probleem met benzinemotor

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door corvl, 27 mrt 2010.

  1. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Je had de (underline) code ertussen staan ;) Daardoor ging het fout....
     
  2. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Heel weinig maar Cor. Zoveel kracht als je nodig hebt om de gasklep te bedienen....niet veel dus...
     
  3. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @ Savage: ohhhh ... dank je.

    @ veldmuis: misschien dan toch niet kapot ... morgen dan nog aar eens proberen :)
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Goed nieuws!!!!

    zojuist gestart en de carburateur hevel op stationair laten staan, als ik dan de hendel van de regulateur omhoog doe , dan voel ik idd een redelijke weerstand die hem weer terug naar beneden duwt..... Niet kapot dus :) nu het afstellen.

    Voor de duidelijk ik noem de hevel op de carburatuer vanaf nu even "gasklep" en de hevel op de regulatuer "regulateur" , is maar dat beide hevels niet door elkaar worden gehaald :)

    Kan je de "quote" wat verder uitwerken.
    Ik begrijp dat ik volgas moet geven op de regulateur en dan moet de gasklep ook volgas staan of juist andersom?

    Nu eerst vliegen , morgen afstellen :)

    Bedankt ,
    Cor
     
  5. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Kijk Cor....dat is vooruitgang:D

    Als de motor stil staat je gashendle op volgas zetten en je gasklep op de carb op volgas. Dan een stangetje maken op deze lengte. Zorg dat je er dus een mogelijkheid op maakt om een beetje heen en weer te kunnen stellen in de lengte van de stang mocht dat nog nodig zijn.

    Als de regulateur zoals je het getest hebt weerstand geeft naar onder en boven dan komt het helemaal goed.
     
  6. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    hmm... zojuist nog eens van dichtbij bekeken... nog geen nieuw stangetje gemaakt , want eerst een vraag.

    De slag in graden die de regulator en de hevel van de carburateur maken is ongeveer even groot ( zo op het oog). Maar de hevel van de regulateur is bijna 3 keer zo lang als de hevel van de gasklep. In beide zit maar 1 gaatje, dus ik neem aan dat dit normaal is... maar toch , het betekend dat als ik het afstel zoals je hierboven schrijft (beide hevels volledig omhoog en dan op die lengte een stuurstang) , dan zou de regulator hevel niet helemaal naar beneden kunnen (richting stationair) ... of heb ik het niet zo goed begrepen / maakt dat niets uit.

    thanks,
    Cor
     
  7. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Kan best kloppen hoor Cor. Zo moet het origineel ook gezeten hebben.
     
  8. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Zat het filmpje nog eens te kijken Cor. De hevel van de carb maakt een veeeel grotere slag dan van de regulateur. De lengtes van de hevels kloppen denk gewoon hoor. Maak het bestaande stangetje eens iets korter of langer zodanig dat de volgasstand van de carb hevel overeenkomt met de volgasstand van de regulateurhevel. Gegarandeerd dat alles dan weer functioneert......
     
  9. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    hmmm.... ik zou eerder zeggen dat de hevel van de regulateur een grotere slag maakt.

    Anyway , Ik ga de stang een 3 cm korter moeten maken ongeveer dat hij nu is , dan heeft de gasklep de volledig uitslag , maar de regulateur hevel heeft dan maar ongeveer voor de helft uitslag.

    Begrijp ik het goed dat de regulateur gewoon een eenvoudige snelheidsregelaar is , momenteel gebruik ik het onderste bereik van de regulateur, met de stang in te korten als beide hevels op hun uiterste stand naar boven staan (volgas), dat ik dan het bovenste bereik van de regulateur gebruik , die wellicht anders/sneller reageert?
    Kortom , voor een werkend geheel hoeft niet het volledig bereik van de regulateur gebruikt te worden, maar het gedeelte wat voor mijn toepassing het meest geschikt is ?

    Wederom bedankt ,
    Cor
     
  10. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Cor,

    Als je je gashandle op je stuur beweegt dan gaat je hevel van je regulateur toch gewoon mee omhoog en omlaag? Dat is je bereik tussen stationair en volgasstand .

    Dus je moet niet die regulateurhandle helemaal omhoog trekken maar gewoon je gashandle op volgasstand zetten en je gasklep op je carb op volgasstand . Daarop de lengte van de stang aanpassen.

    Als het goed is is volgasstand van je gashandle op je stuur nog niet de uiterste stand van je regulateur. Dit is zo om de regulateur wat bewegingsruimte te laten houden om bij te kunnen regelen.

    De regulateur doet bij elk toerental hetzelfde kunstje: wanneer je toerental zakt(bergop) gas bijgeven totdat het ingestelde toerental met de gashandle weer bereikt, of, wanneer toerental stijgt(bergaf) gas terug nemen totdat het ingestelde toerental weer is bereikt...
     
  11. krissiecrash

    krissiecrash

    Lid geworden:
    2 nov 2009
    Berichten:
    560
    Locatie:
    IJmuiden
    Misschien zit het er wel maar zie ik het niet in het filmpje, ik mis een veertje die de gasklep open trekt.
    De regelateur moet het ingestelde toerental halen door de gasklep tegen de veerdruk in dicht te trekken.
     
  12. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Die veer zit inwendig in de regulateur denk Kris, gezien het feit dat wanneer je gas geeft op het stuur de regulateurhevel meteen omhoog beweegt...
     
  13. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    BRILJANT!!!!!

    Hij doet het als nooit tevoren. wat ben ik blij :)
    De gashendel werkt nu zo'n beetje als "cruise control" , ik zet de gashendel op een bepaalde stand , de traktor rijdt en als die de berg op rijdt , dan wordt er automatisch gas bijgegeven ... geweldig gewoon :)

    Dank je wel Veldmuis!,
    Cor
     
  14. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Kijk.....Zo hoort ie te werken!:p

    Geen dank Cor. En maai, hark en hooi ze!;)

    Groet, Michiel
     

Deel Deze Pagina