Probleem met een online bestelling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet of dit hier op zijn plaats staat maar ik waag het erop.
Zijn er forumleden die een aankoop hebben gedaan bij de online shop RVM&Revolution shop ofwel R2hobbies.com en hun item(s) (en daar gaat het hier nu om) hebben toegestuurd gekregen?
Waarom vraag ik dat? Omdat ik nog steeds wacht op een order geplaatst op 6 augustus 2008.
Even overlopen: ik doe een bestelling via internet bij de bewuste firma ik loop het hele parcours door:items in winkelwagen, checkout, betaling via paypal allemaal geen probleem.
Krijg een tijdje later een betalingsbewijs van paypal met transactienummer en betaling uitgevoerd aan Revolution shop.
Omdat het een wat groter item is kan het vervoer wel wat langer duren.
Nu na een 4 tal weken doe ik een bestelling bij een andere firma (in dezelfde regio) ook via paypal. Alles gaat hier ook als vanzelf en krijg een betalingsbewijs van paypal en een email van die firma dat mijn order ontvangen en betaald en in "processing" is.
Dan gaat er mij een lichtje branden van " eigenaardig, maar zulk een mail van de firma waar ik mijn bestelling van 6 augustus heb geplaatst heb ik niet gekregen"!
Stom van mij maar ja, even een mailtje naar R2hobbies.com en dat komt wel voor mekaar: niet dus.
Nog een paar dagen later weer een mailtje gestuurd en een week later nog een met als resultaat: niks geen antwoord.
Kontakt opgenomen met paypal om een claim in te dienen maar daar konden ze me niet meer verder helpen omdat er 45 dagen waren verlopen vanaf de bestelling (ook stom van me dat ik dat niet eerder heb gelezen)
Op dinsdag 23 september heb ik dan telefonisch kontakt met paypal gehad en daar werd me ook gezegd dat ik eigenlijk "te laat" was met mijn klacht maar ze zouden die firma
via paypal een mail sturen om hen aan te manen om met mij kontakt op te nemen.
Ik heb een copie van die mail toegestuurd gekregen van paypal, maar tot op dit ogenblik heeft de firma nog niet gereageerd!
Zeer eigenaardig, ik begrijp er niks meer van!
Nu zou het kunnen dat mijn order al lang is verstuurd en bijvoorbeeld bij de douane rondzeilt, dat zou allemaal kunnen en dat ze hier in België niet van de snelste zijn dat heb ik ook al ondervonden maar toen wist ik dat mijn bestelling van toen vertrokken was bij de leverancier; nu weet ik niks.

Mvg,

Paul Siemons

P.S.: de bestelling bij die andere firma begin september was binnen de week bij mij thuis.

Ik ben bang dat je bij R2hobbies wat kouder moet gaan worden. De bedrijven waar ik zaken mee heb gedaan stuurden ook altijd een mailtje van de orderbevestiging en wanneer het op de post is gegaan. Het wordt allemaal heel netjes bevestigd en zakelijk afgehandeld. Met een rc heli van nog geen 50 tientjes ging het precies zo. Dat vind ik normaal en dat is ook normaal.

Dat r2hobbies niets van zich laat horen, ook niet als de betaling al binnen is, vind ik verdacht. Heel erg verdacht. Zeker ook met in achtneming van de aanmaning van Paypal wat toch wel een officiele bank is.

Wat je kan doen is een nette, zakelijke brief sturen met datums, bedragen en alles erbij en dit aangetekend doen. Sommeer hier in alsnog de order te leveren of het geldbedrag terug te storten. Reageren ze daar ook niet op of je krijgt hem terug omdat ze niet willen tekenen voor die brief dan doe je aangifte van diefstal, eventueel oplichting, bij de politie.

Dit zijn altijd moeilijke zaken omdat het civiele procedures zijn. De kans is groot dat je naar je geld kan fluiten. Jammer genoeg kan je als particulier geen deurwaarder inschakelen. De politie kan er ook niet veel mee ben ik bang. Ten minste, niet van 1 persoon. Maar laat je hier niet door weerhouden aangifte te doen. Met een aangifte sta je sterker, je kans word een klein stukje groter. Vooral als er meer over dit bedrijf naar boven komt.

Zijn er mensen die dit ook met r2hobbies hebben meegemaakt, zoek dan contakt met elkaar en volg allen dezelfde weg. Des te meer vergroten de kansen dat jij (jullie) je geld weer terug zien. Bewaar alle details van de aangifte en geef die aan elkaar door. Is er hier nog een slachtoffer, dan moet hij/zij deze gegevens bij zijn aangifte voegen. De politie kan wel wat doen als er meerdere aangiften tegen het bedrijf worden gedaan. Het is dan namelijk niet meer het woord van de één tegen de ander, maar er kan dan aannemelijk worden gemaakt dat het bedrijf dit bewust doet. Daarmee sta je flink sterker in je schoenen. En dat geld ook voor de politie.

Oh ja, ga nooit schelden en dreigen in mails en brieven, blijf koel en zakelijk.

Een paar keer wat besteld daar. De laatste keer was in mei 2007. Even teruggezocht: ik kreeg wel gelijk bevestiging van de bestelling en ook een bevestiging van de betaling (dus naast die van Paypal). Spul is ook keurig geleverd met een week of twee/drie.

Dirk

Ik heb er een paar maanden geleden besteld zonder problemen!
Wel via ebay trouwens.

Het is wel mogelijk via eBay te klagen over malafide bedrijven. Volgens mij doet paypal niets met klachten ondanks beloften over koperbescherming.

Er blijkt schot in de zaak te komen!
Eergisteren hebben ze dan toch geantwoord en bleek het om een nog onverklaarbare reden dat ze geen ordernr. konden terugvinden.
De dag daarop was hij dan wel gevonden .
De fout zou liggen volgens hen aan het programma voor de posttarieven?
Je kan dus kiezen tussen verschillende vormen van verzending en met een ietwat groter
pakket had ik de tweede optie aangevinkt en daar liep het order de mist in, ik had de dere optie moeten aanvinken.
Ze zouden dat nu toch gaan in orde brengen, zowel mijn bestelling alsook hun computerprogramma .

Mvg,

P.Siemons

Winkel besprekingne zijn niet toegestaan, en zoals vele met dit soort vragen, gaat het meestal deze kant op.

Eind goed al goed gelukkig, maar ik doe hem vanwege bovenstaande redenen wel op slot.

Emil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back