Probleem met gyro G401B

Hallo,

Ik heb op mijn Esky belt CP V2 een AR6210 geinstalleerd. Als gyro staat er een G401B van XMhobbies op gemonteerd. Nu heb ik het probleem dat ik hem niet in HH mode krijg. Het lampje brand namelijk niet. Volgens de handleiding van de gyro moet het lampje branden als hij in HH mode staat en uit in normale mode. En hij staat effectief uit want de rudder-servo komt steeds terug naar de middenstand. In mijn DX6i staat alles goed. (denk ik ;-) ) Werktte perfect met de originele ontvanger van Esky.

Iemand een idee?

Grtn,

Kenneth

DS staat voor digitaal servo en moet op on staan,
verder moet die gain in de TX hoger dan 50 staan,
vervolgens moet dat lampje branden en de servo in HH mode opereren
suc6
groetjes, Uwe

gain in de TX moet hoger zijn dan 50 !!
meest adviseren ze 70 of 75,
maar dat is ook vaak te hoog en je krijgt een sterke wiebel,
dus begin maar met bv. 60 en ga dan langzaam omhoog,
gr. Uwe

Het lamje brand en de gyro staat nu in HH mode. Dank voor je tip! Het testen zelf zal ik later moeten doen want hier ligt terug een pak sneeuw :-(

Grtn,

Kenneth

Ik zit nog met een probleemje. Hoe stel ik correct the IDLE-UP mode in in een DX6i? Ik heb de handleiding bekeken maar ik kom er niet uit. Ik moet nu terug de flybar en andere instellen om de Esky maar ik krijg de IDLE-UP niet geactiveerd. Heb in de TX de throttle en ptich curve bij stunt op positie 4 gezet maar als ik de schakelaar F-mode verzet gebeurd er niets.

Grtn,

Kenneth

Ik heb geen DX,

maar met de futaba rol je in N-mode instellingen
helemaal naar beneden en naar en stukje komt dan
idle 1 en idle 2 op INH, die moeten omgeschakeld worden,

misschien is da nog iemand met een DX,

suc6 verder,
Heli-Uwe

Nu nog wat bruikbaar vliegweer daarbij
en dan vliegen,
voorzichtig, die kan ook wat die 450er

suc6 en groetjes, Uwe

Ik zit nog met een probleemje. Hoe stel ik correct the IDLE-UP mode in in een DX6i? Ik heb de handleiding bekeken maar ik kom er niet uit. Ik moet nu terug de flybar en andere instellen om de Esky maar ik krijg de IDLE-UP niet geactiveerd. Heb in de TX de throttle en ptich curve bij stunt op positie 4 gezet maar als ik de schakelaar F-mode verzet gebeurd er niets.

Grtn,

Kenneth

In het gyro menu, kun je een schakelaar selecteren waarmee de gain zal veranderen
Deze kun je op iets van f mode zetten, dan schakelt deze automatisch mee al s je naar idle up 1 schakelt.
En weer terug als je daarna weer naar normal schakelt

Hoi @Student:

volgens mij krijgt hij idle up helemaal niet geactiveert,
jij bedoelt het omschakelen van gain bij verschillenen idles.

groetjes, Uwe

er gingen ff een paar dingen door elkaar ;-)

Om te zien of de idle up geactiveert wordt zonder het model aan te sluiten:
- ga in het menu van de zender naar het hoofdstuk d/r - expo
hier zie je voor iedere waarde een 0 staan, of een 1

0 staat voor normal mode, en 1 voor idle up.
Je moet even vogelen om de idle up op 1 knop te krijgen, origineel zat het bij mij over 3 knoppen uitgesmeert...
origineel zit er een dual rate op de knop ele, en 1 op de knop ail, en dan nog een knop voor de gasstand.

Als idle up werkt, zie je dus in menu dr-expo alles met 1 knop van 0 naar 1 schieten..

Bij de pitch en throttle curves zie je het pijltje verspringen

Het is ff prutsen, en het hele menu doorspitten
in alle menu's even kijken of er een knop aangewezen is, en als dit zo is: of deze knop nuttig is..
Je wilt dus niet hebben dat je tijdens transport een schakelaar omtikt, en de heli opeens onbestuurbaar blijkt..

Back