probleem met de parkzone f4f Wildcat

goeje dag
ik heb dus de parzone wildcat ik ben 13 jaar maar heb nog maar 1 keer ermee gevlogen (men eerste keer) en die vlucht was mis hij was neergestort maar nu ik durf er niet meer mee vliegen ik heb daarna de phoenix rc sim gekocht met de spectrum DX5e erbij heb dus al een beetje geoefent maar ik durf lik nog niet maar ik kan dus men zender aan men ontvanger zettn (hij was bnf met een spectrum ontvanger) mo kweet niet precies waar ik die kabels op men ontvanger moet zetten en nog iets soms als men zender af ligt en men vliegtuig ligt aan flipt hij men servo's gan in beweging en men prop begint te draaien is dat normaal?? en nog iets er is een mm of 2 van mijn prop afgebroken is dat een probleem?
groetjes nathan ;)

Probeer eerst eens een fatsoenlijke vraag te stellen. Eventueel nummers gebruiken
1. ...
2. ... etc.
Dat maakt het voor de lezer een stuk beter te begrijpen. Voeg wat punten en hoofdletters toe en dan komen er een stuk meer antwoorden.

Altijd eerst je zender aan en dan pas je model en de failsafe opnieuw instellen.
Een propje mag best 2mm kleiner zijn mits opnieuw gebalanceerd.

Altijd eerst batterij van je toestel afschakelen.
DAN PAS DE ZENDER.

Zo voorkom je deze problemen.

Johan.

Kheb men besturing int echt vergeleken met men. Besturing men vliegsim maar juist die. Flap vanachter waarmee je kunt opstijgen is het omgekeerde is dat een groot verschil of kunj dat aanpassen?

Op je zender staan onderaan dieper ingewerkte schakelaartjes.
Moet je de schakelaar waar ELV. staat verzetten.

Johan.

heb nog een probleem ik steek mijn batterij in de lader en na 3 uur haal ik hem uit en de motor werkt niet goed meer hij gaat 2 sec aan en valt uit hoe komt dat ? is dat omdat de batterij niet goed is opgeladen ofzo ?

Nathan,

Welke batterij? Welke lader? breng eens wat structuur in je vragen en voeg een foto toe, die zeggen meer dan woorden.

Stevo

ik heb dus de parzone wildcat heb nog maar 1 keer ermee gevlogen (men eerste keer) en die vlucht was mis hij was neergestort maar nu ik durf er niet meer mee vliegen

De Parkzone wildcat is niet geschikt om de eerste keer te leren vliegen.

nog iets er is een mm of 2 van mijn prop afgebroken is dat een probleem?
groetjes nathan ;)

Gewoon zorgen dat de prop in balans is en blijft anders kan de boel uit elkaar rammelen. Vetrouw je het niet? Dan van de eerste keer een nieuwe prop aanschaffen (bekijk de maat eens, heb er één liggen van een parkzone corsair die miskocht is)

Stevo

Je gaat naar een modelbouwclub moeten gaan, want dit gaat echt niet goedkomen.

Zo mag dus NOOOOIT je vliegtuig aanstaant en je zender uit!

Neem er ook rekening mee dat dit een nederlandsforum is, dus ook wij belgen moeten fatsoenlijk praten hier, nederlanders weten niet wat "lik" etc is.

Hoi Nathan.
Heb jij enige vorm van direkte hulp nabij in je omgeving?
Want anders wordt het helaas een lange weg voor je denk ik.
Doet je vader misschien ook aan modelbouw vliegtuigen vliegen of een vriendje?

De adviezen van Forumleden zijn echt helemaal goedbedoeld hoor.
Maar probeer echt je RC problemen duidelijk te omschrijven en te verwoorden.
Dat maakt alles echt veel makkelijker om hulp te krijgen.

Ik neem aan dat met 13 jaar vast al wel goed kunt lezen en schrijven en daarom adviseer ik jou ook om erg veel te lezen betreffende informatie die jouw hobby aangaat.
Je leert er op die manier al erg veel van.
En met geduld kom je ook een heel eind.
Dus stap voor stap deze hobby uitoefenen en kalm aan met alles.
Als je te snel en teveel ineens wilt dan dooft vaak het vuurtje snel weer uit.
Vr Gr Erwin

danku voor jullie hulp!
ik heb al eens in de bib rondgekeken maar de bib heeft geen boeken over
modelvliegen in mijn buurt weet ik niemand wonen of kennen die iets van de modelbouw kent dus zal ik nog even moeten verder zoeken!
ik heb nog een vraagje: Kun je goed leren vliegen met een vliegsimulator? (ik ben in bezit van een phoenix RC flight sim 3.0 ondertussen al upgedate naar 4.0) Woont er ander iemand in de buurt van Oudenaarde?
alvast bedankt en groetjes nathan!!! ;)

Nee, helaas heeft de bibliotheek geen informatie of boeken over deze geweldige hobby.
Dat heb ik ook al eens geprobeerd.
Het leren vliegen met een Simulator schijnt voor velen een welkome aanvulling te zijn.
Ik ben zelf geen simmer, maar anderen hier kunnen je daar vast wel meer over vertellen.

