Probleem met Createx model air verf

Ik heb laatst een kap gespoten met Createx model air verf. De kap heb ik eerst geschuurd met korrel 800 schuurpapier, daarna de kap ontvet en gespoten. Ik heb hem goed laten drogen. Alleen de verf gaat er erg makkelijk af, als je er met scherpe nagels overheen gaat is het zo weg.

Ligt dit aan mijn spuitkunsten? Of is de Createx verf gewoon niet goed voor rc body's? Zo ja, welke verf moet ik dan gebruiken?

Ik was echt heel erg te spreken over de tamiya polycarbonaat verven in spuitbussen. Ik weet niet of ze die verf ook voor de airbrus verkopen? Dat kreeg ik er in ieder geval niet meer vanaf.

Hoe lang heb je het laten drogen? Mijn ervaring is dat de verf pas na een week ofzo echt volledig is uitgehard. Volgens het createx potje zou de verf moeten houden op alle ondergronden: stof, metaal leer, keramiek, hout, kunstof etc..

Jammer dat je die doorzichtige kappen niet eerst kunt primen :|

autoair is niet geschikt voor polycarbonaat of lexaan kappen, eigenlijk geeneen lak, behalve die daarvoor voor gemaakt zijn als bv pactra race, fascolour, de tamial lak etc, spreciaal voor die kappen.

hier zitten nl weekmakers in waardoor de lak infreet op het kunstof.

@ Satoer

Ik heb de kap ongeveer 24 uur laten drogen.

@ Gerard

Ik heb geen auto air, maar model air gebruikt. Ik zal eens kijken naar pactra of fascolor.

Ik heb laatst een kap gespoten met Createx model air verf. De kap heb ik eerst geschuurd met korrel 800 schuurpapier, daarna de kap ontvet en gespoten. Ik heb hem goed laten drogen. Alleen de verf gaat er erg makkelijk af, als je er met scherpe nagels overheen gaat is het zo weg.

Ligt dit aan mijn spuitkunsten? Of is de Createx verf gewoon niet goed voor rc body's? Zo ja, welke verf moet ik dan gebruiken?
Hallo Jasper,

gebruik eerst een primer (grondverf) meestal vult dit ook kleine oneventheden.
daarna met je kleur verf er overheen.
of gebruik Liquitex-medium voor een betere hechting.

Hallo

Ik ken dit probleem ook dat de verf loslaat.
Ik heb ook wel eens de lexaanverf in potjes van tamiya geprobeert(en dan verdunt), maar dit dekt zo slecht dat ik er erg slecht over te spreken ben.
Ik heb veel goede reacties gehoort over fascolor, maar ik heb het zelf nog niet geprobeert.( mischien is dat wat)

createx en faskolor is wa werken, kleur dikte en geur aardig gelijk, het zou me ook niet verbazen als die ergens op 1 lokatie gemaakt werkden.

waterproof met 800 grit schuren is net polijsten, das veel te fijn, opruwen met scotschbrite pad (de rode) of korrel 600, nu heeft de lak geen byte.

ook DUNNE lagen zetten net dekkend 2e laag als de vorige droog is (evt helpen met fohn, gaat snel)
NIET INEEENS veel dikke lagen over een nog natte laag, dan krijg je zooi wat je er zo afkrast.

als ik zo spekgladde fiberglass puit komt het er bij krabben met mijn nagel nog niet af.

of b, je onvettingsprocedure is niet goed (verkeerd middel, te nat gemaakt met onvetter, niet droog noem maar op)

Back