probleem met gravelhound tamiya te tunen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door nkm, 5 mei 2010.

  1. nkm

    nkm Guest

    beste,
    Ik ben bezig met mijn gravelhound te tunen.
    Ik had mij eerst de expert build aangekocht, maar aangezien deze mij niet snel genoeg was ga ik deze proberen tunen.
    Ik heb mij al een brushless packet gekocht van NOSRAM.
    met
    -evil brushless reverse
    -dragon brushless sports modified.
    + batterij van team orion 4500 7.2v NiMH.

    Nu heb ik alles gemonteerd heb ik het probleem dat mijn bereik zeer beperkt is. nog maar 10/20meter.
    ik heb de speed control al verder gezet van de verzender.
    alsook de kabels al wat verplaatst maar ik krijg het niet verholpen.

    iemand een idee wat ik nog kan doen?

    grtz NKM.
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Fatsoenlijke zender kopen ..... De brushless stoort het goedkope zendersetje te veel .....
     
  3. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    De brushless setup genereert veel meer storing dan de borstelversies en je ontvanger heeft daar erg veel last van. Vlecht indien mogelijk je kabels zoveel mogelijk, als je ferrietkernen hebt gebruik die dan. Of ga eens kijken naar 2.4GHz zender en ontvangers, dat helpt ook al stukken.
     
  4. nkm

    nkm Guest

    Na veel luisteren bij verschillende mensen heb ik een 2.4ghz zender & ontvanger van spektrum gekocht, de DX3E.
    ik ben nu begonnen met het inbouwen ervan.

    grtz NKM
     
  5. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    dan moet de storing nu zowat helemaal weg zijn.;)
     
  6. nkm

    nkm Guest

    de storing is nog niet volledig weg.
    heb wel op het belgische forum info gekregen dat een NiHm batterij mijn setup niet zou aankunnen? dus dat ik een LiPo zou moeten kopen?

    grtz NKM
     
  7. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Ik heb zelf een Tamiya DF-02 'Rising Storm'. Daarbij gebruik ik een EzRun 13T Brushless motortje + bijgeleverde regelaar en 2 zware LiPo's van 5400mAh per stuk. Rijdt top!
    Ik rijdt met de bijgeleverde zender (Tamiya EXPEC TTU-03). Ik heb geen last van storingen. :)

    Gr,

    Dennis.
     
  8. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dat zou voor je reikwijdte niet echt uit moeten maken. Maar is de storing vooral bij het optrekken of als je al een tijdje rijd en de accu leger begint te raken? Dat zou er op wijzen dat de accu de vraag van de regelaar en motor niet kan bijbenen en je een stottering krijgt doordat het voltage zo ver inzakt dat de ontvanger geen/onvoldoende spanning krijgt.

    Voor dat soort problemen zijn Lipo's wel veel beter.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  9. Joris R.

    Joris R. Guest

    K'heb ook zo'n Nosram setje met 9,5t motor en dat rijdt wel perfect op NiMh.
    Verder zou ik ook wat aanpassingen doen aan je DF02 als je met brushless wil beginnen, sowieso kogellagers kopen. Een DF02 bouwkit heeft deze, maar bij die XB setjes worden plastieken glijlagers geleverd.
     
  10. nkm

    nkm Guest

    bedankt voor de goede en duidelijke uitleg allemaal.
    Volgende maand staat er op het kooplijstje op zen minst 1 LiPo batterij + kogellagertjes en misschien wat aluminium onderdeeltjes, naargelang de spaarcentjes toestaan.
    en aangezien als ik optrek of een tijdje aan het rijden ben mijn wagentje begint te stotteren zal dit dat ook wel oplossen?

    grtz NKM
     
  11. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Dankzij Joris erachter gekomen dat er in de bouwkit wel kogellagers zitten! :)

    Ik rijd met een XB kit maar had pas geleden een bouwkit voor een drol overgenomen van iemand. Ik heb de lagers gelijk overgezet! :cool:

    Thx to Joris!

    Gr,

    Dennis.
     
  12. nkm

    nkm Guest

    hier zijn we weer,
    Na veel sleutelen en tijdverdrijf is mijn storingprobleem nog steeds niet opgelost.
    alles is vernieuwd enkel de Batterij is nog steeds hetzelfde
    als ik mijn ontvanger zo ver mogelijk van mijn motor plaats helpt het een 10meter extra maar zeker nog niet ver genoeg.
    ondertusse kan mijn wagentje 90per uur. maar, zonder voldoende bereik heb je hier ook niets aan.

    iemand nog een idee?
     
  13. koentje

    koentje

    Lid geworden:
    16 jun 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    ook al je servo vervangen? zo ja vervang dan ook je accu miss helpt
     
  14. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Hoe weet je dat die 90 kan als je niet fatsoenlijk kunt rijde?

    Probeer eens met een lipo accu dan he.
     

Deel Deze Pagina