Het eerst behoorlijk leren vliegen op een simulator schijnt erg te helpen als je in het echt een toestel laat vliegen.
In elk geval veel beter dan dat je zomaar zonder enige vlieg of sim ervaring een toestel de lucht ingooit.
Vaak weet men dan niet precies hoe en wat te doen.
Met vele Crashes ten gevolg.

Erg Jammer dat je niemand in je nabije omgeving hebt die ook vliegt.
Vaak scheelt dat wel en......2 weten vaak meer dan 1.
Oudenaarde........ligt dat niet in Belgie?
Zelf woon ik in Gelderland en vlieg met een clubje hier.
Heb sinds kort 2 Spektrum DX6i zenders en daarmee kan ik iemand aan de kabel mee laten vliegen.
Laatst al geprobeerd met iemand die 0% ervaring had met vliegtuig vliegen.
Ik liet hem aan de kabel vliegen met mijn Hype Wow elektric zwever.
Ging waarrempel nog redelijk ook.
Zonde dat jij dus zo'n end uit de buurt woont, want anders had je makkelijk aan de kabel kunnen gaan.
Elke minuut die je in het echt alleen vliegt is een stapje omhoog op de lader in deze hobby.
Doorzetten en niet opgeven hoor.
Het is even een zure appel om doorheen te bijten, maar als je eenmaal redelijk kunt vliegen zonder vaak te Crashen dan wordt die appel mierzoet.
Vr Gr E

Ha ha ha ha ha Nathan..............
Weet jij waar je zulke infomatie kunt vinden?

Op FORUMS!! Ha ha ha ha ha!!!!
Veel lezen en de zoekfunctie gebruiken kerel.
Ik zal er rekening mee houden dat jij 13 jaar oud bent.
Want als jij een vent van 45 was geweest en diezelfde vraag had gesteld dan had ik jou uitgelachen in plaats van toe gelachen zoals ik nu doe.Ha ha ha ha ha ha.

Op Forums kun je vrijwel alle informatie vinden die jij wenst.
Of ga indien het mogelijk is eens langs een vliegclub.
Daar zal men jou ook met raad en daad te woord staan.
En veel blijven lezen over wat jij interessant vind op hobbygebied.
Vr Gr E

Hoi Nathan,

Gewoon heel, heel veel oefenen op de sim. 2 weken lang elke dag 1 uur. Zodat je gevoel krijgt voor de sticks en dat alles een soort van automatisme wordt. Loopings, rollen maken en op de kop vliegen veel landen en spelen met het gas! Zelf heb ik dit ook gedaan, circa 20 uur simmen en daarna voor het eerst gevlogen met mijn PZ Mustang, ging perfect was net als op de computer, alleen veel spannender. Daarvoor had ik ook maar minimale ervaring (nog geen uur) met een ander vliegtuig. De Mustang heb ik inmiddels zeker 50x gevlogen en 2x gecrast, 1x uit overmoedigheid door laag op de kop te vliegen en 1x toen mijn zender/ontvanger de geest gaf.

Voor je de eerste keer gaat vliegen zorgen dat je CG goed is en je de elevator een heel klein beetje omhoog zetten. Trim de ailerons zo dat ze links en rechts gelijk staan. Laat iemand anders het toestel opgooien, zodat jij je handen niet van de sticks hoeft te halen. Gooi het toestel tegen de wind in. Vlieg, zeker in het begin, op een veld zo dat minimaal zo groot is als 2 voetbalvelden en zonder struiken, bebouwing en bomen. Zoek een veld met zo hoog mogelijk gras.

Als je er klaar voor bent er gewoon voor gaan!! Als je geen ervaring hebt en je hebt de sim niet geheel 100% onder controle dan zal het een teleurstelling worden. Als het simmen lukt is de kans op een crash vele malen kleiner maar loop je het risico volledig verslaafd te raken aan deze fantastische hobby, zoals de meesten op dit forum.

Veel succes!! en laat het ons weten over 2 weken

Gr Jerry

Back