Probleem met digitale uitlezing Freesbank

Hallo allemaal.
Sinds deze week is mijn uitlezing op de X as uitgevallen.
Na goede reiniging van de lineaal had ik goede hoop dat het probleem verholpen zou zijn.
Helaas de X as geeft nog steeds niets aan.
Het begon met trillen op een bepaalde waarde maar doet nu dus niets meer.
Is er iemand bekend met dit probleem en wat is er aan te doen.
Groetjes Norwin

digitale uitlezing

Norwin,

je hebt er vast zelf aan naar gekeken, is batterij nog goed? Zodra die onder een bepaalde waarde daalt, kun je de meest rare dingen zien; daarna is de volgende fase dan meestal een geheel leeg scherm.

Kan er ook niet wat losgetrild zijn op het printplaatje en/of contactjes van de batt en/of geleiding?

Is omwisselen met je andere liniaal een mogelijkheid? kun je zien of het aan het liniaal ligt. Of anders een ander liniaal proberen?

Hallo Peter, over welke batterij heb je het?
En waar zou ik die moeten vinden.
De uitlezing draait op 220V en bij mijn weten zit er geen batterij in.
Al kan ik er volledig naast zitten natuurlijk.
Op de andere twee assen heb ik wel gewoon de waardes in het display.
Dus het zal geen batterij zijn.
De bekabeling heb ik ook al nagelopen alsook de lineaal schoongemaakt met spiritus.
Asjemenou???

Norwin,

ik ben een leek, maar een uitlezing in digitale linialen op 220V lijkt mij nogal wat.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat er een batterij in het liniaal zat, vandaar mijn opmerking.
Als er een batt in zit, is dat dan niet op dezelfde plaats als bij een gewone digitale schuifmaat?

Als de andere twee werken, is:
- of de aansluiting (contacten) niet goed meer
- of dit liniaal is kapot/loszittend aansluitingscontact?

kun je de kapotte niet verwisselen met één werkend exemplaar? Dan kun je al wat uitsluiten, toch?

Ja, dat heb ik ook al geprobeerd.
Maar daar ligt het dus niet aan.
ik denk dat de lineaal kapot is.
Gelukkig zit de machine nog in de garantie maar ik vind het wel wat snel.

Je hebt de liniaal schoongemaakt met spiritus, het ding dus uit elkaar gehaald begrijp ik?
Met dat chineese spul kan je geluk of pech hebben, maar goed daar is de prijs ook naar.
Heb het spul zelf direct in China besteld en dan kost het echt niet veel meer.

Hey William.
Dat heb ik allemaal al geprobeerd.
Uitleeskast is in orde maar de liniaal is overleden.
Gelukkig wel binnen de garantie en met een paar dagen heb ik een nieuwe ontvangen.
Probleem opgelost en snel ook.
Groetjes Norwin

Back