en bij alle accu's gelijk. Dat moet dan haast wel een meetfout in de lader zijn.

Aangezien de cellen in rust na de vlucht gelijk liggen is er niets aan de hand. Meet ze ook eens na het laden, dan zijn ze waarschijnlijk ook gelijk.

Vergeet ook niet dat de goedkopere accu's tijdens het laden enorm ver uitelkaar lopen terwijl ze in rust gelijk liggen. Dit zie ik bij al mijn pakketten maar dan zijn het wel steeds andere cellen die verlopen, nooit dezelfde. De Hyperion's blijven wel erg dicht bijelkaar tijdens het laden. De turnigy's willen bij 2C laden wel tot 0.080V uitelkaar lopen, terwijl ze na de vlucht maximaal 0.008V afwijken.

Mijn voltage checker meet niks hoger dan een 0.01 verschil max 0.02
Het grotere verschil op mijn lader/balancer van 0.1 tot 0.2 soms, is waarschijnlijk doordat het voltage via een soort weerstand word gemeten en die weerstand in me lader/balancer is misschien niet helemaal goed meer.
Dat is wat ik me heb laten vertellen. ik controleer mijn accu's voor/na het vliegen voor/na het laden en kom nooit via me voltage checker uit op een groter verschil dan 0.01 to 0.02. Maar nogmaals bedankt voor alle hulp

Back