Probleem met E-sky ESC

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik heb een esky 25A regelaar met een bijpassende Esky motor. Nu draait deze combinatie prima als ik de motor onbelast heb draaien maar zodra hij op de helikopter zit schokt hij, word warm en komt niet op toeren,

wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt!

De gebruikte electromotor lijkt niet genoeg kracht te hebben, maar dit vind ik wel heel vreemd aangezien hij gemaakt is voor een 400 klasse helikopter en niet een 250, daarom met mijn logica moet hij het makkelijk trekken. De rest van de heli is gecontroleerd en draait mooi en soepel.

Nope die kan ik niet tekoop vinden. Er zit nu een 15T op dat is standaard en dat lijkt me dat dat gewoon moet lukken met een motor voor een honeybee king 3 (dit is immers een veel kleiner helikoptertje) Of mis ik nu iets? Ook de motor loopt niet aan, ik heb hem nogmaals gecontroleerd, lijkt niks geks aan.

Ja zonder draait hij mooi soepel, ook de staartrotor draait goed en soepel. De motor zit goed tegen het maingear aan maar niet zo strak dat het moeite kost om hem te draaien, de tanden vallen gewoon goed in elkaar.

het kan ook zijn dat er slecht contact in een van de drie stekkertjes zit, heb ik zelf ook mee gemaakt. ik heb ze toen alle drie opnieuw gesoldeerd en nieuwe krimpkous over gezet. sindsdien nooit meer problemen gehad. om wat voor heli gaat het?

Trex 250. Contacten controleren is een goed punt, daar heb ik nog niet aan gedacht! ik ga de verbindingen controleren en eventueel opnieuw solderen

Back