Probleem met Douane? (Speedpost)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey!

Ik heb op 18/04/2013 een LiPo lader en twee 2S LiPo Accu's besteld bij HobbyKing. Op 20/04/2013 waren deze verzonden. Nu na lange tijd is eindelijk een update gegeven door Speedpost. Ik heb er ruim 6 dagen op moeten wachten, de update. Maar nu staat er: "Held by Customs at Destination", oftewel aangehouden door de douane. Maar wat moet ik nu doen? Contact opnemen met HobbyKing of met Speedpost? Want Speedpost zit in Singapore dus contact opnemen gaat moeilijk denk ik?

Dit is de geschiedenis van mijn pakket:

<table class="tbShippingPop tbGeneral" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td>02/05/2013 - 07:16</td><td>
</td><td>: Held by Customs at Destination </td><td>
</td></tr><tr><td>02/05/2013 - 07:15</td><td>
</td><td> : Received at Destination Transit Centre </td><td>
</td></tr><tr><td>25/04/2013 - 09:15</td><td>
</td><td> : Handover to Airline </td><td>
</td></tr><tr><td>24/04/2013 - 12:15</td><td>
</td><td> : Processing at Air Transit Center </td><td>
</td></tr><tr><td>22/04/2013 - 13:51</td><td>
</td><td> : Processing at Sorting Centre </td><td>
</td></tr><tr><td>20/04/2013 - 21:47</td><td>
</td><td> : Acknowledged at Transit Centre </td><td>
</td></tr><tr class="last"><td>20/04/2013 - 21:14</td><td>
</td><td> : Shipments in transit from Origin
</td></tr></tbody></table>

Reken er maar op dat het nog 2 weken gaat duren. Het pakje ligt idd bij de douane. Het kan ook best zijn dat ze het gewoon doorlaten en dan heb je het vandaag of morgen.

Hmm. Maar wordt de status van mijn pakket dan nog aangepast? Stel dat hij morgen wordt doorgelaten, geeft de Track & Trace dat ook aan?

Waarom houden ze mijn pakket eigenlijk achter?

wat denk je zelf.. Even kijken wat het is en of je invoerrechten en BTW moet gaan betalen..

Ik hoop voor je dat er niet op staat dat er lipo's inzitten. Die mogen meen ik niet verzonden worden.. Of die regel is inmiddels ook alweer aangepast?

En dan vragen ze uiteindelijk gewoon bij mij voor de deur geld ervoor denk ik?

Ik denk wel dat ze verzonden mogen worden, anders doet HobbyKing het toch niet zomaar?

er zijn vervoersbedrijven die ze weigeren zeker als er meerdere inzitten of grote.
daarnaast biedt hobbyking tegenwoordig ook veel aan in het NL magazijn. de lipos liggen hier niet voor niets.

Hmm...oke. Hopelijk heb ik ze voor 10 mei, dan ga ik naar zo'n meeting met m'n twee neven, die hebben ook een RC auto. Als ik ze niet voor 10 mei heb gaan we niet, althans ik sowieso niet.

[mod]Daarom ook een slotje!

Met een beetje zoeken en de aantal bestaande topics over buitenlandse zendingen is dit topic overbodig en zoals de vele slotjes op dit soort onderwerpen ook niet echt gewenst. Het forum kan je namelijk niet verder helpen met het pakketje verkrijgen.

[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back