probleem met focus180 van protech

Ik zie dat hij op het moment dat je de motor aanzet al behoorlijk overtrokken is...snelheid is nul. De vraag is of de motor op dat moment voldoende vermogen heeft om hem daar uit te trekken.
Als hij eenmaal wegvalt over één kant en de motor staat aan, wordt dat effect alleen maar versterkt en knalt hij tegen de grond.
WAARom starten zonder motor??? gewoon met half gas of meer recht vooruit weggooien en daarna volgas klimmen.

SUCCES.
 
he hallo ik denk dat je te steil omhoog gooit en dat de motor het niet kan trekken gewoon recht vooruit gooien met half gas:thumbsup:
 
He,

Op het moment dat de motor aangezet werd was de kist al aan het overtrekken. Als je de zwever vlakker weg gooit met de motor voluit dan zal dit niet meer gebeuren.

Gtz
Barry
 
Je hebt bijna geen snelheid meer en doordat je de motor aanzet krijg je een grote werveling over de staart. Dat zorgt ervoor dat de staart niet meer stabiel is omdat deze puur in turbulente propwash zit. De torsie van de motor zorgt er dan voor dat hij naar rechts trekt en wegvalt over de tip.

Je moet hem met een klein beetje gas starten en eerst horizontaal wat snelheid opbouwen voordat je gaat stijgen.
 
Mij lijkt de kist ook overtrokken.
Wellicht kun je het zwartepunt nog eens nakijken (ongeveer 1/3 van de vleugel koorde.) Vaak ligt het zwaartepunt bij deze kisten ook in de buurt van de hoofdligger.
 
Nog een misschien overbodige tip.

Laat je kist invliegen door een ervaren piloot.
Dit voorkomt dat je te veel aan het bouwen/ herstellen bent en niet aan het vliegen toekomt.
Zo gaat de lol er snel af.
Er is vast wel een vliegclub in de buurt.
 
alvast bedankt iedereen voor de tips ,ik zal eens proberen met half gas erop .
de motor moet normaal krachtig genoeg zijn, ook is ie een stuk lichter met m'n lipo.
1: het is het origineel die bij de focus zat borstel motor 500 denk ik
2:ik gebruik een 2500 lipo 3cel,ik denk zelfs dat ik zal moeten opletten dat ie niet verbrand ,
het is natuurlijk niet de bedoeling om constant vol gas te vliegen maar enkel om hem op hoogte te brengen .
de motor moet normaal gevoed worden met 6-7 nc cellen dus 7.2 v of 8.4 v
en ie krijgt nu 11.1v

wel vraag ik me af of m'n snelheidsregelaar van 30 ah voldoende is met deze batterij

nogmaals bedankt voor de vele reacties :worship:
ik laat nog iets weten van het verdere verloop ;)
 
ben net terug van de tweede test gestart met half gas rustig uit de hand
en vertrok mooi horizontaal maar trok dan terug over naar rechts en pats :(

ook al 10 x gecontroleerd of de vmix wel goed stond enz
beide vleugel helften wegen even veel .en toch is het gelijk dat de ene vleugel
te zwaar weegt???
 
Misschien een domme vraag, maar heb je reikwijdte test gedaan? Ook met draaiende motor? Wat voor motor zit erin?

En zit er misschien een verdraaiing in de vleugel ?
Het zwaartepunt zit goed, allebei de vleugels zijn even zwaar schrijf je.
Ook een handstart gedaan zonder motor ? Zomaar wat vragen.....

Ben erg benieuwd naar wat je vindt...
Succes, JH
 
verdraaiing in de vleugels is goed mogelijk.
Ook het moment van de motor kan een probleem zijn.
als dit te veel is kan de kist ook weg draaien.
 
hier enkele foto's misschien zien jullie iets wat ik over het hoofd zie

IMG_2077.jpg


IMG_2078.jpg


IMG_2081.jpg


IMG_2082.jpg


IMG_2084.jpg


IMG_2086.jpg
 
Is je zender goed afgesteld is er geen mix met gas geven ingeregeld.
koppel je motor los en kijk of er geen uitslag is.
 
Kijk even in dit draadje of je uitslagen kloppen.

Eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk even in dit draadje of je uitslagen kloppen.

Eric

breek nu m' klomp ik heb hem het zelfde ingesteld als m'n electrajet
maar als ik het goed op heb moet je een v tail instellen gelijk een richting roer
en niet als een rolroer :schrik::schrik::schrik:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
V staart:
up = beide roeren naar binnen
down = beide roeren naar buiten
links= linker roer naar buiten, rechter roer naar binnen
rechts= linker roer naar binnen, rechter roer naar buiten.

Klopt dat?
 
oef jullie hebben raadsel opgelost thanks

V staart:
up = beide roeren naar binnen
down = beide roeren naar buiten
links= linker roer naar buiten, rechter roer naar binnen
rechts= linker roer naar binnen, rechter roer naar buiten.

Klopt dat?

nu wel ja :rolleyes:

nogmaals iedereen bedankt voor de nuttige tips zonder jullie zou ik er ook nooit opgekomen zijn
dat een v tail anders is dan rol roeren ik denk wel dat de volgende vlucht een stuk beter zal gaan ,ik laat zeker nog iets weten
 
Mooi zo.
blijft staan dat je mooi vlak moet gooien hé. Als je dan te langzaam vliegt zal hij vanzelf wat dalen en/of op de grond komen (=niet erg). als je omhoog te langzaam gooit valt hij als een rotte peer naar beneden en dat is wel erg :-)


Succes, laat even weten hoe het verder gaat!
 
Back
Top