probleem met andrijftandwiel blue arrow

• Topicstarter Topicstarter larsmars
  • Startdatum Startdatum
L

larsmars

Guest
Heb sinds gisteren mijn eerste Heli gekocht, doch ik heb meteen een probleem.
Ik heb de indruk dat één van de aandrijftandwielen niet voldoende grip heeft op de stang van de rotor met als gevolg dat het toestel steeds ronddraait en het niet getrimd raakt.
Deze tandwielen zijn van plastiek en ik heb de indruk dat deze niet goed kunnen vast gezet worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er alternatieve oplossingen voor dit model?

mvg

hoi
geen schroevjes los vaak zitten deze tandwielen ook vast met een klein inbus boutje en zit er op de as een vlak kantje aan waar je deze op vast moet zetten en anders zou ik hem ook terug sturen
dit is toch een coax he? (geen staart rotor althans geen werkende)
en weet je ook zeker dat het tandwiel los zit?
kan ook 1 motor slecht zijn
en ik weet niet of er op je 4 in 1 potmeters zitten anders zou je hem daar bij kunnen stellen de proportinal beetje na de + of na de - draaien merk je vanzelf wel welke kant je moet op draaien maar dit moet je alleen pas doen als je zeker weet dat het tandwiel vast zit want anders is dit het probleem

Ik denk dat big lama gelijk heeft. Onder je 2 grote tandwielen hoort een ringetje te zitten met een heel erg klein imbusschroefje erop. Als je je as een beetje ronddraait, zie je dat er in je as als het goed is ook een kuiltje zit, op die plek moet het schroefje de as raken. En dan zit als het goed is het hele zaakje weer netjes op z'n plek...

Gr,

Alex

Back